vasárnap, április 22

Csapody Kinga (szerk.): Szakítós - Értékelés | Lillsz


Oldalszám: 376 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Menő Könyvek

Ár: 2990.-

Fülszöveg:


"19 ​kiváló szerző, 19 remek novella
„A könyvben összegyűjtött, érzékenyen megírt történeteken keresztül mintha egy filmet néznénk, úgy követhetjük e pillanatokat a főhős szemszögéből, és tekinthetünk be ennek a lelki folyamatnak olyan árnyalataiba, amik óhatatlanul felidézik saját emlékeinket is.”
Dr. Almási Kitti
A nagy érzelmi viharok ideje a kamaszkor, a fellángolásoké és a nagy csalódásoké, a heves vitáké – nemcsak a szerelemben, de barátainkkal, családunkkal is. Szakíthatunk szülőföldünkkel, kultúránkkal, kedvenc sportunkkal vagy hobbinkkal, és persze azzal is, akiről azt hittük, hogy maximum az ásó, a kapa és a nagyharang választhat szét minket.
Balázsy Panna, Bencze Blanka, Berg Judit, Dragomán György, Erdős Zsuzsa, Garaczi László, Háy János, Horányi Hanna Zelma, Kalapos Éva Veronika, Karafiáth Orsolya, Király Anikó, Lakatos Levente, Makai Máté, Mészöly Ágnes, Molnár T. Eszter, Nagy Ildikó Noémi, Szabó T. Anna, Tasnádi István, Totth Benedek remek novellái bár nagyon különböző hangon íródtak, egy dolog közös bennük: újra rádöbbenhetünk, hogy a legnagyobb csalódásokból is tudunk erőt meríteni, tanulunk belőlük, és egyszer majd mosolygunk is rajtuk."

Értékelésem: (SPOILER MENTES!)

Hálásan köszönöm a Menő Könyveknek a recenziós példányt!

 

Kicsivel később, február 14.-e után megérkezett hozzám ez a novelláskötet. Emlékszem az Első is nagyon felkeltette az érdeklődésemet, de valahogy nem éreztem elég löketet ahhoz, hogy beszerezzem, elkezdjem olvasni. Bezzeg ez a könyv, mikor beharangozták már tudtam, hogy KELL! Ha így, ha úgy, de be fogom szerezni! A kiadó pedig volt olyan kedves, hogy elküldte, hálám üldözze őket sokáig! <3

Na de a könyvről! Életem első novelláskötete, de biztos vagyok benne, hogy nem az utolsó! A központban a szakítás áll, gondolom senkinek nem mondok ezzel újat, a cím is erről árulkodik. Mint próbálom hangsúlyozni, februárban kezdtem olvasni, és valljuk be, az nem most volt. 19 novella, 380 oldal nem valami "nagy szám" ahhoz képest, hogy olyan 3-4 könyvet szoktam elolvasni egy-egy hónapban. Ez a könyv mégis kifogott rajtam. Darabokra törte a szívem! 

Emlékszem nagyon lendületesen kezdtem, úgy voltam vele, hogy hamar fogok végezni, mert amint a kezembe került elkezdtem. Csak jött az első novella, majd a második és így tovább. Ha jól emlékszem naponta olvastam egyet-egyet, de csak azért, hogy ne szenvedjek mély depresszióban, de elérkeztem Erdős Zsuzsához. Nem mondom, az előző részek is nagyon megviseltek, itt is voltak már pár napos kihagyások egy-egy novella között, de Zsuzsa írása után vagy egy hónapig rá se mertem nézni a könyvre. Hogy miért? Ez volt az a novella ami olyan szinten széttrancsírozta a szívem, a lelkem és mindenem, hogy kész voltam. Imádtam és utáltam, mert tudtam, hogy mi lesz a vége. Na vajon mi? Aminek már a címe is az, hogy Szakítós... De végig reménykedtem!

Nem szeretnék nagyon belemenni az írókba, hisz 19-en vannak és mind a 19 valami fergetegeset hozott össze, bár bevallom, volt 1-2 személy aki nem igazán varázsolt el, de nem tetszhet minden! Hogy csak pár igazán nagy kedvencet emeljek ki, hisz azért illene mondani párat:

Berg Judit, Erdős Zsuzsa, Kalapos Éva Veronika, Király Anikó, Lakatos Levente, Totth Benedek

 

Összesítés:

Kedvenc karakterek:

-

Kedvenc részek:

*novellák. Fent kiderült! <3

Kedvenc idézetek:

"A szakítás: lehetőség. Tanulj meg élni vele."

***

"A legtöbb szerelem akkor ihleti meg a művészt, amikor vége szakad."

***

"Nem kell mindenkinek izgalmasnak lennie ahhoz, hogy a kapcsolataik azok legyenek."

***

"(…)nem az a nagy ő, akit meglátsz, ideges leszel, hanem az, akivel tökéletesen nyugodt vagy mindig."

Borító: 5/5

Egyszerű, ötletes. Tetszik, hogy kifejezetten keménykötésű, remélem ha lesz folytatása azok is így fognak megjelenni!

Pontozás:

Jogosan vagyok felháborodott, mégis mi ez a kevés csillagozás? Én teljesen megértem és tiszteletben tartom mások véleményét, ha van véleményük. De ha csak random megnyomják a 3 vagy 2 csillagot, és annyit se írnak, hogy fabakukk akkor gáz van. Szomorú, mert egy embernek kell, hogy legyen véleménye. Az én véleményem tudod mi?  Hogy ez a kötet fantasztikus volt! Szívfacsaró, lélekbe gázoló, szomorú, de élvezetes! Nem szabad, sőt tilos egyszerre, egyben elolvasni, időt kell hagyni egy-egy novella után, de érdemes belekezdeni! Imádom ezt a fajta "sorozatot" a kiadónál, remélem lesznek még hasonlók, kíváncsian várom őket! <3

Darabokra fogja törni a szíved!


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése