vasárnap, szeptember 22

Leisa Rayven: Megtört Júlia - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 412 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Libri Kiadó

Ár: 3599.-

Fülszöveg:

"CASSIE Taylor éveken át küzdött, hogy elfeledje ETHAN Holtot, élete legnagyobb szerelmét. 
Mikor a fiú nem volt képes viszonozni a mély érzelmeket, és elhagyta őt, Cassie énjének egy darabja is együtt halt a szerelemmel. Legalábbis úgy hitte. 
Most ő és Ethan főszereplőként lépnek a Broadway színpadára, Ethan pedig eltökélte, hogy visszaszerzi Cassie-t. 
Azt állítja, megváltozott, és most már képes kimondani, amit évekkel ezelőtt még nem mert. 
De Cassie tud-e újra hinni neki? Miben különböznének a mostani nagy szavak a régiektől? 
Ethan tisztában van vele, hogy nem változtathatja meg a múltat, melyben annyi fájdalmat okozott, de a jövő érdekében még léphet: csupán meg kell győznie Cassie-t, hogy valóban összetartoznak."



Értékelésem: (SPOILERES lehet annak, aki még az első részt nem olvasta)



A Hitvány Rómeó után első gondolatom az volt, hogy mégis hol a viharban van a második rész? Meg hogy miért utálja majdnem minden író az olvasóit? Szinte azonnal, miután befejeztem, megrendeltem az első felugró könyves webáruházból a Megtört Júliát, hisz a vége fojtogatott. Hogy megbántam-e? Érzelmek tömkelege, még több boldogság és még több fájdalom árán, de IMÁDTAM!

Az igencsak szép függővég után pontosan ott folytatódott történetünk, ahol elvágták. A "mostban", Ethan Holt megjelenésétől. A Starcrossed-sorozat második részében még többet megtudhatunk a múlt eseményeiről – egy két dolgot kivéve, de ennek én személy szerint  nagyon örülök, hisz nem szívesen olvastam volna Cassie ferde estéiről – és alakulásáról.  Az akkor még 19 éves srác hibáit megbánva és tanulva belőlük, gyógyultan próbálja újból meghódítani a lány szívét. A kérdés már nem az, hogy lehet-e valakinek második esélyt adni, hisz Ethan azt már rég kijátszotta, hanem hogy harmadikat? Meg lehet-e bízni valaki olyanban, aki már két lehetőséget is elszalasztott? Kaphatnak boldog befejezést szerelmeseink, vagy tragédiába torkollik szerelmük, csak úgy, mint ahogy azt Shakespeare megjósolta? (Déjá vu, hasonlóan fogalmaztam volna a Hitvány Rómeó-nál is? Hmm...)

Talán azért, mert itt végre sikerült megértenem a szereplőket, de talán azért is, mert végre összeértek a szálak, mindenesetre sokkal jobban szerettem a sorozat ezen részét, mint az előzőt. Számomra sokkal viccesebb volt, és ahogy azt már fentebb is említettem, érzelemdúsabb is. A karakterek lényeges változásokon mentek keresztül a kezdetekhez képest, öröm volt olvasni fejlődésüket, érzelmi érésüket egyaránt. A mű nem volt egy klisétömeg, személy szerint én – attól függetlenül, hogy a könyv ugrált az időben, így lelőve pár poént – nem igazán tudtam előre megjósolni, hogy mégis mi fog történni a következő oldalon. 

Ezzel a kötettel lezárult Ethan és Cassie története, hittem én. A sorozat harmadik része a fiú testvéréről fog szólni, Elissáról és kapcsolatáról Liammel, azonban a negyedik részben visszatérnek szerelmeseink egy karácsonyi hóesésre. Én most egy darabig pihentetni fogom a sorozatot, de valamikor mindenképpen folytatom és befejezem, hisz igazán szerettem olvasni.

Ajánlom a színház és a magával ragadó történetek szerelmeseinek. Azoknak, akik érdeklődnek a Starcrossed-sorozat iránt, de még nem olvasták a könyveket, vagy csak ezt a második részt még nem. Hajrá-hajrá!




Összesítés:

Kedvenc karakterek:


Az első résznél erősnek éreztem berakni főszereplőinket ide, most azonban megérdemlik, hogy kedvencként említsem meg őket, így is teszek. Ethan és Cassie, kinek hosszú és göröngyös utuk volt, de ennek végén meglelték a boldogságot.


Kedvenc részek:


Az e-mail (CSUPA NAGYBETŰVEL), amit Ethan írt Cassie-nek. Én magam is meghatódtam, miközben olvastam.


Kedvenc idézetek:

"Sokáig tartott megértenem, hogy hogy csak azért, mert valami nem hibátlan, attól még igenis értékes."

***

"– Még te hívsz makacsnak? – Hát, azt akartam mondani, hogy „kibaszott makacs”, de kurvára vissza kéne vennem már ebből a tetves nyomorék káromkodásból folyton, mert gecire szar képet fest rólam basszameg."

***

"Csak téged akarlak. Most. Egy hét múlva. Egy év múlva. Tíz év múlva. Amikor készen állsz. Amit akarok, sosem fog változni, mert csak te vagy. Te."


Borító: 5/3


Nem rossz, de még mindig túl szemérmes vagyok egy ilyen láttán. Kérlek titeket, írók és kiadók, ne! Elég ha olvasom, oké?


Pontozás:


Sokkal, de sokkal jobban tetszett, mint az első rész! Poénokban és érzelmekben gazdag kikapcsolódó olvasmány, két szerelmes döcögős útjáról.



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése