hétfő, június 18

Morgan Matson: Páratlan nyár - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 432 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Álomgyár Kiadó

Ár: 3699.-

Fülszöveg:

 "Sloane kirángatta Emilyt a csigaházából és egy teljesen más életszemléletet mutatott neki. Életük legjobb nyarára készültek, amikor Sloane egyszer csak eltűnt és csupán egy listát hagyott maga után.
A listán tizenhárom feladat szerepelt, amelyekre Emily amúgy soha nem vállalkozott volna. De mi van, ha a feladatok teljesítésével Sloane nyomára bukkanhat?
Almaszedés éjszaka? Persze. Elég könnyűnek tűnik.
Táncolj hajnalig? Miért ne?
Csókolj meg egy idegent? Őőő…
Emily belevágott a váratlan nyári kalandba Frank Porter segítségével (ami szintén váratlan volt), hogy teljesítse az összes feladatot. Ki tudja, mire jön rá a végén
Meztelen csobbanás? Várj! Hogy mi?
Morgan Matson a kortárs ifjúsági irodalom legmagávalragadóbb, California Book-díjas szerzője, aki őszinte történeteket ír a családról, a barátságról és az első szerelemről."


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Ezer köszönet az Álomgyár Kiadónak a recenziós példányért! <3


Emily barátnője Sloane egyik napról a másikra hirtelen eltűnik, csak egy 13 hihetetlen pontból álló listát hagy maga után. A lánynak elképzelése sincs, hogy hol lehet a barátnője, de úgy érzi, hogy amennyiben teljesíti a listán lévő feladatokat nyomára bukkanhat Sloane-nek.

Egyszerűen megmagyarázhatatlan, de tényleg, mégis nekem egy icuripicurit 13RW és PLL beütése volt a könyvnek. Bár senki nem halt meg huppsz szpojleeer mégis, nem tudom. Valahogy ez volt bennem. Ha nagyon meg akarom magyarázni, akkor talán ezért lehet mert 13 kazetta, 13 pont -bár ennyiből mínusz egy és majdnem Petőfire is asszociálhattam volna- illetve Sloane eltűnése olyan Alison-os. Oké, aki olvassa ezt az értékelést, azt tuti dilisnek tart, de komolyan, csak én vagyok ezzel egyedül? xD

Emily az elején már-már idegesítően félős és bátortalan volt, annyira reméltem, hogy a végére egy magabiztosabb lány lesz belőle, és szerencsére nem kellett csalódnom. Sloane jelentett számára mindent, csak ő létezett szinte neki. Az elején főszereplőnk csak lézengett, nem tudott mit kezdeni magával, de szerencsére hamar több barátra tett szert. Ott volt neki Dawn, a pizzás lány, Collins és Fred, akik szintén mindenben támogatták és segítették. Nem is olyan rég írtam, hogy rég olvastam ilyen igazán jó ifjúsági könyveket, és te jó ég! Olyan jó érzés, hogy mostanában csak ilyenek akadnak a kezembe! Lenne mindig így! :)

A történet nagyon közel állt hozzám, hisz az alapja egy igen szoros barátságról szól, és valamennyire a történet hasonlított rám és a legjobb barátnőmre. Igazából úgy érzem, hogy mindenki simán magára tud ismerni a karakterekben, magára és a bestie-ére. De visszatérve ránk, Sloane több tulajdonsága, megmozdulása igaz volt a barátnőmre is, párhuzamosan ezzel Emily karaktere volt szinte tisztára én! Annyira félős és szinte tehetetlen az idegen környezetben, barátok nélkül, egyedül. Teljesen, mintha csak magamat láttam volna. Azért zavart is annyira, hogy jajj ne legyél már ennyire izé, mint én! Persze később, mikor már barátokra lel egész más, nyíltabb, felszabadultabb, mondanom sem kell, EMILY KARAKTERÉT RÓLAM MINTÁZTÁK! :D Pont.

Nem mehetek el még két dolog mellett, mondanám, hogy három, de az durván spoileres lenne, úgyhogy ráveszem majd pár barim, hogy gyorsan olvassa el, és ott nekik kifangirlkedem magam! :P Nektek nem árulom el, az túl gonosz lenne, nem szívesen rontanám el az olvasási élményeteket.

A könyvben csak érintőlegesen, tényleg csak valaki felhozta, de én nem hagyhatom szó nélkül. LOTR, HP, SW. Rosszul vagyok. Ekkora fangörcsöt. I-M-Á-D-O-M! A másik pedig a zenék... Akármilyen hihetetlen, de imádom a művészetet, a dalokat, a zenét, mindent! Igaz nagy tehetségem nincs ezekhez sajnos, -lásd olyan énekhangom van, mint egy botnak se- de én kedvemre vinnyogtam, énekeltem magamban és hangosan, kedves családom örömére a dalokat. Szerintem nem ember aki ezután a könyv után nem hallgatta meg a You Send Me-t! *-* Ha mégsem tetted volna meg, ne bánts, hogy ezt írtam, poén akart lenni. :P

Ajánlom! Hogy kinek? Mindenkinek! Aki szereti a romantikus és izgalmas történeteket, aki szeret elérzékenyülni, majd sírva nevetni egy-egy jeleneten. Olvassátok! Ez a könyv, a nyár egyik legjobb olvasmánya!


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Emily, aki ÉN VAGYOK! Avagy #egoizmus. xD De na, de tényleg... Ennek a csajnak összejött egy csomó minden, ami nekem soha nem fog. :'D Annyira mégsem én, de szerethetem! :P
Fred, akiről próbáltam és próbálok most is semmi konkrétat mondani. Úgy ahogy van LUV, ahw! <3
Collins, aki a másik kedvenc pasi karim volt. :D Kis hülye!
Sloane, akivel bár nem értek teljes mértékben egyet, de megtudtam érteni. És, ahj! Annyira a barátnőm! :'(

Kedvenc részek:

Azok a reggeli futások... :') <3

Kedvenc idézetek:

"Azért van rajta a listán, mert félsz a lovaktól?
-Igen.
(…) -Szóval – folytatta egy kis idő múlva – hétköznapi lovakról van szó? Vagy olyanokról, amelyeket megszállt az ördög?"

***

"-Egy jól szervezett világegyetemben(…) nincsenek titkok."

***

"– Mert minden mindennel összefügg. Nézd csak meg Obi Want és Luke-ot! Vagy Dumbledore-t és Harryt. Vagy ott van Gandalf és Frodo, Mindannyiuknak tanulniuk kell, de aztán rájönnek, hogy mik az erősségeik és egyedül folytatják az útjukat."

Borító: 5/4

Másokkal ellentétben, nekem semmi bajom ezzel a borítóval. Oké, mégis 4, mert egyszerű és mégsem a külföldi borító, de nem rossz! Szembetűnő, és látszik rajta, hogy az ifjúságnak szánt kötet. Igaz, a belseje ezerszer és milliószor jobb, és szebb, és ahw!

Pontozás:

Kötelező nyári olvasmány! Nálam abszolút a nyár kedvence! Elképesztő volt ez a könyv... Csak úgy olvastatta magát, képtelenség volt letenni! Van az a "hülye" szokásom, hogy a legkedvesebb könyveimet minden - de tényleg minden - szünetben újraolvasom, azt hiszem Morgan Matson könyve sem lesz itt kivétel.

A NYÁR KÖNYVE!


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése