szombat, november 13

Simone Elkeles: How ​to Ruin a Summer Vacation – Tönkretett vakáció - Értékelés | Lillsz


Oldalszám:
224 oldal

Megjelenés: 2017

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Ár: 2799.-

Fülszöveg:

"Forró nyár. 
Amikor Amynek az egész nyári szünetet az otthonától távol kell töltenie, minden vakációs terve kútba esik. Egészen addig, amíg meg nem ismerkedik a jóképű és kemény kötésű tizennyolc éves Avival – az egyetlen sráccal, akinek talán nem tud ellenállni. Gyorsan felforrósodik a hangulat közöttük, de mi van, ha Avi csak egy nyári kalandot akar, Amy pedig többet?"

Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Elég ciki, de 2017 óta olvasatlanul csücsül a polcomon a kötet, nem mellesleg én akkor ezt elő is rendeltem és a 0001-es számmal érkezett hozzám, ami nagyon meglepett! Az írónőtől előtte még nem olvastam, de igen felkeltette az érdeklődésemet a Tönkretett vakáció, és ha jól emlékszem, talán egy másik könyvet is rendeltem mellé, de azt már nem tudom mi volt. A lényeg, hogy megrendeltem, de valahogy sosem akart eljönni a megfelelő pillanat az olvasásához, így ez eddig váratott magára.

Amy arra kényszerül, hogy Izraelben töltse a nyár minden percét édesapjával, akivel jó, ha évente egyszer találkoznak egymással. Ha ez mind nem lenne elég a számára, meg kell ismernie apja családját, akikről eddig sosem hallott, és akik szintén nem hallottak róla. Izrael háborús övezet, így tart is az ottléttől, meg fél a rokonai reakciójától, hiszen a családjának ezen ága zsidó, de ő nem vallásos.
Az ottani élet teljesen más, mint az amerikai, nem is megy könnyen az elején a beilleszkedés a számára, de unokatestvére barátai kedvesen fogadják és segítik abban, hogy otthonosan érezze magát. Azonban Osnat és Avi igen goromba vele, előbbi, rokona pedig egyenesen rühelli, hogy ott van köztük Amy. Tényleg olyan hosszú a nyár, vagy egy szempillantás alatt elrepül az idő? Avi beszólogatásai és piszkálódásai pedig azért történnek, hogy felhívja magára a lány figyelmét, vagy pont hogy elüldözze?

Vegyes fogadtatást kapott a könyv; sokan szerették, de közben sokakat nem győzött meg a története. Lehet, hogy jó időben, nyaralás közben sikerült elolvasnom és ezért, de mindenesetre, engem megvett magának a cselekmény! Amy sokszor volt idegesítő és volt sok rossz pillanata, de ezek, illetve a viselkedése tette emberivé a karakterét. Avi végig vitte a pálmát, az ő karakterét egyszerűen i-m-á-d-t-a-m! Érdekes volt az izraeli helyzetről, kultúráról és kicsit a történelemről is olvasni, engem teljesen lenyűgözött, ahogy a héber kifejezések is a műben. Negatívum, hogy nagyon rövid volt (bár tudom, hogy van még két része), úgy éreztem, hogy túl sok mindent próbálnak belesűríteni abba a 200 oldalba, amit megfogalmazhattak volna egy 400 oldalas könyvben is.

„Gyorsan felforrósodik a hangulat közöttük” – írja a fülszöveg Avi és Amy kapcsolatáról. Ez a gyors felforrósodás úgy kb. a könyv felénél történik és semmi extra, ez szintén kis csalódás volt, így a felvezetés után.

De összegezvén gondolataimat, örültem, hogy elolvastam a könyvet, engem kikapcsolt, még inkább nyári hangulatba varászolt, hiába voltam már nyakig benne. Nagyon kíváncsi vagyok a következő részekre, biztosan elolvasom őket a jövőben!


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Safta, aki végig nagyon kedves és aranyos volt, szuper nagymama, igen a szívemhez nőtt! A karekterek közül még nagy kedvencem Amy édesapja, Ron, aki folyamatosan küzdött lányáért (kisebb-nagyobb sikerekkel), és szeretette volna jobban megismerni őt.

Kedvenc részek:

A fiatalok kiruccanása szerintem szuper volt, izgalmas és érdekes volt, ahogy bemutatta a környezetet és a lakosságot. Pluszpont, hogy a történelméről is szólt Izraelnek egy picit a könyv, ami nekem szintén nagyon tetszett!

Kedvenc idézetek:

"Anya szokta mondani, hogy a vélemény olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van, de a másikét büdösnek gondolja. Ez így igaz."

***

"A történelem olyasmi, amire emlékezni kell, de megismételni sohasem."

Borító: 5/4

Nem vagyok oda azokért a borítókért, ahol ennyire kivehetően ábrázolják a szereplőket, hiszen szeretem ha az én képzeletemre bízzák őket, de itt azt kell mondjam, elmegy ez a borító. Nem a kedvencem, de örülök, hogy megtartották az eredetit. (Meg persze Pepe Toth!❤)

Pontozás:

Mivel túl rövidnek találtam és volt pár kisebb problémám is a könyvvel, ezért fél csillagot kénytelen vagyok levonni belőle. Így is lehet többre értékelem, mint amit valójában megérdemel, de az első részt olvasva abszolút jár tőlem ez a pontozás! A további kötetekre nagyon kíváncsi vagyok, bízom benne, hogy nem fogok csalódni.


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése