szerda, május 13

Miranda Kenneally: Kivédhetetlen szerelem - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 344 oldal

Megjelenés: 2014

Kiadó: Móra Kiadó

Ár: 2299.-

Fülszöveg:

"Aki szerint az amerikai foci és a csajok nem férnek össze, az nem ismeri Jordant! A tizenhét éves lány a gimi csapatának kapitánya és irányítója: bitang tehetséges játékos, és a foci a mindene. (Az már csak hab a tortán, hogy a pályán folyton szívdöglesztő hapsik veszik körül…) Csapattársai tisztelik és szeretik − igaz, csak haverként tekintenek rá. De Jordannek amúgy sincs ideje pasizni, fontosabb, hogy egyetemi sportösztöndíjat szerezzen. Na meg hogy az apja végre elismerje a tehetségét. 
A dolgok akkor kezdenek bonyolódni, amikor Ty Green, a kiváló irányító beiratkozik a suliba. Az irtó dögös srác egyszerre jelent veszélyt a lány posztjára és a szívére, Jordan pedig életében először elbizonytalanodik: vajon nyerhet-e a pályán és a szerelemben is?"


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Nem sokkal a Piszkos tánc után újabb LOL-könyv akadt a kezembe, ami már igazán régóta porosodott a polcomon. A fülszövege egyből megfogott, és szerencsére a történet is hamar beszippantott, így igazán boldogan fejeztem be az olvasást.

A sztori Jordanről szól, aki kislánykora óta rajong az amerikai fociért. A gyerekként pomponlányként kezdett, majd játékossá vált lány nem akárki, az egykoron  sztárjátékos Donovan Woods lánya, aki azonban nem támogatja lánya ambícióit a sport iránt. Jordan mindent megtesz, hogy lenyűgözze édesapját és társait, hisz egyedüli lányként a sok fiú mellett nem egyszerű a helyzete. Sikerül is bizonyítania, csapatkapitány lesz belőle, de tart attól, hogy mi lesz vele a jövőben a sok szexista férfi között. Barátaival – akik természetesen fiúk –, főleg Sam Henryvel lóg és éli mindennapjait, készül a versenyekre, amikor is beállít egy új tag a csapatba. A lány teljesen meginog kinézetétől, egyből belezúg az idegen srácba, Tyba.
Ty a volt csapatában ugyanazon a poszton játszott, mint most Jordan. Veszélyben lehet a lány a pozíciója? Van helye a csapatban szerelemnek, vagy ez teljesen felborít mindent és mindenkit?

Nagyon szeretem az ilyesfajta történeteket, én is fociztam egy (a sulival még mindig) egyesületnél pár éve, így ez a sport különösen közel áll hozzám. Mondjuk igaz, hogy én nem az amerikai változatot játszottam, de az most részletkérdés. 
Egyből sikerült megkedvelnem Jordan karakterét és egy-két hibájától eltekintve, amiket kevésbé értettem meg, igazán szerethetővé vált a számomra. Nem sokan mernek kiállni azért, amit szeretnek, legyen bármilyen visszhangja az adott dolognak. Nagyon tiszteltem és felnéztem rá ezért! A viszonya a srácokkal zseniális volt, örültem, hogy az írónőnek sikerült bemutatnia az igazi fiú-lány kapcsolatokat, hogy létezett barátság közöttük és a többiek nem egy darab húst láttak Jordanen.

Összességében egy laza, de közben mégis komolyabb hangvételű könyvnek voltam olvasója, ami a szórakoztatás mellett tanulságosnak is bizonyult. A mű egyik legfontosabb üzenete, hogy ne féljünk valóra váltani az álmainkat és bízzuk a képességeinkben. Meg persze legyünk szemfülesek, hisz megeshet, hogy a fától nem látjuk meg az erdőt, és az igazi mindig is ott bujkált a szemünk előtt.




Összesítés:

Kedvenc karakterek:

A kedvenceim közt van Jordan, bár fent is említettem, pár döntésével nagyon nem értettem egyet, mégis a kitartása és igyekezete számomra példaértékű volt. Másik favoritom Sam, akinek humorát, kedvességét és úgy amúgy az egész lényét imádtam. A kezdetektől szimpatizáltam vele.


Kedvenc részek:

A barátaival a közös jelenetek, a poénok, beszólások. Pont a humor miatt szeretem főként a LOL-könyveket.


Kedvenc idézetek:

"– Nem tudom, számít-e – jegyezte meg apa csak úgy mellékesen –, de embert nem láttam még olyan gyorsan futni, ahogy Henry rohant hozzád, amikor megsérültél."

***

"– Woods mit csinál a sün, mikor babot eszik?– Na mit? – mosolyodtam el.– Sündörög.– Jaj, Henry, ne égess le! – vihogtam."

Borító: 5/4

Nem az igazi, de nem is borzalmas. Jordan van a képen (legalábbis merem feltételezni), akinek nem látszik az arca, ami nálam pluszpont. Látszik a focilabda, illetve, hogy szemléltessék, hogy női játékosról van szó, műkörmöt is aggattak rá. Ezt feleslegesnek és túlzásnak érzem, de mit lehet tenni. Ezt kaptuk.


Pontozás:

Ez a mű különösen nagyon tetszett, így biztosan elolvasom majd a másik könyvét is, ami Becsavart szerelem címmel jelent meg. A romantika és sportimádóknak ajánlom!



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése