vasárnap, március 17

Ruby Saw: Pillangó-hatás - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 238 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: MyBook Kiadó

Ár: ?

Fülszöveg:

"Egy féltőn óvott huszonkét éves lány. A védelmező Apa és három férfi, akik a lány kegyeit szeretnék elnyerni.
Liv Jackson újabb esélyt kap egy hatalmas csalódás után Rob Pierce képében, esélyt a szerelemre, de nem tudja hogyan kezelje tapasztalat híján.
Az évekkel ezelőtti, múló bánat helyét úgy látszik egy következő veszi át, amikor hirtelen újabb lehetőséget kap Hiro Shentől. De hogy Liv még jobban összezavarodjon feltűnik a fájdalmas múlt is: Jay Cullen.
A fiatal lány csak szerelemre vágyik, és ezért semmitől sem retten el. A három férfi egymásnak feszül a szívéért.
De az Apa ehhez vajon mit szól?"


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)





Hujajajj! Őszintén: én nem erre számítottam! Ruby első könyve igen vegyes fogadtatást kapott, sokan szerették, sokan kevésbé, kíváncsi voltam, én melyik oldalt fogom képviselni. Nálam már a regény elején "kiborult a bili", reménykedtem, hogy a végére összekapta magát az írónő és a szereplői, de sajnos ez nem történt meg, legalábbis nálam nem.

Adott egy főszereplő, Liv, kinek múltja miatt édesapja nem igazán enged fiúkat az életébe. Nem szeretné, hogy lánya megint összetörjön, így próbálja megóvni őt. De a történetbe hamar belekerül két férfi, plusz a múltja megrontója, és a lánynak hamar felfordul az élete. Nem tudja normálisan kezelni a helyzetet, nem tud uralkodni magán, az érzésein, egyszerűen kicsúszik a lába alól a talaj. Hamar fel kell állnia és döntenie. Kit választ?

Mikor nekikezdtem a könyvnek, úgy éreztem, ennek se eleje nincs, se vége. Olyan semmilyen volt a feléig. Nem mondanám, hogy nem történt semmi addig, de tényleg nem tudnék kiemelni lényeges dolgokat. Liv, a főszereplő végig egy hatalmas nagy ribanc volt, ezt nem tudom szebben megfogalmazni... Eleve undorító volt, amit a férfiakkal művelt és az is felháborított, hogy a hímegyedeknek ez nem esett feltétlen jól, de még mindig a leányzó kegyeiért küzdöttek, aki valljuk be "iszonyat dögös". Halkan megjegyezném, az ilyen esetek erősítik meg bennem azt, hogy egy ember nem csak attól lesz dögös, hogy jól néz ki. 

Szóval a férfiak küzdöttek, de velük együtt én is! Egyszerűen nem értem. Számomra olyan érzés volt, mintha Ruby direkt megakarta volna utáltatni velünk a főszereplőjét. Ha ez volt a cél, akkor sikerült. Én így, a regény végeztével is azt mondom, hogy ki nem állhatom a csajt! Őszintén szurkoltam a fiúknak, hogy húzzanak a francba, mert rohadtul nem éri meg kapcsolatot létesíteni egy ilyen nőszeméllyel, aki inkább beléd rúg kettőt, mintsem hogy felsegítsen.

Nagyon látszott, hogy ez az írónő első könyve. Voltak benne hibák, elírások, érthetetlen mondatok és a történetet sem sikerült úgy tálalnia, hogy az élvezhető legyen. Hangsúlyozom, hogy SZÁMOMRA nem volt élvezhető! Ízlések és pofonok ugyebár...

Remélem nem volt bántó senki számára sem ez az értékelés, direkt nem cincáltam szét semmit, és a szarkazmusomat is kihajítottam az ablakon a bejegyzés írásának idejére. Ruby személyében egy kedves és intelligens nőt ismertem meg, bízom benne, hogy megfogadja a következő tanácsaimat! Bár már megjelent két új könyve és biztos vagyok benne, hogy ezerszer jobbak, mint ez, mindenesetre ezeket tudom most, a Pillangó-hatás hatására (szóvicc) javasolni:

Dolgozd ki jobban a szereplőket! Bár voltak karakterleírások, azonban ezek ellenére sem tudtunk meg szereplőidről szinte semmit. Persze nem arra vagyok kíváncsi, kinek mi a kedvenc színe, de nálam nagyon sablonkaraktereknek tűntek, akik bármelyik történetben megállták volna a helyüket egy kis kiegészítéssel. Röviden: Vigyél beléjük egy kis életet! A váltott szemszög nem rossz megoldás, de nálam iszonyatosan zavaró volt, hogy mindenki életébe betekintést kaptunk úgy, hogy nem ismertük meg oldalak elteltével sem az illetőket. Voltak elírások és értelmetlen mondatok úgy is, hogy tudtommal én az átjavított verziót olvastam. Ha neked nincs is időd többször átolvasni és átjavítani, akkor kérj meg valakit, hogy segítsen benne! Mindenek felett pedig írj! Próbáld ki magad több témában, és ha megtaláltad, ami téged igazán jellemez, ne félj papírra vetni a gondolataidat és megosztani a nagyközönséggel!


Összesítés:

Kedvenc karakterek:


Kedvenc részek:


Kedvenc idézetek:

"Romantikus filmnek képzeltem a kapcsolatokat, a szerelmet. Pedig nem az. Kőkemény valóság, döntésekkel, hibákkal, kompromisszumokkal."

Borító: 5/3

Erős hármasra értékelem. Nagyon nem szeretem az embereket a borítón, de ez itt zavaróbb, mint máshol. Nem tudom, valahogy nem így képzeltem Livet, lehet ezért nem tetszik túlzottan.

Pontozás:

Bajban vagyok. Nagyon nem lett a kedvencem, de nem is mondanám, hogy egy olvasatlan szenny volt. Egy erős közepes pontozást adok neki, azaz 2.5 csillagot. Bízok Ruby további könyveiben, így amint kellő kedvet és energiát gyűjtök,  mindenképp adok esélyt más olvasmányainak is.


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése