vasárnap, január 6

Baráth Viktória: Az igazság nyomában - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 416 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Álomgyár Kiadó

Ár: 3699.-

Fülszöveg: 

"Perzselő ​hangulat a tárgyalóteremben
Hannah Jones, a harmincas évei közepén járó fiatal nő a miami ügyészségen dolgozik. Egy múltbéli botlása miatt a főnöke csak gyakornoki feladatokat bíz rá, ám amikor a férfi lányát megerőszakolják, Hannah kap egy lehetőséget, hogy ügyészként vehessen részt a vád képviseletében. Hajtja a bizonyítási vágy, és vissza akarja szerezni régi pozícióját, ezért vállalja a feladatot. Csak a karrierjével akar foglalkozni, mert tudja, ezúttal nem hibázhat. Az elhatározásnak azonban keresztbe tesz Max, a jóképű szomszédfiú, aki randira hívja Hannah-t. Látszólag minden tökéletesen alakul, az ügy jól halad, a bizonyítékok egyértelműek, és Max-szel is egyre közelebb kerülnek egymáshoz. Azonban a lány lassan rádöbben, hogy semmi és senki sem az, aminek látszik…
Mennyire homályosítják el az ítélőképességünket a személyes érzelmeink? Elfeledtetheti a perzselő szenvedély a hazugságokat? Képesek vagyunk feladni saját elveinket egy magasabb cél érdekében?
Baráth Viktória, a kétszeres Aranykönyv-díjra jelölt szerző regénysorozatának első része romantikában, szenvedélyben és izgalmas fordulatokban egyaránt bővelkedik. Betekintést nyerhetünk az igazságszolgáltatás lebilincselő világába, ahol az ellenségeink könnyen válnak barátokká, a barátaink pedig ellenségekké." 


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)




Kicsit zötyögősen indult a kapcsolatom a könyvvel, ugyanis az olvasás kezdete körül kapott el az őrült sorozatmániám és valljuk be, ha valami nagyon fantasztikusat nézel (Game of Thrones, YOU, Glee, Chilling Adventures of Sabrina stb.), akkor elég nehéz olvasni, legyen szó bármilyen műről. Hál' Istennek hamar belebolondultam a könyvbe és a kezdeti lajhártempóm átváltott Forma1-be, egy éjszaka alatt daráltam le a maradék 300 oldalt.

Hannah Jones a főszereplőnk ügyészként dolgozik a múltbéli hibájának köszönhetően egy kissé leminősített pozícióban. Főterülete védeni azokat a nőket, akiket valami nemi erőszak ért. Hatalmas botrány tör ki, mikor kiderül, hogy Michelle Benett-et megerőszakolta a rocksztár férje és Hannah hatalmas késztetést érez, hogy segítsen neki, de már régóta nem kap kiemelkedő ügyeket, abban pedig főleg nem reménykedhet, hogy az államügyész lányát védhesse. De egy beszélgetés folytán mégis megtörténik, amit soha nem gondolt volna, ő képviselheti Michelle-t a bíróságon. 

A nőnek nehéz dolga van, hisz az ügy egyre kacifántosabb és akkor még a magánéletében is akadnak problémák, mivel megjelenik egy titokzatos új lakó, Max. A férfi a szomszédba költözik és hamar megkedvelteti magát a nővel. Egy éjszaka össze is gabalyodnak, de ekkor kiderül, hogy Max talán nem is az volt, akinek mondta magát és talán Elliotban, a szobatársában sem bízhat, akit a legjobb barátjának tartott. Mi igaz és mi hazugság? Baráth Viktória regényéből minden kiderül!

"Üdv az igazságszolgáltatásban!"

Nem vagyok meglepve, számítottam rá, hogy Viki megint elvarázsol és elrepít egy másik világba a könyvével és nézzünk oda, sikerült megint megcsinálnia! Nincsenek klisék vagy könnyen kiszámítható jelenetek, nincsenek felesleges párbeszédek vagy érthetetlen karakterek. Baráth Viktória ezzel a művével felrakta az i-re a pontot! 

Egy valamiért nagyon haragszom, amiért szerintem az olvasók döntő többsége szintén. Hol a folytatás? Milyen lezárás ez kérem szépen? Erre merje valaki azt mondani, hogy könnyen kiszámítható... Amikor már oldalaid vannak vissza és azt hiszed, hogy minden okés lesz, akkor jön Viki és jól megszívatja az olvasóit. Imádom és utálom ezért egyszerre, de nem tudok betelni vele. Végig az volt bennem: méééég!



Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Az írónőnek sikerült egy nagyon ambiciózus és magabiztos női karaktert alkotnia, Hannah szerintem sokunk példaképe lett a mű során! Max pedig egy iszonyat badass és szexi macsó lett, főleg a végén mutatta meg igazán a foga fehérjét. Utáltam és imádtam egyszerre, de ki nem? Elliot a kedvenc meleg srácom ever, ő sem okozott csalódást, nem tudom haragudott -e rá valaki a mű olvasása során, én nem tudtam!

Kedvenc részek:

Ha szeretném sem tudnék kiemelni egy konkrét részt, hisz az egész úgy ahogy van elképesztő!

Kedvenc idézetek:

"– Nem értem én a férfiakat."

***

"– Abbahagynád? -szólok közbe. – Miért nem tudsz csak egyszer normális emberként viselkedni?
– A pszichiáterem szerint ez védekező mechanizmus – vonja meg a vállát, miközben bekap egy adag tésztát – , de szerintem csak nem meri kimondani, hogy egy seggfej vagyok!"

***

"… nem azért lettem ügyész, hogy minden ügyemet megnyerjem, hanem azért, hogy igazságot szolgáltassak."

 Pontozás:

Ha tehetném tíz csillagot adnék rá, vagy még annál is többet. Elvarázsolt, magával ragadott és rabul ejtett! Tűkön ülve várom a trilógia folytatását, mondanom sem kell, hogy imádtam! Viki könyveinél mindig a legújabb a legkedvencebb! <3


Ha neked is tetszett a könyv és várod már a folytatását, akkor jegyezd elő ITT!

Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése