vasárnap, február 16

Kiss Attila Péter: Problémás hercegnők - Értékelés

Oldalszám: 90 oldal

Megjelenés: 2019

Kiadó: Garbo Kiadó

Ár: 3200.-

Fülszöveg:

"A hercegnők krízishelyzeteken mennek keresztül, amelyeket csak úgy tudnak megoldani, ha hátrahagynak valamit eddigi életükből. Nem mindig megy minden terv szerint – már ha van egyáltalán terv. E világnak fontos része a mágia, ám az annyira misztikus és kiszámíthatatlan, hogy inkább felkavarja a dolgok menetét, mintsem segítene, különösen igaz ez a furcsa varázs mellékhatásokra. Óvva inteném a szereplőket: legközelebb legyenek körültekintőbbek! Ám ha nem hibáznak, nem is élnek – és minden rosszat félretéve, ha sikerül kiszakadniuk saját buborékukból és figyelnek másokra, megoldódnak a problémáik."


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Én hülye, aki megint beleesett abba a hibába, hogy komfortzónájából kilépve, valami újat vegyen kezébe. Megkerestek, hogy elolvasnám-e a művet, én naiv pedig örömmel éltem a lehetőséggel. Tudniillik, lassacskán szeretnék elmélyedni a mesekönyvek birodalmában, avagy szeretnék többet olvasni ebben a műfajban, ugyanis rengeteg klasszikus kimaradt nálam, így mi sem lett volna csodás kezdés, mint a Problémás hercegnők, amit még a nevemre is dedikált az író. Meglepődtem és csalódtam. Hatalmasat.

A hercegnők szemszögeiből olvashatjuk a történetet, vagy a történeteket, ami mindegyiknél más, a végén lesz egy ilyen összefolyós katyvasz, ami bizonyos karakterek szálait köti össze. Legalábbis ha jól értelmeztem, bár meglehet nem megy a szövegértés. Amúgy meg, csak ennyit tudok a mű cselekményéről írni.

Káosz. Ezzel a szóval mindent elmondtam. Mik a mesekönyvek? Mai viszonylatban annyit tesz, hogy főként gyerekekhez szóló – a gyerek szón van a hangsúly –, ők maguk, vagy esetleg nekik olvassák ezeket. Magamból kiindulva, én olyan messzire dugtam volna a könyvet a gyerek elől, amennyire csak lehet. Halál, gyilkosság, kegyetlenség, durva stílus és buta megfogalmazás. Nem kell minden mesében béke és szeretet, ahogy elhitetni sem kell a gyerkőcökkel, hogy minden fenékig tejfel az életben – ha egy pozitívumot kell kiemelnem, akkor ez az, hogy ezt nem csinálta a szerző –, azonban ez a már-már értelmetlen és durva stílus néhol túllépte azt a bizonyos határt. A könyv igazából nem kategorizálható, nem tartozik a mesekönyvekhez, de a "felnőtt" fantasytől is messze jár. Olyan semmilyen. Az alapötlet tökéletes volt, de Kiss Attila Péter nem bontotta ki rendesen a hercegnők történeteit, nem mélyedt beléjük, így szinte semmit nem tudtunk meg róluk. Érdemesebb lett volna egy-egy szereplőt kiemelni és szépen kidolgozni, nem pedig minden sorban állóról írni egy szösszenetet. Mert több egyiknek sem jutott, csak egy kevés kis reflektorfény, pont annyi, amennyit a csekély oldalszám megengedett.

Persze mindezektől függetlenül megesik, hogy velem van a baj, hisz a célközönség nem én vagyok, de engem nagyon nem vett meg ez az olvasmány. Anyukák próbálkozzanak meg vele, ha gondolják, de a fiatalok inkább messze kerüljék.


A VISZONT NEM LÁTÁSRA! <3

Összesítés:

Kedvenc karakterek:

A sárkány, akivel csúnyán bántak. Hülye hercegnők!


Kedvenc részek:

A képes oldalak! Nem tudom, hogy ki volt az illusztrátor, de le a kalappal előtte! Gyönyörű rajzok találhatóak a könyvben, amiknél öröm volt időzni.


Kedvenc idézetek:

-

Borító: 5/5

Egy megkapós, szép borító, mely képes megtéveszteni az embert.


Pontozás:

Gonosz vagyok, kegyetlen, vagy nevezzenek annak, aminek akarnak, túlélem, azonban fél csillagnál többre nem vagyok hajlandó értékelni. Mert nem érdemli meg.



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

10 megjegyzés:

  1. Épp csak megláttam, hogy új bejegyzésed van, de volt egy rossz előérzetem, úgy tűnik jogosan:/ a mesekönyvekkel szerintem ez a helyzet: vagy nagyon jó, vagy pont az ellenkezője:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen.. :/ Bár lehet el kellene engednem ezt a vonalat. :D

      Törlés
  2. ,, Nem minden arany ami fénylik" gondolok itt a borítójára 😂

    Akkor ő sem lesz listás könyv 🙈


    Puszi 😘

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosaan! Ne is legyen!! :D
      Puszi Drágam!💖

      Lillsz

      Törlés
  3. Vannak gyerekkönyvek, amiket egy felnőtt is örömmel olvas, és nyugodtan ad oda a gyerekének is, és vannak a "gyerekirodalom"-nak csúfolt rémségek, amiket legjobb lenne, ha meg sem írtak volna. Az értékelésed alapján úgy tűnik, ez a könyv a második csoportba tartozik. Annyira szomorúnak találom, hogy sokszor csak azért, mert egy mű gyerekeknek íródott, a stílus és a fogalmazásmód szükségtelenül leegyszerűsített. A gyerekek annyival többet képesek megérteni, mint gondoljuk, és olyan sok múlik rajta, hogy milyen minőségű irodalomhoz, milyen komplexitású gondolkodásmódhoz szoktatjuk őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pontosan.. Semmi pénzért nem adnám gyerek kezébe az ilyeneket!

      Lillsz

      Törlés
  4. Engem is ugyanúgy megkerestek azzal, hogy olvassam el a könyvet, de sejtettem, hogy nem a legminőségibb mesekönyről van szó... :D Ezek alapján nagyon örülök, hogy nemet mondtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár visszapörgethetném az időt! Nemet mondanék..
      Nagyon jól tetted! :D

      Lillsz

      Törlés
  5. Igazából ha belegondolok, például az eredeti Ariel vagy Hamupipőke is brutális, szóval lehet ezen a vonalon indult el a szerző. Viszont brutális, nem valószínű, hogy felolvasnám gyerekeknek például. Veled értek egyet, úgy látszik ez nem sikerült a szerzőnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, meglehet. Ami biztos: nagyon mellé lőtt. :D

      Lillsz

      Törlés