vasárnap, február 9

Baráth Viktória: Az igazság árnyékában - Értékelés

Oldalszám: 344 oldal

Megjelenés: 2019

Kiadó: Álomgyár Kiadó

Ár: 3699.-

Fülszöveg:

"VÁRATLAN ​FORDULATOK A TÁRGYALÓTEREMBEN

Hannah Jones immár San Franciscóban egyengeti karrierjét. Ő az iroda első számú védőügyvédje, így amikor egy fekete férfit gyilkossággal vádolnak, ő kapja a feladatot, hogy képviselje a védelmet. Ám az ügy igencsak kellemetlen, és nagy port kavar, mivel az áldozatok mind jómódú, fehér lányok. Hannah-nak félre kell tennie a saját érzelmeit. Hisz abban, hogy az igazi áldozat a vádlottak padján ül, és mindent megtesz azért, hogy ezt bebizonyítsa.

Hannah töretlen lelkesedéssel végzi munkáját egészen addig, míg a múltja ismét árnyékot nem vet karrierjére és szerelmi életére.

Képes lehet egy nő elfeledni minden fájdalmat, amit a számára legfontosabb ember okozott? Hogyan tudja feldolgozni az árulást és a hazugságokat? Létezhet második esély egy romokban heverő kapcsolatban? 

Baráth Viktória, a kétszeresen Aranykönyv-díjra jelölt szerző regénysorozatának második része romantikában és nem várt fordulatokban egyaránt bővelkedik. Ezúttal azonban még mélyebbre kalauzol minket az emberi lélek rejtelmeibe."


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Habár bejegyzésem spoiler mentes igyekszik lenni, azoknak ajánlanám, akik még nem vették kezükbe Viki ezelőtti könyvét, Az igazság nyomábant, hisz ez a trilógia második kötete, így nyilvánvalóan az elsőre ez kissé cselekményleírós lesz.
Azt kell, hogy mondjam, hogy igen vártam a folytatást, hisz az írónőhöz híven újabb csodás lezárást kaptunk, ami már a következő kötetért sikoltozott. Hozzám szégyenszemre nem olyan rég érkezett a mű, majd nem soká rá, viszonylag hamar sikerült kivégeznem. Szerencsére nálam már itt is van a zárókötet, úgyhogy a kínlódás ezúton elmaradt, bár lehetséges, hogy kicsit mégis pihentetnem kéne olvasását. A bejegyzésem során választ adok a kérdésre: Miért?

Az első rész azzal ért véget, hogy főszereplőnk hatalmas lehetőséget kapott, amire hülye lett volna nemet mondani, így – a következő kötetből informálódva –  még Jason oldalán, de él az alkalommal, azonban idővel a tökéletes álompár viszony megromlik és szakításba torkollik. Hannah San Franciscóba költözik, folytatja jogi karrierjét, ahol az egyik legkényesebb ügy kerül markába: egy fekete férfit kell megvédenie a börtön vaskapuitól. Képes volt hidegvérrel gyilkolni egy sötét bőrű, vagy csak a színe, mások előítélete és rasszizmusa miatt vádolják? Erre keresi Hannah Jones a választ új társa mellett, aki nem kis port kavar fel érkezésével a nő életében. Mindennapjait gyökeresen megváltoztatja a szakítás. Szabadidejében leginkább csak dolgozik, közben meg belülről haldoklik, üres emberré válik. Felkarol egy fiatal lányt, akit maga mellé fogad és őt képzi a pályára. Jess lesz legnagyobb bizalmasa és barátnője az idők során. Hannah képes lesz maga mögött hagyni a múltat és továbblépni?

Kis hiányérzettel tettem le a könyvet, mert valahogy nem sikerült azt a varázst elérnie, mint amit az első résznél éreztem, vagy úgy Viki könyveinél általában szoktam. Bizonyos részek kiszámíthatóak voltak, amivel nem is lett volna probléma, de tudom, hogy az írónő könyvei nem az egyszerűség hívei, így picit elszomorodtam, amikor ténylegesen beigazolódtak a gondolataim. A rasszizmus egy elég komoly téma, kíváncsian vártam, mi sül ki ebből, azonban még nem sikerült eldöntenem, hogy számomra pozitív, vagy negatív csalódás ért ezzel kapcsolatban. Érdekes volt és ezzel együtt izgalmas is, bár lehet felesleges a történet szempontjából. Ami pedig egyik karakterünket illeti, csalódtam. Nagyot! Alig merem elkezdeni a harmadik, egyben zárókönyvet, hisz félek, hogy sérülni fogok, hogy összetöri a szívemet. Szerintem mindenki tudja, hogy kiről beszélek. Kissé szőrösszívűnek tűnhetek, de csak azért, mert az egyik kedvenc magyar írónőmről van szó, kinek a könyveit mindig tűkön ülve várom!

A kisebb megjegyzéseimtől függetlenül egy újabb csodát vehettem a kezembe, amitől nehezen tudtam szabadulni. Habár lehetséges, hogy jót tenne egy kis pihenés, magamat ismerve biztosra mondom, hogy hamarosan - ha nem azonnal - kezdem is Az igazság ára c. művet, hisz szomjazom a folytatást!



Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Hogy őszinte legyek, nagyon senki nem lett a kedvencem ebből a részből. Hannah nagyon elesett volt, az a valaki pedig főként a végére, de igen ellenszenves. Talán egyedül Jess volt az, aki nagy meglepetést okozott a karakterével.


Kedvenc részek:

Szinte az összes spoileres jelenet, így nem árulhatok el semmit. :P Vagyis megtehetném, de én nem vagyok poén lelövős.


Kedvenc idézetek:

"Nem is értem, hogy miért nem talál magának egy rendes fiút. Gyönyörű és okos lány. Bár lehet, hogy éppen ez a baj. (…) Nem tesz jót az egójuknak, ha a nő kívül-belül jobb náluk."

***

"A szerelem igenis fontos. Ez a világunk mozgatórugója. De valóban csak egy rugó, mint amilyen például a flippergépekben is van. Elindít egy folyamatot, és utána rajtunk áll vagy bukik, hogy mit hozunk ki belőle. A következő pillanatban már veszíthetünk is, de ha megdolgozunk érte, akkor sok örömöt és boldogságot adhat. De az már nem szerelem. Az már teljesen más, egy sokkal jobb és sokkal szebb szakasza két ember életének."

Borító: 5/5

Hozta a szokásos Baráth Vikis formáját, nekem megint csak nagyon tetszett!


Pontozás:

Fájó szívvel, de egy fél csillagot levonok, remélem, hogy semmi kivetnivalót nem találok majd a következő kötetben! 



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

4 megjegyzés:

  1. Nekem mondjuk nagyon tetszett ez a kötet, de a harmadik fog a legnagyobbat szólni. Nagyon izgalmas lesz, remélem hamarosan olvasod! :)))
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagyon tetszett amúgy (nem hiába 4,5), lehet az írásomban kissé nagyon szőrösszívű voltam. :D
      Azóta azt is elolvastam! ;) Hamarosan bejegyzés!:))

      Puszi,
      Lillsz

      Törlés
  2. Én még csak a Főnök-öt olvastam Vikitől, viszont az egy pozitív csalódás volt. Nem is tudom miért, de úgy álltam hozzá, hogy ez borzalmas lesz, mert valaki azt mondta, hogy ez a könyv nem volt jó, és hogy ugyanilyen a többi. Ezek szerint akkor tényleg egy kicsit gyengébb volt, de azért nem rossz:D ezzel a bejegyzéseddel kivételesen nem felizgatt, hanem megnyugtattál xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minimális sziten, de azért Baráth Viktória nem semmi ám! Szívből ajánlom a trilógiát! *-*

      Lillsz

      Törlés