szombat, június 23

Cookie O' Gorman: Kamuzások, kavarások - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 300 oldal

Megjelenés: 2017

Kiadó: Móra Kiadó

Ár: 2499.-

Fülszöveg: 

"Sally mindjárt begolyózik! Komolyan, ha a legjobb barátnője még egy lúzert rászabadít, tutira bekattan. Ahhoz, hogy megússza a ráerőltetett randikat, a lánynak szüksége van egy álpasira, méghozzá gyorsan, és Becks, a szívdöglesztő, szuperokos focisztár vállalja is a feladatot. (Ami fura, mert Sally le merné fogadni a kedvenc griffendéles pulcsijában, hogy a srác sajna kizárólag barátként tekint rá.) De hiába a sok bizsergető csók − a hitelességért mindent! −, a barátnője mégsem veszi be, hogy Sally tényleg szerelmes Becksbe. A fene se gondolta, hogy néha az igazság tűnik a legnagyobb kamunak."


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Kicsit rosszul érzem magam, de azt kell, hogy mondjam, hogy megtaláltam az új kedvenc LOL könyvemet. Cindert letaszították a trónról, Becks vette át a helyét. Avagy kiolvastam a Kamuzások, kavarások-at.


Sally az a tipikus amerikai kamaszlány, annyi kivétellel, hogy szerelmes a legjobb fiúbarátjába. A legjobb barátnője és édesanyja is próbálja folyamatosan ráaggatni a pasikat, de főszereplőnk figyelmét egy fiú se kelti fel. Számára csak Ő, Becks létezik, de ezt titokban tartja, így rajta kívül senki sem tud róla. Szülője és barátnője Lillian már-már azt hiszi, hogy Sal a másik nemhez vonzódik, így mindjárt a történet kezdetén annak lehetünk szemtanúi, ahogy az anyja egy csajjal próbálja összeboronálni.

Sally különc, érdekes személyiség, ha nem ő dobja a jelölteket, akkor az esetek döntő többségében azok teszik meg helyette. Hisz a lány griffendéles pulcsit hord, fejből idéz a Star Wars-ból vagy a LOTR-ból és képes mindenkit németül elküldeni...  a halálba Japánba. (Nem tudom miért Japánt írtam, igazából a halálon gondolkoztam, de az túúúl izés lenne Sallyre nézve. Ő még így is túl jó! :P)

Daisy után, a lány után, egy tervet eszel ki, mégpedig azt, hogy azonnal keresni fog egy álpasit, ezzel megszüntetve a folyamatos randikat, ismerkedéseket a többi sráccal, lánnyal amit állandóan szerveznek neki. Álmában sem gondolta volna, hogy Becks majd vállalkozik a feladatra.

Talán azért mert a legjobb barátnőmtől kaptam, talán azért mert azzal nyomta a kezembe, hogy nekem biztos tetszeni fog, hogy én is hasonlóan vagyok szerencsétlen, mint a főszereplő csaj, nem tudom! Egyedül azt tudom, hogy imádtam! Az egyik kedvenc könyvem lett! *-*

Sally karaktere egy az egyben megegyezik velem! Oké... talán annyi kivétellel, hogy én nem találtam még egy Becks-et, vagy igen, de Ő nem vesz észre, vagy az, hogy én nem beszélek németül. Taláááán egy icuripicurit, és annyit el tudok mondani, hogy: Ich bin Lillsz und Ich liebe das Buch! :P A fél éves, azaz bocsánat, most egy éves némettudásom még igen gyenge. De visszatérve... Harry Potter, Star Wars, The Lord of the Rings, könyvmolyság, újságírás, félelem A FIÚ közelében. Több pontban is hasonlítunk és annyira jó volt olvasni a könyvet, magamra ismerni egy-egy fejezetben és felkiáltani, hogy jééé, de szerencsétlen, mint én! xD

Szinte végig megállás nélkül mosolyogtam annyira cuki, ciki, aranyos és vicces volt. Imádom Becks-et, imádom a családját, imádom Sallyt, és tudjátok, hogy kit imádom még? Cookie O' Gorman írónőt! Azt hiszem minél előbb be kell szereznem a Nindzsalány c. könyvét.


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Sally, akivel öröm volt azonosulni a jelenetekben.
Becks, aki jelenleg álmaim focistája, álmaim pasija, Ő... AHW! Valaki aki esetleg megtalálta jelezze a komment szekcióban, hogy visszakerülhessen a valódi tulajdonosához. Khm. Gondoskodni fogok róla, chill!  xd

Kedvenc részek:

Mennyire fura ha azt mondom, hogy nem csak a romantikus és cuki részek kerültek ide, hanem minden olyan jelenet ahol Sally valamelyik filmből, soriból, könyvből idéz? Vagy bárki más a könyvből... :D Azt hiszem itt kaptam a legnagyobb fangörcsöket. :3

Kedvenc idézetek:

"És ha még nem találtad meg a saját Becksed, aggodalomra semmi ok. Valahol odakint van, és valószínűleg ő is téged keres."

***

"– Ugye tisztában vagy vele, hogy a griffendéles pulcsi van rajtad?
Már nyitottam a számat, hogy elmondjam, ez a pulcsi limitált szériás darab, egyenesen a hivatalos Harry Potter-ruhakollekcióból, de ő folytatta:
– És ugye azzal is tisztában vagy, hogy amikor Daisy megérkezett, felemelted a jobb kezed, és azt a furcsa Star Trek-es kézjelet csináltad?
(…)
– Az a vulcani nép üdvözlése – motyogtam.
– Rendben – folytatta anya –, de muszáj volt hozzátenned, hogy: Hosszú és eredményes életet?"

***

"Gyanús volt ez nekem.
– És mégis mit kerestél te egy könyvesboltban? – kérdeztem.
– Hát nem nyilvánvaló? – kuncogott. – Téged fiúban."

***

"– Hát kell nekik egy közös becenév – kezdte a magyarázatot Becks bátyja. – Lehetne „Secks” is, de figyelembe véve a jelenlegi helyzetet…"

Borító: 5/5*

Nekem százszorta jobban tetszik, mint az eredeti! Már a megjelenés pillanatában felfigyeltem rá, de sajnos nem vettem meg. De mire valók a barátok? Annyira köszönöm a barátnőmnek, hogy megajándékozott vele! <3

Pontozás:

Megtaláltam! A kedvenc, ismétlem KEDVENC LOL könyvemet! Minden percét élveztem! A folyamatos mosolygás azt eredményezte, hogy fájt az arcom, de kit érdekelt? Szinte egy nap alatt ledaráltam az egész könyvet. Nevettem és nevettem, mosolyogtam, és nem lennék Lilla ha nem érzékenyültem volna el egy-egy szívszorító jelenet után. Annyira sikerült Sallyvel azonosulnom, hogy állandóan azt éreztem olvasás közben amit ő élt át a könyvben. Ha boldog volt én is boldog voltam, de ha sírt... hát igen. Én is sírtam. Ez a könyv rengeteg önbizalmat és reményt adott, hogy mi kis "nyomi" könyvmolyok  is vagyunk valakik, egyszer minket is megtalál egy Becks, vagy hozzá hasonló.

Imádnotok kell!


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése