szombat, március 14

Róbert Katalin: Válassz engem! - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 352 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Ár: 3299.-

Fülszöveg:

"Szeress akkor is, ha fáj! 

Egy különös szerelmi háromszög különösen szép története. 

Alex úgy szeret valakit, mint az életét, számára nélküle nincsenek holnapok. De vajon bevallhatja ezt az érzést? Vagy minden tönkremegy? Mi ez az erős kapcsolat köztük? Szeretet, vagy valami más, valami több? 
Patrik keresi az útját az életben. Anyja halála és apja hideg távolságtartása mélyen megsebezte. Fél a szeretettől, és fél a szerelemtől, számára minden hatalmi játszma. De mi lesz vele, ha elveszíti azt, aki a legfontosabb? Ki a legfontosabb? 
Lilla bármit megtenne Patrik vonzalmáért. Harcol a fiúért, és úgy érzi, őt illeti. Ám Lilla Alex húga, aki mélyen szereti a bátyját is, és nem akarja elveszíteni.

Lélegzetállítóan szép, szívbemarkoló regény szerelemről, másságról és útkeresésről. Engedd be a szerelmet, és légy az, aki vagy! 

Olvasd el, tetszeni fog, a lelkedig ér!"


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Mostanában kissé figyelmetlen vagyok a könyveket illetően, így be kell valljam, elkerülte a figyelmemet a szerelmi háromszög, ami nem is egyszer, nem egy felületen lett hirdetve a mű kapcsán. Mikor ez tudatosult bennem a fülszöveget olvasva már késő volt. De bíztam benne, hogy mégis pozitív élménnyel zárom az olvasottakat és azt kell mondjam, kicsit sem csalódtam. 
Róbert Katalin neve már ismerősen csengett, de könyveivel nem sikerült megismerkednem ezidáig.

Alex a húgával és szüleivel él – bátyja már kirepült a családi fészekből –, végzős gimnazistaként telnek mindennapjai. Hamar rájön a nemi identitására: homoszexuális. 12 évesen barátkozik össze Patrikkal, kinek édesanyja egy baleset következtében életét vesztette. Ő hol édesapjával, hol egyedül él nagy házukban, és próbálja feldolgozni a történteket, túllépni a túlléphetetlenen, hogy anyja már nincs többé. Apja kicsit sincs segítségére, sőt, fiát okolja szerelme haláláért. A fiatal fiú egy embert enged csak igazán magához, Alexet. A kettőjük különös kapcsolata fordul át barátságból sokkal mélyebb érzelmekbe.
Lilla, Alex húga rajong Patrikért. Mindent megtenne, hogy a srácot megszerezze, ha kell testvérén is átgázol. Elég erős a két fiú szerelme, vagy Patrik vonzalma képes meginogni, ha egy lányról van szó, aki nem mellesleg nagyon hasonlít Alexre és akivel látszólag sokkal teljesebb életet élhetne?

Az írónő lenyűgözött a stílusával! A könyv felépítése is egyből megvett magának. Rövid fejezetekből és a különböző szemszögek váltakozásából áll. Minden fejezetet egy belső monológ követ, ahol a szereplők fejébe csöppenve érthetjük meg igazán érzéseiket és tudhatjuk meg legfőbb vívódásukat különböző tényezőkkel kapcsolatban. 
A szereplőgárda is zseniális volt, ennyire összetett művel nagyon régen találkoztam. A kezdetektől fogva a két fiú shippere voltam és nagyon szurkoltam szerelmüknek. Lilla számomra egy elkényeztetett,  önző liba volt, mégis néhol sikerült megértenem a problémáját, de közben mégsem tudtam teljes egészében elfogadni a viselkedését. Nem testvérhez méltó volt.
A művet az extra novellák színesítették még meg, amik a könyv végén olvashatóak. Mondanom sem kell, hogy mennyire jól jöttek ezek az utolsó oldalakra.

Egy romantikus, fájdalmas történet, ami hamar magával ragadja az olvasóját! Ajánlom a szerelmi háromszög rajongóinak (mazochisták :D) és persze azoknak, akik olvastak az írónőtől, de még nem merték kezükbe venni ezt a könyvét.


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Bár sokszor sikerült megharagudnom az összes karakterre, de akik abszolút kedvenceim voltak az elejétől fogva, azok a fiúk. Alex és Patrik. Lilla karaktere sajnos, vagy nem sajnos nem került sose közelebb hozzám, nem sikerült teljesen megértenem karakterét. Nem akartam utálni, hisz azért voltak magyarázatok tettéért, amiket még meg is lehetne érteni – de nekem nem sikerült –, így leginkább közömbösen sikerült búcsúznom tőle.


Kedvenc részek:

Természetesen az összes A-P jelenet. Konkrét példákat nem írnék, nem szívesen spoilerezném el a jeleneteket.

Kedvenc idézetek:

„Vedd észre, hogy mennyit érsz”, mondta „akárkit megkaphatnál.”

Borító: 5/5

Sokkal, de sokkal jobb, mint az első könyvnek a borítója. Letisztultabb, kissé nőies színvilág (ami mondjuk a férfi olvasóknak annyira nem előnyös) és történethez illő ábrázolás. A három gyufaszál szimbolizálja a karaktereket, a szerelmi háromszöget. Nagyon találó és szembetűnő.


Pontozás:

Róbert Katalin regénye egy kellemes meglepetés, egy hétköznapoktól elrugaszkodott, váratlan utazás volt, ami egyszerre melengette és törte össze a szívem. Először volt szerencsém olvasni az írónőtől, de biztos, hogy még kezembe veszem könyveit, mert stílusa egyből megfogott.



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

4 megjegyzés:

  1. Én még a korábbi kiadást olvastam, úgy tudom, ennek csak a borítója más, illetve az novellák extrák benne.
    Örülök, hogy elolvastad és tetszett, bátran ajánlom az írónő Kezdjetek el élni! című regényét is, hasonlóan elgondolkodtató.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy korábban olvastad már! :)
      Köszi az ajánlást, mindenképpen lecsekkolom! ♡

      Lillsz

      Törlés
  2. Róbert Katitól eddig csupán a Szelídíts meg!-et olvastam, ám azzal nem voltam 100%-ig megelégedve. Az értékelésed után most kíváncsi lettem, mennyiben fejlődött az írónő azóta, és ha már te is ennyire ajánlod, sis... Nincs is nagyon választásom. :D

    Millió puszi:
    Barbid

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs Drágám, meggyőzlek én téged mindenre is! ;) Én pont a Szelídíts meg!-re vagyok nagyon kíváncsi! :D

      Puszillak,
      Lillsz

      Törlés