vasárnap, október 7

Tillie Cole: Ezer csók - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 464 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Twister Media

Ár: 3490.-

Fülszöveg:


"Egy csók egy pillanat.
De ezer csók élethosszig kitart.

Van egy fiú.
És van egy lány.
A szerelem egy pillanat alatt szövődik köztük, de egy évtized, míg kibontakozik.
Ezt a szerelmet nem képes felbontani sem a távolság, sem az idő.
Ez a szerelem örökké tart. Legalábbis ők így hiszik.
Amikor a tizenhét éves Rune Kristiansen visszatér szülőhazájából, Norvégiából az álmos georgiai kisvárosba, Blossom Grove-ba, ahol még gyerekkorában összebarátkozott Poppy Litchfielddel, a fiút egyetlen gondolat gyötri: a lány, aki lelki társa, aki megígérte, hogy hűségesen megvárja, amíg ő visszatér, vajon miért szakított vele mégis szó nélkül?
Rune szíve két éve összetört, amikor Poppy megnémult. Mire Rune megtudja, mi az igazság, rájön, hogy a legnagyobb szívfájdalom csak ezután éri majd…"


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)



Ezer köszönet a Twister Media csapatának, sikerült elolvasnom életem egyik legmeghatározóbb könyvét.


Poppy Rune-t öt éves kora óta ismeri, mióta a szomszédjába költözött. Akkor szinte azonnal szoros barátság alakult ki közöttük, idővel pedig a legerősebb szerelem. Kiegészíti az egyik fél a másikat, elválaszthatatlanul szerelmesek, megőrülnek egymásért! Miután a lány ezer szívvel teli üveget kap nagymamájától – aki arra kéri a lányt, hogy ezekre a szívekre jegyezze fel élete csókjait – az akkor még kisfiú Rune megígéri barátnőjének, hogy akár ezret vagy annál is többet fog adni neki. A fiatalok boldogan élik mindennapjaikat, a fiú amikor csak teheti megörökíti képekben az élete/életük nagy pillanatait, Poppy pedig zenél, mert barátja mellett ez teszi még igazán boldoggá világát. De egy nap minden megváltozik. Rune-nak és családjának költöznie kell. Ez mindkettejüket hideg zuhanyként éri. A legutolsó este fogadalmat tesznek egymásnak, a fiú megfogadja, hogy visszajön kedveséhez, a lány pedig megígéri, hogy várni fog rá. De idővel elhalványulnak, majd el is tűnnek a levelek Poppymin részéről. A srácnak fogalma sincs, hogy mi történhetett a lánnyal amiért ő minden magyarázat nélkül kizárta őt az életéből. Lassacskán kicsúszik a lába alól a talaj, a hiányérzet és a düh idővel teljesen átformálja. Nem sokkal, két évvel később, 17 évesen visszatér a városba és nem hitte volna, hogy az eddigi fájdalmát valami ennél is jobban felülmúlhatná. Tévedett.

Azt hittem nem fogok értékelés közben sírni, de higgyétek el, hogy most is törölgetem a könnyeimet. Ez a könyv valami... valami hihetetlen csoda! Ha nem tépi ki a szívedet a helyéről és szaggatja darabokra, akkor semmi érzelmet nem közvetít a nagyvilág felé! De héé! Ha tudnátok mennyi érzelem van benne!

Egyik barátnőmmel olvasás előtt beszéltem pont, hogy pontosan hány oldalt fogok bírni száraz szemmel, az ő válasza több oldalt ígért, én mégis elbőgtem magam már a kezdetekkor.  Most már értem miért mondják, hogy kötelező a százas zsepi. Srácok, ez nem kamu! Szinte lehetetlen megállni sírás nélkül, higgyetek nekem!

"For your eyes only, I'll show you my heart
For when you're lonely and forget who you are
I'm missing half for me when we're apart
Now you know me, for your eyes only"

Összetörtem, a lelkem és a szívem is darabjaira hullott. Hogy hol sírtam a legtöbbet? Nem tudom. Azt tudom, hogy ennyit még nem hatódtam meg könyvön, ennyire talán még semmi nem érintett meg engem. Az Ezer csók felnyitotta a szemem és szembesített a valósággal. A könyv fő üzenete az, hogy ki kell használnunk életünk minden egyes percét. Klisé ide vagy oda, nem mindig van holnap. Kár lenne úgy élni a mindennapjainkat, hogy nem szerettünk eléggé, hogy nem használtunk ki lehetőségeket. Élvezzünk, érezzünk addig, amíg még tehetjük!



Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Poppy, az egyik legerősebb, legkedvesebb női karakter, akiről valaha olvastam. Csodálom, felnézek rá! 

Rune, az a bizonyos nagy Ő. Egyszerűen imádni való! Nem lehet nem szeretni, én legalábbis nem tudtam nem szeretni. Bár minden lánynak járna egy hasonló srác...

Kedvenc részek:

Az egész könyv, az elejétől a végéig. Nem tudom mit emeljek ki... Talán az egyik ilyen NAGY pillanat az az volt, mikor szintén sírtam, amikor felcsendült az 1D-től az If I Could Fly. Nem tudná egy szám sem jobban leírni a karaktereket és az érzelmeiket. Imádom!

Kedvenc idézetek:

"– Szabad nevetni – mondta pihetollpuha hangon. – Szabad mosolyogni. Szabad boldognak lenni. Különben mi értelme lenne az életnek?"

***

"Miért legyek boldogtalan, amikor boldog is lehetek? Számomra ez egyértelmű választás."

***

"– Ha egy napfelkeltét láttál, az olyan, mintha mindegyiket láttad volna – feleltem.
Poppy szomorúan ingatta a fejét. Rám nézett, és szánakozás volt a tekintetében. Összerándult a gyomrom.
– Ez nem igaz – érvelt. – Mindennap más. A színek, az árnyalatok… az, hogy milyen hatással van a lelkedre. – Felsóhajtott. – Minden nap ajándék, Rune."

Borító: 5/5*

Gyönyörű! Nem kérdés, ennek kellett a borítón szerepelnie! Az üvegnek és a szíveknek. Mi sem tudná jobban jellemezni a történetet, elképesztő!

Pontozás:

Poppy és Rune története magával ragad, összetör, de mosolyt is csal az arcodra. A legszebb szerelmi történet, amit valaha olvastam!


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűen leírtad, mennyire csodálatos ez a könyv! Az egyik legmeghatározóbb regény volt eddig idén, meg úgy összességében az eddigi életem folyamán, pedig azért olvastam már néhány darabot... :D <3

    Millió puszi:
    Pintyed :D <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Drágám, ez nagyon sokat jelent! <3 Szintén, csodálatos egy olvasmány! :*

      xoxo: Lillsz

      Törlés