kedd, április 9

Anna Todd: Miután - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 490 oldal

Megjelenés: 2015

Kiadó: Gabo Kiadó

Ár: 3490.-

Fülszöveg:

"Volt egy időszak Tessa életében, amikor még nem ismerte Hardint, de miután találkoztak, az élet megváltozott.
Tessa igazi jó kislány. Egy rendes fiúval jár már évek óta, vannak tervei, ambíciói, és az anyja ügyel rá, hogy az élete a megfelelő irányban haladjon tovább.
Aztán elsőévesként beköltözik az egyetem kollégiumába, és találkozik Hardinnal. Azonnal feltűnik neki a tetovált, piercinges fiú, aki angol akcentussal beszél, és mindenben különbözik attól, amit Tessa az addigi életében megszokott.
Hardin rendkívül mogorva, sőt kifejezetten ellenséges vele, és a viselkedése miatt Tessának gyűlölnie kéne őt. Gyűlöli is, amíg egy este egyedül nem maradnak a fiú szobájában. Tessát megragadja a fiú sötét személyisége, és amikor megcsókolják egymást, olyan szenvedély támad fel benne, amilyet még sohasem tapasztalt.
Hardin hol gyönyörűnek nevezi, hol egy szó nélkül eltűnik, mintha egyáltalán nem érdekelné. A nemtörődöm viselkedése és a gorombasága ellenére Tessa úgy érzi, ha sikerül mélyre ásnia, megtalálja az igazi Hardint a hazugságok felszíne alatt. Hardin újra és újra eltaszítja, de csak azért, hogy aztán még közelebb vonja magához.
Tessának megvan a tökéletes barátja. Miért igyekszik ennyire legyőzni a saját sértett büszkeségét, és Hardin előítéletét a rendes lányok iránt?
Talán azért, mert ez szerelem?"


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)




Anna Todd megtalálta a gyenge pontomat és tökéletesen felhasználta azt ellenem. Nem találom a szavakat. Teljesen összetörtem! Most legszívesebben kétrét görnyedve sírnék a sarokban elzárva a külvilágtól. Ez a jelenlegi állapotom most, miután elolvastam a könyvet.

Tessa gimnáziumi tanulmányai után megkezdi a nagybetűs életet: egyetemre megy, ahol élete nem várt fordulatokat vesz. Steph, a szobatársa, aki érdekes külseje ellenére egy csupaszív, kedves lány, egyből megtalálják egymással a közös hangot. Új barátnője kirángatja őt a kollégiumi szobájából, komfortzónájából és elviszi bulizni, ahol bemutatja Tessát a baráti társaságának. A csapat oszlopos tagja Hardin, az agyontetovált rocker kinézetű fazon, aki amikor csak teheti, verbálisan bántalmazza őt. Valami mégis van ebben a srácban, ami megfogja Tessát, így ahelyett, hogy elmenekülne az oroszlán karmai elől, önként sétál bele a vadmacska ketrecébe. Figyelmen kívül hagy minden óvva intést, a sok figyelmeztetést, és nem távolodik el a fiútól. Hiába, Hardin folyamatos hangulatingadozása folyamatosan megégeti a lány szívét.

Első ránézésre azt mondanánk a fülszöveget olvasva, hogy ez egy tipikus amerikai szerelmi történet egy szelíd kinézetű lány és egy kemény fazonú fiú között. Mennyivel több! Számomra nem volt kiszámítható, pedig a bonyodalom ott lebegett már a kezdetektől a szemünk előtt, csak nem voltunk elég figyelmesek ahhoz, hogy észrevegyük.

Hardin karaktere egyszerre vonzott és taszított, csak úgy, mint Tessát – megjegyzem, nem véletlenül –, nem tudtam nem szeretni, de közben utáltam a meggondolatlan cselekedeteiért. Ez a könyv egy kész érzelmi hullámvasút! Szeretnél kiszállni, hogy meg ne sérülj, de ha egyszer már megvetted a jegyed, nem mellesleg felültél rá, akkor pláne nincs menekvés! Az írónő tökéletesen csűrte-csavarta a szálakat, a történetet, képtelen voltam letenni a könyvet! Vitt a tudni akarom, mi fog történni a következő oldalon kíváncsiságom és amikor csak tehettem olvastam. A végén persze jött a nem várt pofon, ami miatt azóta is ég az arcom, de talán nagy nehezen már túltettem magam rajta. Na jó, kit álltatok? Dehogy tettem túl magam! Azóta is szenvedek... Ezer puszi Barbimnak, hogy kitombolhattam magam neki! Azt a hangfelvételt még jó, hogy nem tudom beszúrni, higgyétek el most megkérdőjeleznétek a mentális állapotomat. De jelentem, tökéletesen jól vagyok! Vagy leszek. Az idő begyógyítja a sebeim.

Nagyon ajánlom ezt a könyvet minden tizenhatodik életévét betöltött egyénnek, kik szeretik a kiszámíthatatlan, hangulatingadozós történeteket! A folytatás nélkül nem ajánlatos elkezdeni! Én szóltam...


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Az normális, ha egyszerre utáltam a két szerencsétlent, de közben meg imádtam is a karakterüket? Nem, szerintem sem az, de így volt! Van egy nagy-nagy kedvenc szereplőm, Landon, akit végig szerettem! A lehető legigazabb barát, hihetetlenül szimpatikus volt, már a kezdetektől fogva!

Kedvenc részek:

A patakos jelenet a retinámba égett, annál gyönyörűbb és romantikusabbat nem tudom mikor olvastam utoljára. Ezt a részt különösen szerettem olvasni! *-*

Kedvenc idézetek:

"-Néha a legrosszabb ötletekből lesznek a legjobbak."

***

"Ha az ember szeret valakit, az nem törheti össze a szívét."

Borító: 5/5

Nekem nagyon tetszik, főleg az, hogy ennyire összhangban van az összes! A filmesről nem szeretnék sokat írni, nekem szinte sose tetszettek a könyvadaptációs borítók, hogy őszinte legyek, az ehhez készült sem lett a szívem csücske. Mindenesetre a régi magyar gyönyörű, lila, a kedvenc színem, szóval örülök!


Pontozás:

Na habozz, szerezd be minél előbb! Ajánlom, hogy a film előtt olvassátok el a könyvet, hisz úgy az igazi!


Addig is lessétek meg ezt a szuper előzetest:


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése