szombat, november 4

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók - Értékelés | Lillsz


Oldalszám: 384 oldal

Megjelenés: 2012

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Ár: 2999.-

Fülszöveg: "Anna nagy várakozással tekint végzős évének kezdete elé atlantai középiskolájában, ahol van egy remek munkája, egy hűséges legjobb barátnője, és egy alakulófélben levő, ígéretesnek tűnő kapcsolata. Így aztán eléggé elkeseredik amiatt, hogy Párizsba kell költöznie egy bentlakásos iskolába – egészen addig, amíg ott nem találkozik Étienne St. Clairrel, aki okos, sármos, gyönyörű, szóval tökéletes… lenne, ha nem volna foglalt. De a Fények Városában a vágyak valahogy mindig utat törnek maguknak. Vajon a szerelmes majdnem-ek éve a hőn óhajtott francia csókkal ér véget? Stephanie Perkins a romantikus feszültséget mindvégig sistergőn, a vonzalmat pedig magas hőfokon tartja debütáló regényében, amely garantáltan megbizserget minket a fejünk búbjától a lábujjainkig és megolvasztja a szívünket."


Értékelésem: (SPOILERES)


Azt hiszem szerelmes vagyok. Étienne St. Clairbe és úgy magába a könyvbe! Egyszerűen IMÁDTAM!


Főszereplőnket Annát, édesapja beíratja egy párizsi bentlakásos iskolába, amit kifejezetten nekik, amerikaiaknak hoztak létre. Anna nem szívesen "költözik" Franciaországba, hisz nehezen válik meg öccsétől, legjobb barátnőjétől és a fiútól, Toph-tól. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem tud franciául. Elég nehezen válik el szüleitől is, de azonnal társaságra és barátra talál Meredith személyében. Majd az ő barátaival is hamar összebarátkozik, így hamar egy nagyobb baráti társaságra tesz szert és persze ebbe a társaságba beletartozik Ő is. Étienne St. Clair! :3

Komolyan képtelenség erről a könyvről valami megfontolt és értelmes véleményt írni, hisz az egész úgy jó, ahogy van! Sőt még annál is jobb! Folyamatosan olvastam és olvastam, szinte alig tettem le a könyvet, mert nem lehetett, csak úgy olvastatta magát. Állandóan elkapott az a tipikus fangörcs érzés és ahhw! Aaaahhhhw! Annyira jó volt! :D

Anna és Étienne valami imádnivaló egy karakter! Annyira édesek voltak, ahogy szívták egymás vérét, TERMÉSZETESEN NEM SZÓ SZERINT ahogy beszóltak egymásnak és, ahogy izzott köztük a levegő! *.* Annyira egyértelmű volt, hogy imádják egymást, de mi is imádtuk őket! A baráti körből is szerettem mindenkit. Mindenki egy külön kis egyéniség, egy külön karakter akiket nem lehet nem szeretni. :)

De természetesen nem lehet könyv a könyv idegesítő, undok libák és pöcsfejek nélkül. Belőlük is volt egy kevés.  Ilyen volt például Dave és Mike. Náluk undorítóbb teremtménnyel még életemben nem találkoztam. "Kedvencem" közülük még is Amanda. Amanda, aki akkora egy ribanc, hogy azt nem lehet szavakba foglalni. Ez a csaj komplett idióta, esetleg tudatlan, fogyatékos, vagy ez a szó még nem létezik, ha igen segítsetek. Mert hogy Amandánk azt merte állítani egy lányról, Meredith-ről, csak mert sportosabban, "fiúsabban" öltözködik, hogy leszbikus, meg mert persze focizik. Itt borult ki a bili nálam de elég rendesen. Ha egy lány focizik és sportosabban öltözködik, akkor már leszbikus? Mi van? Én is fociztam lány létemre és biztosíthatok mindenkit a nemi indentitásomról, a fiúkat szeretem! Meredith-et nagyon sajnáltam ezért is, és azért is, hogy kisebb-nagyobb fájdalom érte, hisz neki is nagyon tetszett Étienne. 

Úgy éreztem túl gyorsan elolvastam a könyvet. Már most nagyon hiányzik! Biztos vagyok benne, hogy valamikor újra fogom olvasni, hisz ez a könyv valami csoda! Elképesztően jó! :) Mindenkinek bátran ajánlom!


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Étienne természetesen az egyik nagy kedvenc karakterem! *.* Egyszerűen szeretem! Nagyon, de nagyon megszerettem ezt a fiút. Anna is csodás főszereplő, okos bátor és egyáltalán nem hisztis! :D Ilyen helyzetben is jól helyt állt, felnézek rá! :)

Kedvenc részek:

Amikor Anna és Étienne először aludt együtt, meg maga, az az egész nap, úgy volt tökéletes ahogy volt. Az e-mailek és a vége.... IMÁDOM EZT A KÖNYVET!

Kedvenc idézetek:
"Lehetséges volna, hogy az otthon egy személy, nem pedig egy hely?"
***
"Ki küldi a gyerekét bentlakásos iskolába? Tiszta Roxfort. Csak itt nincsenek helyes varázslófiúk, mágikus cukorkák és repülésórák."

***

"– Ha kéred, hogy csókoljalak meg, megteszem – suttogja. 
Ujjai a csuklóm belső oldalát simogatják, és én lángra gyúlok. 
– Csókolj meg! – kérem. 
Megteszi."

***

"– Étienne vagyok – mutatkozik be. – Egy emelettel feljebb lakom. 
– Én meg itt – mutatok bárgyún a szobám felé, miközben az agyam kattog: francia név, angol akcentus, amerikai iskola. Anna összezavarodott."

***

"– Azt mondom, hogy szerelmes vagyok beléd! Szerelmes voltam beléd ebben az egész francos tanévben! 
Megpördül velem a világ. 
– De Ellie… 
– Minden nap megcsaltam. A gondolataimban. Úgy gondoltam rád újra meg újra, ahogy nem lett volna szabad. Őt nem is lehet hozzád hasonlítani. Én még sohasem éreztem így senki iránt…"

***


"Kettőnk számára az otthon nem egy hely. Hanem egy személy. 

És mi otthon vagyunk végre."

Borító: 5/5*

Kérdés? NEM! Valami gyönyörű ez a borító! *-*

Pontozás:

Cassandra Clare állítását alátámasztva, hogy a könyv teljesen visszaadja, hogy milyen érzés szerelmesnek lenni teljesen egyetértek! Állandóan, de tényleg állandóan vigyorogtam olvasás közben. A legeslegdurvább, hogy égett az arcom. Annyira, de annyira beleéltem magam a könyvbe, hogy most furcsa itt lenni és nem ott. Nem Párizsban Étiennével, Anna bőrébe bújva. Rettentően szerettem ezt a könyvet, nem tudok olyat írni ami ne tetszene benne, egyszerűen úgy jó, ahogy van. Romantikus, humoros és gyönyörű. Csodálatos olvasmány, aki teheti mindenképpen olvassa el, ezt a könyvet nem lehet kihagyni!

Új kedvenc könyvet keresel? Olvasd el ezt!

Legszívesebben ezer szívet kapna! *.*

Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

2 megjegyzés:

  1. Hasonló érzéseim vannak. Egyszerűen nem lehet elégszer olvasni ezt a könyvet. <3 Csodálatos. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Annyira örülök, hogy végre elolvastam! *.* <3

      Törlés