szerda, június 30

Dezső Bence: Sikeres kudarcaim - Értékelés | Lillsz


Oldalszám: 168 oldal

Megjelenés: 2021

Kiadó: TEA Kiadó

Ár: 4990.-

Fülszöveg:

A több mint félmilliós követőtáborral rendelkező youtuber elmeséli karrierje háttértörténetét, és fellebbenti a fátylat az influenszer-szakma sötét oldaláról is a megrendülő barátságoktól az üzleti átverésekig. Költelező olvasmány nem csak a Dezső Bence-rajongóknak, hanem azoknak is, akik maguk is szeretnének influenszerek lenni, vagy csak jobban meg kívánják érteni, hogyan is működik ez a világ. 

"Azon gondolkodtam, milyen lehetne az a videó, amiben az eddigi karriertapasztalataimat elmesélném. Hogy miként lettem videós, milyen ez a szakma, milyenek a hétköznapjaim. (…) 

Megéreztem, hogy egy szórakoztató dokumentumfilm helyett egy könyv lehet erre alkalmas. Ezért mesélek most neked a videóim helyett a szavaimmal." 

„(…) megviselt, amikor 11 millió forintot elveszítettem. Annak éreztem magam, ami voltam: tapasztalatlan, átvert gyereknek.”

Értékelésem: (csalódottságot és dühöt tartalmaz!)


Egy ideje már követem Ádámot és a fókuszcsoport nevű youtube csatornát. Itt a napokban figyelmes lettem egy rövid videósorozatra, amiben Ádám felolvassa és elemzi Dezső Bence, ismert magyar youtuber könyvét. Mivel én is követtem Bence videóit még évekkel ezelőtt, érdekelt, hogy mivel rukkolt elő a könyvében, illetve elég negatív fogadtatása lett a Sikeres kudarcaimnak a molyon, így mindenképpen szerettem volna megbizonyosodni arról, hogy tényleg igazak-e a leírtak a könyvről és Bencéről.

Rendszeres youtube-néző voltam kisgyerekként, az akkori videósok szórakoztattak, mosolyt csaltak az arcomra, illetve lefoglaltak. Anno nem érdekeltek a könyvek (legalábbis nem kifejezetten), nem néztem annyi filmet vagy sorozatot, csak ezeket a csatornákat követtem. Bence is sokszor volt a képernyőmön, mert tetszettek a tartalmai, de egy idő után kinőttem a célközönségéből, illetve már nem tudtam azonosulni azzal, amit képvisel — gondolok itt például az iphone, vagy tablet panírozós, tönkretevős videókra és a többi, számomra értelmetlen, vagy érdektelen videóra —, így elengedtem a kezét, ahogy vele együtt több tartalomgyártónak is. Akiket mai napig követek, az Viszkok Fruzsi, Csecse Attila, hozzájuk jött a fókuszcsoport, illetve néha-néha megnézek egy-egy Dancsó, vagy Radics Peti videót, hogy mosolyogjak egy jót.

De a könyvre és Bencére visszatérve, hatalmasat csalódtam. 168 oldalon keresztül nem szólt másról az egész, mint a pénzről, a bizniszről és arról, hogy ő milyen király gyerek. Semmi alázatot, tiszteletet nem tanúsított, olyan volt hallgatni a sorait, mintha már-már direkt heccelné az olvasót és szándékosan akarna unszimpátiát kiváltani belőlünk. De ahogy ő fogalmazott egyik fejezetében, a negatív reklám is reklám, és valljuk be, ezt igazán jól csinálja, hiszen most is mindenki róla, a személyéről, csatornájáról, könyvéről beszél. Más kérdés, hogy ez mennyire szép hozzáállás a részéről.

Folyamatosan fogtam a fejem: Hogy lehet valaki ennyire elszállva magától? Ezt tényleg komolyan gondolta? Kíváncsi vagyok mennyit fog változni a közönsége egy ilyen eset után. A hatalmas nagy rajongók persze maradnak, ők lehet nem is látják a probléma forrását, értetlenül, vagy dühödten reagálnak a negatív kritikákra, amik kedvencükről szólnak. De kérdezem én: milyen példa ez a nézőknek? Milyen példa ez azoknak a fiataloknak, akik szeretnének valami hasonlót alkotni az életben, akik szeretnének olyanok lenni, mint példaképük? Csalódott vagyok és nagyon szomorú.

Köszönöm a fókuszcsoportnak, hogy lehetőségem nyílt meghallgatni a könyvet, magamtól biztos nem vettem volna meg! Ha érdekel a könyv tartalma,  csekkoljátok ITT és ITT Ádám előadásában.

Összesítés:

Kedvenc karakterek:

-

Kedvenc részek:

-

Kedvenc idézetek:

-

Borító: 5/4

Szép, igényes. Kár, hogy ez belülről nem mondható el róla.

Pontozás:

Soha többet.




Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése