szombat, augusztus 24

Ruby Saw: Gázt neki, Chiara! - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 268 oldal

Megjelenés: 2019


Kiadó: MyBook Kiadó


Ár: ?


Fülszöveg:


"Az ​autóversenyzés nem nőknek való, mondják. 
Chiara De Felice álmát azonban ez a kijelentés nem tudja szétzúzni. A fiatal olasz lány gyerekkora óta az autók és a sebesség megszállottja. 
Egy utcai gyorsulási versenyen az egykori Forma-1-es pilóta, Alessio Marino felfigyel a szélvész lányra, és lehetőséget ajánl neki, hogy megmutathassa, van helye egy nőnek az autóversenyzés királykategóriájában. 
Chiara nehezen illeszkedik be, és sok sérelem éri a háta mögött. Leginkább az egyik rivális csapat pilótájától, a belga Warre Janssens-től kap hideget-meleget a pályán és azon kívül. A rivalizálásuk megmérgezi az egész száguldó cirkusz légkörét. 
Azt gondolná az ember, hogy ebben a sportágban nincsen helye a szerelemnek, főleg, ha az a bizonyos kedves férfi a rivális csapat versenyzője. 
Miro Koskinen, a finn szuperpilóta addig a pillanatig csak a versenyzésnek él, amíg meg nem látja Chiarát. A lány tökéletes ellentéte a higgadt skandinávnak, ám mégis lángra lobban iránta. 
Warre eközben csak arra tud gondolni hogyan nyerhetné meg a 2005-ös idényt, és az önzőségével, egójával félresöpör mindenkit, aki az útjába áll, ezért pedig bármire képes. Még Chiara húgát, Allegrát is behálózza. 
Mi sül ki egy érzelmileg túlfűtött harcból, amiben a feleknek már fogalmuk sincs hányadán állnak az emberséggel? Chiara vajon helyt áll, és bebizonyítja, hogy van helyük nőknek a Forma-1-ben? 
Tizenhat futam. Három esélyes. Egyetlen világbajnok."



Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Egy ideig óckodtam' a Saw kötetektől, hisz a Pillangó-hatás közel sem került a kedvenceim közé. Az írónővel azonban sikerült egy igazán jó kapcsolatot kialakítanunk, aminek nagyon örülök és miért hálás is volnék egyaránt. Hozzátenném még, hogy Ruby az eddigi "kritikáimat" mind építő jellegűnek vette, aminek is szántam, így ez példaértékű, kedves kezdő magyar szerzők. Legújabb könyve nagyon felkeltette az érdeklődésemet, ezért is esett rá a választásom. Emlékszem anno apával néztem a televízióban a soha véget nem érni akaró Forma-1-es futamokat, hol unva, hol pedig izgulva egy-egy pilótáért. Legnagyobb élményem egy siófoki bemutató szerűség volt, ahol élőben is megcsodálhattam ezeket a hatalmas, hangos és gyors "szörnyetegeket". Boldogsággal tölt el, hogy visszakaphattam és újra átélhettem ezt az érzést, izgatottságot az olvasás során. Köszönöm! De akkor végre kezdjük az értékelést!

Chiara egy olasz család legidősebb gyermeke, kinek legnagyobb szenvedélye a vezetés és a versenyzés. Egy utcai megmérettetés során felfigyel rá az egykori Forma-1-es pilóta, aki felajánlja segítségét, hogy bejuttatja a lányt a legjobbak közé. A család először kissé szkeptikusan áll ehhez, féltik gyermeküket, de belátják, hogy ilyen lehetőség nem adódik még egyszer. A fiatal női versenyzőt már a kezdetekkor rengeteg atrocitás éri, főként a neme miatt, hisz elterjedt szokás, hogy a férfiak fogják a kormányt. Azonban sokuknak letörik a szarva, mikor előrébb végez a versenyben hím nemű társainál. A legaljasabb Chiarával a belga származású Warre Janssens, ki egójával és pénzével azt hiszi, bármit megtehet és megkaphat, beleértve Allegrát is, az olasz lány húgát. A finn versenyzővel a kezdetektől fogva érdekesen alakul viszonyuk, a vak is látja vonzódásukat. De a pályán ellenfelek. Csak egyetlen versenyző jöhet ki a végén győztesként. A világbajnok!

Leírom kerek-perec, nincs mit ezen szépíteni, szerettem ezt a könyvet és a történetét! Nem mondom, hogy néhány helyen nem húztam a szám és ráztam a fejem, hogy a megvalósítás nem úgy sikerült ahogy, bár ez Ruby első könyvéhez képest sokkal több volt, jobb! Belekóstolhattunk a versenyzésbe, egy magabiztos, példaértékű, erős női főszereplőt kaptunk – gondolok itt Chiara-ra –, és egy korrekt, szép befejezést. Volt eleje, közepe és vége. Szép munka!

A dicséretek mellett azonban nem mehetek el a szó nélkül a mű hibáiról sem, amiket egyszerre objektív és szubjektív szemmel fogok most idezúdítani. Voltak félregépelések, elírások, szóismétlések, hol kisebb-nagyobb túlzások történet és karakterek szempontjából is. A kezdetekben Allegra stílusa nagyon antipatikus volt nekem, rövidebben megfogalmazva, egy idegesítő kis ribi volt. Iszonyat megörültem, hogy ez korrigálódott a végére. A négy szemszög nekem még itt is sok volt, pedig hiába érdekelt mindegyik karakter, egy közel 300 oldalas regénybe egyszerűen nem fértek el, nem kaptak kellő reflektorfényt szereplőink. Én simán elképzeltem egy spin-off kötetet Warre és Allegra szereplésével, ez a kötet pedig maradhatott volna Chiaraé és Miroé. Ha ketté is lett volna szedve is rövidnek, de így, hogy négy karakter álláspontjából nyerhettünk betekintést a mű világába is annak éreztem a regényt. Vártam volna leírásokat, betekintéseket arról, hogy karaktereink hogyan élik meg a futamokat, hogyan versenyeznek. Emlékeim szerint ez csak egyszer történt meg, mikor Chiara ringbe szállt az Olasz Nagydíjért.

Számomra összességében egy kellemes kikapcsolódás volt a könyv. Nem volt tökéletes, de tudom, hogy Ruby tud ennél is jobbat! Ajánlom a romantikus lelkűeknek, akik szeretik a tökös nőket és a jó sztorikat.




Összességében:

Kedvenc karakterek:

Chiara, akit nem tudok elégszer hangsúlyozni. Példaértékű, egy igazi nő, aki nem fél kiállni magáért és szeretteiért. Miro, kit nem lehet nem cukinak nevezni. Olvadoztam rajta folyamatosan az olvasás során.


Kedvenc részek:

Az Olasz Nagydíjért folytatott küzdelem nagyon izgalmas volt, illetve a végén volt egy rész, ahol pár könnycseppet sikeresen elmorzsoltam. De az utóbbi elég spoileres lenne, így nem árulhatok el semmi többet.


Kedvenc idézetek:

"Az ezüstérmes Miro Koskinen a Time of my life-ot dúdolja fejben a Dirty Dancingből."

***

"Végül is ez az élet lényege, nem? Szerető család és célok, amiket együttes erővel érünk el. Mert onnantól nem csak én voltam, hanem Mi."

Borító: 5/5

Egyszerű, de nagyon illik a történthez. Chiara szerepel rajta, ő van középpontban a mű fő-főszereplője.


Pontozás:

Ezzel a stílussal, történetvezetéssel és felépítéssel nem egy 268 oldalas könyvet kell kiadni, hanem hosszabbat! Több oldalt követelek, ez így kevés volt. Olyan hamar lezajlott minden, egy kicsit húzhatta volna az írónő az eseményeket, kíváncsi lettem volna a részletekre. 3,5 csillagot adok, mert tudom, hogy tud ennél is jobbat. Tudom, hogy építkezik a leírtakból és egy hatalmas palotát varázsol majd nekünk a későbbiekben.

Külön köszönöm az írónőnek, hogy megemlítette a nevem a könyve végén, elmondhatatlanul hálás vagyok ezért és örülök, hogy segítő kezet nyújthattam.



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

8 megjegyzés:

  1. A mai napig oda meg vissza vagyok az F1-ért😍 És nem sokan tudják, de az olaszok is nagy kedvenceim. Anno, amikor megjelent a könyv, fel is csillant a szemem a fülszövegén, de valahogy mindig elfelejtettem. Köszi Lilla, hogy megírtad és újra eszembe juttattad mennyire nagyszerű könyv is ez!🥰 (Ruby! Hamarosan kereslek!❤️)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök!💖 Én köszönöm Drága, hogy elolvastad! :*

      Lillsz

      Törlés
  2. Nagyon tetszik, ahogyan elismerően írsz erről a könyvről, mégis fejlődésre biztatod az írónőt, minden szavából látszik, hogy építő jelleggel készült ez az értékelés.

    Millió puszi, drágám:
    Your Pinty

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm igyekeztem és ez volt a cél! ;)

      Your Tök 💖

      Törlés
  3. Rengeteget olvastam már Rubytól (na, jó, három könyvét, ezzel együtt), és ezzel a kötetével én sem voltam annyira megelégedve. (Ruby, ha ezt látod, szeress). A nemrég megjelent Kertvárosi pletyka viszont sokkal jobb volt, de nálam az Északos viszi a pálmát. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Kertvárosi pletyka nagyon kívánságlistás nálam, meglátjuk majd hogy fog tetszeni! :))

      Lillsz

      Törlés
  4. Nagyon jó témának tűnik a F1 izgalmas világa! :))) És tetszik, hogy őszintén leírtad nemcsak azokat a dolgokat a könyvről, amik tetszettek, hanem azokat is, amiken javítanál. ;)

    VálaszTörlés