péntek, október 25

Margaret Stohl: Royce tarol - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 416 oldal

Megjelenés: 2019

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Ár: 3499.-

Fülszöveg:


"A kritikusok teljesen bepörögtek a Lifespan Network átütő sikerű valóságshow-jának hatodik évadától.
Bentley Royce el sem tudna képzelni egy olyan világot, ahol a NYORO (Nyomulás a Royce-okkal) nem megy a tévében. Lehetséges ilyen egyáltalán? A nyerteseket felkapták. A lúzereket kivágták. De idén pletykálni kezdtek. Az a hír járja, hogy nem stimmelnek a számok. Ha a Nyomulás a Royce-okkal tényleg lekerül a műsorról, az csak egy dolgot jelent. Szabadságot."


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Az írónő könyve - mondanom sem kell-, hogy a borítója miatt keltette fel elsősorban az érdeklődésemet. Hát nem gyönyörű? Én iszonyatosan szerelmes lettem! Mondjuk a történetnek nem sikerült teljesen levennie a lábamról, így ez valamivel kompenzálta azt, de attól függetlenül pozitívan fejeztem be ezt az olvasást.

A Royce egy híres-neves család Amerikában, akik a saját valóságshow-juk miatt kerültek be a legnagyobb celebek közé. Kamerák veszik minden mozdulatukat, lélegzetüket, szinte mindent megörökítenek és nagyközönség elé vetítenek, legyen az egy boldog vagy éppen kínos pillanat. Adott egy nem példaértékű anya, Mercedes Royce, aki egyedül neveli él gyerekeivel, Bach-hal, Bentley-vel és Porsche-val. Adott egy cuki meleg tesó, Bach, aki a póker rabjává válik már fiatal korában, Porsche, aki az anyján kívül a legnagyobb díva a családban és Bentley, akinek minden vágya kitörni ebből a közegből és tanulni, azonban a "bibliája" szerint ő egyáltalán nem az a jó kislány típus, hanem pont ellenkezőleg! A fiatalabbik lányt főként balhéiért ismeri a média, amit tudatosan csinál, hisz követnie kell a forgatókönyvet és azt a Bentley Royce-ot, akit mindenki csak így ismer a televízión keresztül.

A mű legeslegelején már szembesülünk egy balesettel, amelyben Bentley és Porsche vőlegénye is életét veszti. De mi vezette ide a cselekményt? Az írónő egyből a mű tetőpontjától indítja a regényt és csak ezután enged nekünk bepillantást nyerni a Royce család életébe. A baleset előtti időszaktól kezdve jutunk el újra a tett helyszínére, ahol minden kérdésre választ kapunk.

Szokatlan olvasmány volt, lábjegyzetekkel kiegészítve, de nagyon ötletesnek és egyedinek tartottam ezt a fajta megoldást, nekem nagyon tetszett! A karakterek nem lettek a szívem csücskei, hiszen egy anyától sokkal, de sokkal többet vártam, ahogy a nagy testvértől, Porschetől is. Egyedül a Bach-Bentley páros, illetve Venice az, akiket igazán megkedveltem. Örültem, hogy Bentley-nek főiskolás ambíciói voltak, azonban az a fajta megoldás, amit ő alkalmazott annak érdekében, hogy ez sikerülhessen, nagyon nem volt ínyemre. Mindenek felett, boldog vagyok, mert kisebb-nagyobb csalódásokkal, de mint ahogy azt fent is említettem, egy jó olvasási élménnyel zárom a művet.

Egy kissé abszurd, de nagyon hiteles mű, amely egyszerre szórakoztatja és elborzasztja az olvasóját. Azoknak ajánlom, akik szeretik a NAGY drámákat, a valóságshow-kat, hisz ez a mű a tévében is simán megállná a helyét!




Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Bentley-Bach testvérpáros és Venice a könyvesboltból.


Kedvenc részek:

A könyv utolsó jelenetei nagyon tetszettek, főleg a kihallgatós részek sikerültek nagyon érdekesre és érzelmesre egyaránt.


Kedvenc idézetek:

"-Játszd a játékot, amit játszani akarsz. Használd fel a kezedben lévő kártyákat. Ha nincs nálad egy sem, akkor találd ki, hogyan juthatsz hozzájuk. De irányítsd te a játékot."

***

"-Milyen ember nem iszik kávét?"

***

"-Marvel vagy DC? – kérdezte Bent.
- Marvel, Wolverine, és nem is ez a valódi kérdés. (…) - Te?

- Fekete Özvegy, és elolvasok bármilyen képregényt – válaszolta Bent."

Borító: 5/5

Nagyon csajos, nagyon dívás, olyan, amilyen a könyv is. Engem egyből meggyőzött, ezért is esett erre a műre a választásom.


Pontozás:

Egy valóságos valóságshow a valódi világról! Mivel elég sok kisebb negatívumot szedtem össze az olvasás során, illetve engem annyira nem késztetett arra, hogy szabadidőm legtöbb percében kézbe vegyem, így csak 4 csillaggal tudom értékelni.



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése