csütörtök, december 17

Matt Haig: Reasons To Stay Alive - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 272 oldal

Megjelenés: 2015

Kiadó: Canongate Kiadó

Ár: $17.00

Fülszöveg:

"WHAT DOES IT MEAN TO FEEL TRULY ALIVE? 

Aged 24, Matt Haig's world caved in. He could see no way to go on living. This is the true story of how he came through crisis, triumphed over an illness that almost destroyed him and learned to live again. 

A moving, funny and joyous exploration of how to live better, love better and feel more alive, Reasons to Stay Alive is more than a memoir. It is a book about making the most of your time on earth. 

'I wrote this book because the oldest clichés remain the truest. Time heals. The bottom of the valley never provides the clearest view. The tunnel does have light at the end of it, even if we haven't been able to see it . . . Words, just sometimes, really can set you free.'"

Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Matt Haig könyvével már régóta szemeztem, magyarul is többször találkoztam a kötettel, de megvenni, elolvasni még nem volt lehetőségem. Emlékszem, még a németországi kirándulásunk során köteleztem el magam az angol kiadás mellett, így jó pár éve már várta a mű, hogy elolvassam, hisz nem most voltam külföldön. Mondanom sem kell, hogy egy igazi terápián vettem részt az olvasás során, rengeteget adott a Reasons To Stay Alive és tett a személyiségemhez.

Ahogy fent is utaltam rá, egy önsegítő műről van szó, Matt Haig memoárjáról, aminek olvasása során teljesen átszellemül az ember. A depresszió egy mocskos kis dög, ami ha egyszer befészkelődik testünkbe, nem távozik egykönnyen onnan. A szerző maga is küzdött ezzel a betegséggel és nehezen, de mégis sikerült megnyernie a csatát ellene, köszönhetően segítő környezetének és hatalmas önerejének. Olvasás közben hatalmas pozitivitásra tettem szert, és sikerült más szemmel tekintenem a dolgaimra. Biztos vagyok benne, hogy a problémáimat is könnyebben fogom tudni kezelni a jövőben, az írónak hála.

Tökéletes példa a mű arra, hogy bemutassa, a lehetetlen nem létezik. Mattnek a pokol bugyrát  kellett megjárnia, mégis visszatért a kilátástalanságból. A szorongásnak és a depressziónak többféle változata van, és persze mindenkinél máshogy, más mértékben jelenik meg a betegség. Ez egy nagyon összetett dolog, így az embernek nem szabad jelentéktelenebbnek éreznie a problémát, csak mert nem tapasztal fizikai tüneteket, hisz a depresszió köztudottan lelki megpróbáltatás.

Nagyon ajánlom a könyvet azoknak, akiket érdekel a téma vagy segítségre szorulnak, akik esetleg nem ismerik a betegséget, de szeretnének segíteni másokon. Minden kérdésetekre választ találtok a műben! Én angolul olvastam, de biztos magyarul is ugyanúgy átadja a lényeget!


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Természetesen Matt, ki más? Iszonyatosan büszke vagyok rá, amiért küzdött és hálás, amiért megírta ezt a könyvet

Kedvenc részek:

Amikor arról ír, hogy miért érdemes életben maradni igen az egész könyv erre épül, tudom 10 pontban. Ott a pontok, főleg a 10-es nagyon telibe talált és kellett a lelkemnek.

Kedvenc idézetek:

"I helped her be her, and she helped me be me."

***

"There is this idea that you either read to escape or you read to find yourself. I don't really see the difference. We find ourselves through the process of escaping."

Borító: 5/5

Egyszerű, de nagyszerű! Egy ilyen témához szerintem tökéletes! Nem csicsás, letisztult, komoly.

Pontozás: 5/5

Hogy is adhatnék kevesebbet? Annyit tett hozzám a mű, szavai gyógyító erőként hatottak, pedig nem is éreztem rosszul magam lelkileg abban az időben. Mindenkinek el kellene olvasni!



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése