vasárnap, június 10

André Aciman: Szólíts a neveden - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 304 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Athenaeum Kiadó

Ár: 3699.-

Fülszöveg: 

"André ​Aciman olasz riviérán játszódó regénye egy kamasz fiú és a családi nyaralóvendég, egy ifjú amerikai kutató között váratlanul kibontakozó, elsöprő szerelem története. A vonzalom, amelynek következményeivel egyelőre képtelenek szembenézni, felkészületlenül éri a fiatalokat. Az együtt töltött nyári hetek során mindketten küzdenek saját érzéseikkel, egyszerre tartva környezetüktől és saját maguktól. Vakmerően igyekeznek elérni azt, amiről sejtik, talán soha többé nem adatik meg nekik: a két ember közötti legteljesebb egységet.
A Szólíts a neveden korunk egyik legcsodálatosabb szerelmi története, amely egy csapásra klasszikussá vált.
A regény alapján készült film Luca Guadagnino rendezésében, Armie Hammer és Timothée Chalamet főszereplésével, a háromszoros Oscar-jelölt James Ivory forgatókönyvéből február 8-tól látható a magyar mozikban."


Értékelésem: (SPOILER MENTES!) 


Hálásan köszönöm a recenziós példányt az Athenaeum Kiadónak! <3



Megint csak sikerült kilépnem a komfortzónámból, életem első LMBTQ témájú könyvét olvashattam a napokban! Sikerült pozitívan csalódnom!

Oliver a fiatal kutató Elio és családja házába költözik egy kis időre, itt tölti mindennapjait. Hiába a "nagy" korkülönbség, hamar megtalálják egymásban a közös pontot, egyszer csak azt veszik észre, hogy ez már közel sem csak barátság közöttük, ennél sokkal, de sokkal több. Titokban tartják ami köztük van, még saját maguknak is félnek bevallani, hogy erősen kötődnek a másikhoz. Az idő szalad, Oliver nem örökké jött nyaralni az olasz családhoz. A távolság fog nyerni, vagy az egymás iránt érzett szerelem képes lesz ezt is legyőzni? A könyvben választ kapunk a kérdésre!

Érdekes volt, felettébb érdekes. Az elején még igen undorodtam? Ez túl erős szó, nem is mondanám undornak amit éreztem, de a lényeg a lényeg, furcsán álltam hozzá a két fiatal szerelméhez, mégis csak fiúkról van szó. Nem, már most gyorsan a félre értések elkerülése végett leszögezném, hogy nem, nekem semmi bajom sincs a melegekkel, sőt! Van egy-két olyan pár a való életben is, akiket csak egymással tudok elképzelni, de ez most nem ennek a fangörcsnek az ideje...

Szóval! Az elején ferde szemmel na, ez lesz az a szó! olvastam a  lapokat, de hamar beleszerettem a két szereplőbe, megszerettem a karaktereiket! Elio és Oliver is olyan más, mégis olyan egyforma! Az ő kapcsolatuk nagyon különleges, tiltott, tele érzelmekkel! Szerettem az elején még kibontakozó, se veled, se nélküled beütésű viselkedésüket, majd azt, mikor ténylegesen egymásra találtak Gyönyörű volt!

Fél csillag levonás jár azért, mert mégis csak lány vagyok, és volt pár olyan jelenet, amit én szívem szerint kihúztam volna. Értem én, elfogadom, legyen! De nekem néhol már sok volt. Persze egy meleg párnak nehezebb és bonyolultabb romantikus pillanatokat összehozni/összeírni, de nekem valahogy nem. Sajnálom!



Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Elio, akit még én is szívesen el tudnék képzelni barátomnak... :)
Oliver, akit ha Elio nem lenne tudnék barátomnak képzelni. :'D

Kedvenc részek:

Róma! Teljes mértékben! <3

Kedvenc idézetek:

"– Szeretsz egyedül lenni? – kérdezte.
– Nem. Egyedül lenni senki sem szeret. De megtanultam együtt élni a magánnyal."


***

"Jobb megpróbálni, és kudarcot vallani, mint soha meg sem próbálni."

***

"– Aki sokat olvas, rendszerint rejtőzködik. Elrejti önmagát. A rejtőzködők pedig ritkán vannak jóban magukkal."

Borító: 5/5

Nem vagyok oda kifejezetten a filmes borítókért, bár ez a könyv hazánkban csak egy borítóval létezik, na mindegy a lényeg, hogy ez még mindig ezerszer jobb, mint az eredeti! Illetve az olvasás közben igen megszerettem! :)

Pontozás:

Életem első LMBTQ könyve, de biztosan nem az utolsó! Nagyon szerettem olvasni Elio és Oliver történetét, gyönyörű volt! Volt pár jelenet ahol fogtam a fejem, hogy mégis mi van, de mindent összevetve, különleges olvasmány volt, meleg szívvel haha szóvicc ajánlom mindenkinek! A végén pedig... ne törj össze! Állj fel, és menj tovább! Szólítsd a nevén a könyvet, próbáld elengedni! Hátha sikerül!

Csak olvasd!




Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése