péntek, december 21

Sienna Cole: Lefelé a folyón - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 424 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Álomgyár Kiadó

Ár: 3699.-

Fülszöveg: 

"Te ​hiszel a sorsszerűségben?
2002 májusában megdöbbentő vallomás söpört végig az Egyesült Államokon. A fiatal és mélyen megsebzett Alice Carrington olyan titkot hozott nyilvánosságra, mely felbolygatta és felháborította az egész országot. Alice megrettent a felelősség súlyától, és a szökést választotta, de elképzelni sem tudta, hogy tettei milyen események láncolatát indítják el. Olyan sorsokat csomózott össze, melyeknek sosem kellett volna találkozniuk.
Lynn Walker pincérnőként dolgozik Hohenwaldban, egy isten háta mögötti tennesseei településen, és egyetlen célja, hogy valóra válthassa lánya álmait. Frank Carrington újságíró és családapa, aki megszállottan küzd gyermeke igazáért. Jeffrey Mills zseniális tehetséggel megáldott, ám nehéz sorsú festőművész, akit egy személyes tragédia pályája feladására késztet. Az egyetlen közös nevező hármuk életében Alice titka, melyet csak az idő és hármuk külön-külön kibomló, majd egymásba kapcsolódó élete oldhat meg.
Sienna Cole, a hatalmas sikerű Négyszáz nap szabadság című regény szerzője páratlanul izgalmas, mély drámával átitatott lélektani thrillerében végigkalauzol a tizenöt éves rejtély kibogozásán."

Értékelésem: (SPOILER MENTES!)



Köszönet a Kiadónak a könyvért, az Írónőnek az élményért!



Emlékszem, nem is a borító, nem is az írónő, hanem a dátum, 2002 májusa keltette fel a figyelmemet a fülszövegben, leginkább ezért szerettem volna elolvasni a könyvet. Persze már régóta szemeztem Sienna munkásságával, ez most kellő löketet adott nekem hozzá. És, hogy miért pont 2002 májusa? 16 évvel ezelőtt egy májusi napon, pontosan tizenhatodikán láttam meg a napvilágot, kíváncsi voltam "mi történhetett ekkor" ebben a regényben. Az ember az élete során sokszor hoz jó és rossz döntéseket, az én életem egyik legjobb döntése volt elolvasni ezt a művet!

A könyv kezdetén szembesülünk A LEVÉL-lel, amit Alice Carrington írt és küldött el a hatóságoknak, az újságoknak, lényegében mindenkinek. A levélben leírta, hogy az igazgatójával szexuális kapcsolatot folytatott, aki megígérte neki, hogy hamarosan elválik a feleségétől, és egyedül Allyé lesz. De a lány idővel észreveszi, hogy a férfi több diáklánnyal is hasonló viszonyba bonyolódott, így bosszút állva írásba foglalja sérelmeit, majd egy közös képet még hozzácsatolva megosztja a nagyvilággal.

Felváltva olvashatjuk a főszereplőink történetét, Lynn Walkerét, aki egy lepukkant kis kocsmában dolgozik Hohenwaldban, Frank Carringtonét, aki a lánya eltűnése után nem találja a helyét a világban és Jeffrey Millsét, aki idővel pontosan azzá válik, akitől az édesanyja egykor annyira féltette. Az ő történetüket köti össze az a bizonyos 15 éves titok. Az olvasó mit sem sejtve olvassa a szemszögüket, érdeklődve, hogy mi fog majd kisülni ebből az egészből. A múltból lépegetünk lassacskán a jelenbe, rakosgatjuk a puzzle darabkákat, a végére pedig teljesen összeáll a kép! Elképesztő!

A suli miatt is, illetve amiatt is, hogy nem vagyok az a gyors thriller olvasó, elég lassan haladtam a könyvvel. Szeretem emészteni az olvasottakat, illetve gondolkodni egy-egy cselekedet után, hogy mi miért történhetett. Természetesen nem tudtam előre rájönni a dolgokra, ahogy haladtam az olvasás során úgy tisztult a látásom és csak a végén vált világossá számomra az egész. Ledöbbentett, felkavart és összetört! Csodálatos ahogy az írónő a szavakkal bánik, ahogy vezette a történetet, imádtam minden sorát!

Aki egy kiszámíthatatlan, de magával ragadó thrillerre vágyik, annak mindenképpen ajánlom Sienna Cole művét, hihetetlen, ami alkotott! <3



Összesítés:


Kedvenc karakterek:

Ez most nagyon érdekes lehet mindenki számára, ne aggódjatok, nekem is különös ez az egész, de nem tudok senkit sem kiemelni. Hogy miért? Imádtam a történetet, de senkit nem sikerült annyira különösen megszeretnem. Mindenki olyan egyforma volt számomra, mármint, hogy egyforma érzéseket tápláltam irántuk. A szereplők nem tökéletesek, defektesek, mint mi magunk, egyszerre szerettem és utáltam néha őket egy-egy cselekedetük után.


Kedvenc részek:

Amikor a végén visszatérünk a jelenbe. Mondanom sem kell, ott szabályosan faltam az oldalakat és rágtam a körmöm, hogy mégis mi fog történni. Nem csalódtam, mindenre választ kaptam amire szerettem volna!


Kedvenc idézetek:

 "A szerelem kell, a szerelem éltet és hajt bennünket, de nem hagyhatod, hogy átvegye az irányítást az eszed felett."

***

"– Élj! Ez az egyetlen dolog, amit emberként tehetsz."

***

"– Nem értem, miért kell azt mondani valakinek, hogy szereted, ha nem gondolod komolyan…"


Borító: 5/5*

A borító, ami még a húgom figyelmét is felkelti! Nem-nem, Ő nem az a nagy olvasós! Alig várom, hogy rávegyem ennek a könyvnek az elolvasására!


Pontozás:

Egy magával ragadó és lebilincselő olvasmány, nem mellesleg hazai írónő tollából! Mindenkinek csak ajánlani tudom! Alig várom Sienna új könyvét, szerintem amint megjelenik le is csapok rá!



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése