péntek, január 19

R. Kelényi Angelika: Az agyam eldobom - Értékelés | Lillsz



Oldalszám: 252 oldal

Megjelenés: 2017

Kiadó: Figyelem Kiadó

Ár: 3499.-

Fülszöveg: 


"A könyv íróját – aki pánikbetegségének felbukkanása előtt nemcsak bírta a tömeget, de kereste is; kifejezetten „boltkóros” volt, a legsűrűbb szórakozóhelyeket kedvelte, és sosem mondott nemet a mozira, színházra – egyik percről a másikra mindettől félelem kerítette hatalmába. Ezt a naplót saját tapasztalatai alapján jegyezte le, önsajnálat nélkül, fanyar öniróniával. A pánik nemcsak a depresszióval, hanem a hipochondriával is kézen fogva jár. Kemény munka megküzdeni vele, s van, akinek sikerül, van, akinek nem. R. Kelényi Angelika úgy gondolja, meggyógyult. Ehhez azonban idő kellett, és sok-sok minden más is…"


Értékelésem: (SPOILERES!)


Nagyon szépen köszönöm az Álomgyár Figyelem Kiadónak, hogy elküldték nekem ezt a könyvet! :)<3

Angelikától ez volt az első könyvem, de biztos, hogy nem az utolsó. 


Hihetetlen amiket leírt az írónő a naplójába és számomra az is hihetetlen ahogy megfogalmazta! :D Néha nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. Mivel a pánikbetegség nem egy laza betegség, mint kiderült nagyon is komoly. De ahogy ezeket tálalta Angelika..xD Végem volt! Tényleg! Nagyon-nagyon sajnáltam ezért, hisz nehéz volt megküzdeni ellene, mi mind ott voltunk, ott szenvedtünk vele és szurkoltunk, hogy minél előbb vége legyen. De ez nem ment könnyen. 

Mint az előbb említettem, a könyv -amit szebb ha naplónak nevezünk, hisz az is- Angelikáról szól az írónőről, arról, hogy ő hogy küzdött meg a betegségével, a pánikkal. Ami időről-időre kezdett úrrá lenni rajta. A pánikbetegség eléggé durva betegségnek tudható be, hisz sok-sok tünet kapcsolódik hozzá. Kezdve a gyors szívveréstől az izzadásig, de a fulladás és a hányinger is tünete lehet ennek az igen nehezen leküzdhető nyavalyának. 

Nem csak a pánikbetegséget tudta elengedni a végére, hanem leszokott a cigarettázásról és mindenféle gyógyszerről, nyugtatóról, amit eddig szedett a gyógyulására hivatkozva. Hosszú úton ment végig főhősünk, hogy leküzdje a kórt, amit a végére sikeresen elengedett! Segítségére volt családja, akik ténylegesen mindenben támogatták őt, és segítették, ahogy F. is a barátja, de a barátnője is ugyanúgy ott volt neki. Nélkülük ez nehezen sikerült volna, nagyon hálás lehet Angelika nekik! :)

Ó! És, hogy miért nevettem ennyit? :D A napló telis-tele van humorral, öniróniával és viccesebb jelenetekkel. Mosolygás nélkül biztos, hogy senki nem tudná végigolvasni! A képzeletbeli kalapomat emelgetem állandóan, mert le a kalappal, hogy le merte írni, hogy kimerte adni, hogy meg merte osztani az olvasókkal. Biztos vagyok benne, hogy sok embernek nyújtott segítséget! ♥

Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Angelika, aki teljesen megvett a humorával és az őszinteségével, illetve F. aki állandóan támogatta és szerette a betegségével együtt! :)

Kedvenc részek:

A szomszédnénivel folytatott beszélgetések. XD 

Kedvenc idézetek:

"Mostanában új módszert alkalmazok: nekifekszem a pániknak. Úgy keményen. Beveszem a „Leszarom” tablettát – nem a Xanaxot-, és amikor jön a rohadék, lélekben intek neki, hívom, mint a bokszolók, hogy: "Gyere, görény, gyere csak! Visszaütök!"

***

"Mindig van értelme felkelni, ha másért nem, legalább pisilni."

***

"Taszít a pénz. Vagy én taszítom, azért nincs."

***

"Minden jóban van valami rossz."

Boríró: 5/5

Nekem az újabb kiadás sokkal, de sokkal jobban tetszik, ez is van meg! *-*

Pontozás:

Nagyon örülök, hogy elolvastam a könyvet, egy remek olvasmánnyal lettem gazdagabb! Nem voltam még pánikbeteg, de merem állítani, hogy nem is leszek, hisz tudom, hogy a félelem szüli az egészet, ha meg nem félek nem lesz baj. Angelikának köszönhetően biztos nem! Nem tudok mást írni, mint azt, hogy olvassátok el, mert nagyon tanulságos és vicces. Elgondolkodtató és egyben szórakoztató! :)

Segítségedre lehet!

Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése