hétfő, augusztus 23

Micol Ostow: The Edge of Great - Értékelés | Lillsz


Oldalszám:
208 oldal

Megjelenés: 2020

Kiadó: Scholastic Kiadó

Ár: $7.99

Fülszöveg:

"The next tween musical sensation from Netflix and the creator of High School Musical and Disney's Descendants! 

When high schooler Julie, a star in the making who has lost her spark after the death of her mother, discovers a CD from 90s band Sunset Curve, she accidentally brings them back … as ghosts! 

Sunset Curve's members died before their rock-and-roll dreams had a chance to come true, but now they'll help Julie uncover the real power of music and bring all their dreams to life!

Learn how Julie and the Phantoms bring their passion for music to life in this novelization of season one of the new Netflix show!"

Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Viszonylag elég hamar, pár hónappal a megjelenés után néztem meg a Julie and the Phantoms című netflixes sorozatot, ami teljesen magába szippantott! Azóta vagy nyolcszor minimum megnéztem, de úgy voltam vele, hogy nekem muszáj lesz elolvasom a könyvet is. Sajnos ez a mű a sorozat alapján íródott, így nagyon semmi újjal nem rendelkezett, pár kis apróságon kívül, de nagyon jó volt angolul olvasni és újra visszacsöppeni a történetbe.

Julie zeneiskolába jár, ahol nehézkesen megy számára a tanulás, hisz minden, ami a zenéhez kapcsolódik, édesanyjára emlékezteti, aki egy éve már nem él köztük. Véletlenül akad rá a Sunset Curve lemezére, aminek hallgatása közben arra lesz figyelmes, hogy egyszer csak ott terem, megelevenedik előtte a banda három tagja. A fiúkat csak Julie látja, hiszen szellemek, akik 25 éve egy csúnya ételmérgezés miatt vesztették életüket. A srácok által sikerül visszatalálni szenvedélyéhez, újra zenélni kezd, azonban nem egyedül, hiszen segítségére lesz a banda, így megalapítják a Julie and the Phantoms-t. A fiúk csak Julie számára láthatóak, de ha a lánnyal együtt zenélnek, akkor mások is megcsodálhatják őket és tehetségüket. De ennek a különleges képességnek nem csak előnye van.

A könyvet még az érettségi után kezdtem el olvasni, amikor belevetettem magam egy másik sorozat nézésébe, így elég lassan haladtam az olvasmánnyal. Voltak részek, amikre már-már szó szerint emlékeztem, és amiket tudtam, hiszen rengeteg párbeszédet raktak bele egy az egyben a kötetbe. Sok jelenetet kihagytak, illetve szinte mindent lerövidítettek, megvágtak, ami kissé zavart, de ez főként azoknak lehet dühítő, akik először ezt veszik kezükbe és nem a sorozat után nyúlnak csak a könyvért. De eltekintve a rövidségétől, jó volt újra feleleveníteni a történetet!

Először inkább a sorozatot ajánlanám, hiszen nélküle kissé zavaros lehet a könyv cselekménye, illetve nem is adja át rendesen az egész mondanivalóját. Számomra az üzenet, amit közvetített az volt, hogy tartsunk ki az álmaink mellett és sose adjuk fel, hiszen mindig lesznek hullámvölgyek, de ott lesznek a barátaink, szeretteink, akik végig támogatni fognak minket az életünk során.


Összegzés:

Kedvenc karakterek:

Alex és Flynn, mint mellékszereplők, akik állandóan képesek mosolyt csalni az arcomra, de persze a többieket is nagyon megszerettem!

Kedvenc részek:

Az egyik legkedvencebb részemet kihagyták, de erről nem is írnék, hogy elkerüljük a spoilert. Másik különleges jelenet a vége, a srácokkal való beszélgetés, ez nagyon a szívemhez nőtt.

Kedvenc idézetek:

„Hey, underachiever,” (…) 
„Hey, disappointment.”

***

“Wait, wait. Hold up,” Alex protested. “So it has been twenty-five years? I was crying for twenty-five years? How is that possible?” 
“Well, you are very emotional,” Reggie said. 
“No, I’m not!” Alex replied, totally emotional.

Borító: 5/5

Hozza a sorozat hangulatát, nekem nagyon tetszik! Örülök, hogy nem terveztek más borítót neki, hanem meghagyták ezt a vonalat és kiemelték a szereplőket, sorozat színészeit.

Pontozás:

Habár nekem a sorozat ötből ötös, ezt most csak négy csillagra értékelem, mivel van egy kis hiányérzetem.


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése