péntek, június 26

3+1 | A könyvek mellett, SORIZZUNK! #3 | Lillsz



Sziasztok!

Egész rég volt az első, második rész és mivel úgy láttam nagyon szerettétek, szeretitek ezt a rovatot, elhoztam a harmadik bejegyzést is, ahol szintén 3+1 sorozatot fogok nektek bemutatni, ajánlani. Tartsatok velem, ma 3 netflixes kedvencem és +1 aktuális nagy szerelmem fog reflektorba kerülni!

1 | Sex Education - Szexoktatás



Ennek a sorozatnak az első évadát konkrétan egy éjszaka alatt daráltam le. I-M-Á-D-T-A-M, majd a második évadot szintén. Nem kis függővéggel zárták, így tűkön ülve várom a folytatást! Egy szórakoztató, tanulságos és igen érzelmes szériáról van szó, bátran ajánlom a 16+-os korosztálynak.

Otis egy nagyon szerencsétlen, tipikus "nyomi" szereplő, akivel alapesetben nem igazán foglalkoznának a gimiben a többiek. Azonban miután tanácsot ad egy iskolatársának a szexszel kapcsolatban - ami be is válik -, többen felkeresik, hogy a segítségét kérjék. Maeve-vel társulva úgy döntenek, hogy belevágnak, és pénzért cserébe különféle tippekkel látják el a többieket. Otis a suli szexterapeutájává avanzsálódik, így édesanyja mellett (aki hivatásos szexterapeuta) a családban ő is ezt a hivatást kezdi űzi, csak feketén.
A poénos, vicces, sokszor abszurd jelenetek mellett komoly témák is szerepet kapnak. Otis csonka családban él, apja megcsalta édesanyját egy páciensével, így nem kis trauma volt volt neki(k) feldolgozni az eseményeket. Otis mellett Maeve sem a legszerencsésebb karakter, egyedül él, mert apja lelépett, anyja drogfüggő, bátyja meg balhés természetű, így nem kis megpróbáltatásokkal kell élnie mindennapjait. És persze az érzelmeikkel is meg kell küzdeniük szereplőinknek.

Nagyon élveztem nézni az epizódokat, kikapcsoltak, szórakoztattak és megérintettek. Nem véletlen a sikere, megérdemli azt a rengeteg nézőt. Címe alapján a fiatalabb korosztálynak is érdekfeszítő lehet, de nem véletlenül írtam, hogy 16+-os tiniknek ajánlott. Sok a komikus rész, de akadnak polgárpukkasztó jelenetek is, illetve erősen felnőtt tartalmak. Mindenesetre ajánlom azoknak, akik kikapcsolódásra, nevetésre vagy szimplán egy jó sorozatra vágynának.

2 | You - Te



Az egyik legbetegebb alkotás, amit valaha láttam, de iszonyatosan élveztem! Már fogalmam sincs, hogy hogy találtam rá, talán Shay Mitchell instáján láttam, de ebben sem vagyok biztos. Azt azonban tudom, hogy egyből megvett a beteg, pszichopata stílusa. Én úgy gondolom, hogy egy kevésbé ismert sorozatról van szó, legalábbis amikor elkezdtem, még csak egy évada volt, nem követték valami sokan, de megéri beadnunk a derekunkat, hisz zseniális!

Joe Goldberg felfigyel egy lányra a könyvesboltban és megszállottjává válik. Elhatározza, hogy megszerzi, így egy ijesztően beteges kutatásba kezd, hogy kiderítsen minden apróságot róla. Hamar a közelébe férkőzik és gyilkolni sem fél a cél megszerzése érdekében. Guinevere Beck megszereti az idegent, azonban kételkedni kezd személyében, miután lassacskán felszínre törnek múltjának sötét foltjai. Joe a szereplőkön kívül minket is bűvkörébe von, manipulál. Egyszerre szeretjük és utáljuk tetteiért, egyszerűen nem tud közömbös lenni számunkra személye. Ha a boldog befejezések rajongója vagy, el kell hogy szomorítsalak. Itt ne számíts egy habos-babos lezárásra!

Talán az tetszik leginkább ebben az alkotásban, hogy elhitet velünk dolgokat mind történést, mind karakterfejlődést illetően. De előjáróban egy kérdés felétek: Te mit vársz egy pszichopatától? A válaszod teljesen más lesz, miután megismered Joe-t és akarva-akaratlanul megszereted. De még egyszer: Mit vársz egy pszichopatától? Semmi jót, ez a tökéletes válasz! Így előre ajánlom, hogy ne várjatok semmi pozitív fejlődést, mert csalódni fogtok.

3 | Spinning Out - A jeges élet



Régóta szemeztem a sorozattal, a karantén idején pedig úgy döntöttem, hogy egye fene, megnézem, 10 részről van szó, mit veszíthetek? Talán az időmet, de az biztos, hogy egy kincset hagytam volna ki, ha nem kezdem el, ugyanis az eddigi sorozataimmal ellentétben egy sem boncolgatott ilyen kemény témát, mint a Spinning Out.

Egy látszólag gyönyörű, korcsolyás, szerelmi történet, ahol minden lenyűgöző és varázslatos. Legalábbis ezt gondolná az ember első ránézésre. Már az előzetes is baljós, hamar felvetődik bennünk, itt valami nagyon nincs rendben!
Kat felhagy a jégkorcsolyázással, miután csúnya balesetet szenvedett, végleg kiszállna, hisz bizonyos elemektől annyira tart, hogy mentálisan képtelen megugrani őket, de nem könnyű elszakadnia, hisz a korcsolyázás az élete! Justin partnert keres, ami bár a lánynak idegen, ő mindig egyedül versenyzett, mégis megmozgatja a fantáziáját, mi lenne ha? Rá meri bízni magát valakire? Edzőjük, az orosz származású Dasha százszázalékosan bízik a lány képességeiben, de ettől csak még nagyobb nyomás keletkezik benne. Titkolja, hogy édesanyjához hasonlóan ő is bipoláris zavarral küzd, gyógyszert szed. De mi van akkor, ha a keletkezett zűrtől megválik pirulájától és engedi, hogy az feleméssze?

Ha jól emlékszem, egy-két nap alatt daráltam le a sorozatot, hisz nagyon rövid volt, illetve izgalmas, magával ragadó. Számomra olyan volt, mint egyfajta drog, amiből még többet követel az ember. Iszonyatosan elszomorodtam, mikor megtudtam, hogy nem lesz folytatása, nem jutott el elég emberhez, de nem sokkal később kijött egy közlemény, mi szerint berendelték a második évadot. Remélem, ténylegesen visszakapjuk Kat sztoriját, mivel rengeteget lehet tanulni belőle. Ha nem ismertétek volna, ajánlom, hogy adjatok neki egy esélyt, szerintem zseniális, és igazán megérdemelne több figyelmet!

3+1 | Prison Break - A szökés



+1 nek - mint mondtam a bevezetőben - egy aktuális szerelmemet, a Prison Breaket hoztam, vagy ahogy itthon ismerik, A szökést. Ezt a sorozatot unokatestvérem és barátnőm ajánlotta, én meg engedtem nekik, így elkezdtem. Most, ebben a pillanatban azt kell, hogy írjam, az egyik kedvenc sorozatommá nőtte ki magát. Minden epizódját imádtam, biztos vagyok benne, hogy egy idő után újra fogom nézni! De miről szól?

Lincoln Burrowst halálbüntetésre ítélik, egy olyan tettért, amit nem is követett el, de testvére nem hagyja, hogy ez megtörténjen, így úgy dönt, hogy kiszabadítja bátyját a börtön kelepcéjéből. Ezt úgy próbálja kivitelezni, hogy magára varratja a Fox River Állami Fegyintézet alaprajzát, amin ő maga is dolgozott, majd bejut a börtönbe, mint elítélt. (Megpróbált kirabolni egy bankot, de igazából mindezt csak azért tette, hogy letartóztassák.) Míg Michael a börtönben cellatársával és további elítéltekkel azon ügyködik miként szökjön meg Lincolnnal együtt, addig sejtelmük sincs arról, hogy mekkora cselszövések zajlanak a cellákon túl.

A szökés már a sztorijával levett a lábamról, egy gondosan felépített cselekményszál, intelligens karakterekkel, akciókkal tarkítva és az egyik legerősebb, legszebb szerelemmel megpecsételve. Egyaránt ajánlom férfiaknak és nőknek, hisz ezt a zseniális alkotást mindenki egyaránt élvezheti, nemtől függetlenül.

Melyik keltette fel az érdeklődéseteket?

Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

8 megjegyzés:

  1. A You..tejóég de imádtam azt a sorozatot! Pont a napokban ecseteltem anyunak, hogy milyen beteg és mégis zseniális az egész. Hónapok teltek el mióta befejeztem, de még mindig rengetegszer eszembe jutnak belőle részletek. Már naggggyon várom a 3. évadot, kíváncsi vagyok, mit hoznak ki belőle. Na meg a könyvet is úúúgy elolvasnám!*-*
    Ezen kívül még a Sex ed-et láttam, de aannyira nem nyerte el a tetszésemet. Vagyis..tetszett, csak hiányzott belőle valami, ami miatt imádni tudtam volna. Viszont a táj/helyszín és a brit akcentus miatt megérte végignéznem.:D <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy neked is tetszett! *-* Én is széjjel kürtöltem, hogy milyen zseniális. :D Na igen, a könyv sem lehet rossz! Na majd lesz kivel megvitatnom! ;)
      Megértem! Háát igen, az akcentus awawaw.

      Puszii,
      Lillsz

      Törlés
  2. Mind a Szexoktatás, mind a Te rajta van az én listámon is, az előbbihez nagyon meghoztad a kedvemet most :)
    A Jeges életet hozzád hasonlóan imádtam, és mit ne mondjak: támogatom, hogy legyen folytatása, bár nem láttam ezzel kapcsolatban semmilyen hírt :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök!♡
      Húha, nem ígérem, de ha megtalálom a linket, ahol olvastam, akkor elküldöm! ;)

      Puszi,
      Lillsz

      Törlés
  3. Ezek közül a Sex Education-t és a You-t láttam, és hát te jó ég, én odáig voltam mindkettőért! Mondjuk a Sex Education második évadzárója rendesen padlóra küldött, mert én már teljesen meg voltam róla győződve, hogy minden a forgatókönyv szerint megy :(
    A You-ban pedig istenemre mondom nem tudom miért, de nekem még úgy is bejön, hogy egy beteg elme :,)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyes-helyes! *-*
      Engem is kikészített a Sex Education vége, de reméljük hamar jön a harmadik évad!♡
      Joe egy beteg állat, de ezért szeretjük. :DD

      Puszi,
      Lillsz

      Törlés
  4. A You valami óriási... egyrészt nagyon jól illeszkedik abba a modern megközelítésbe, ami még a pszichopatáknak is igyekszik megmutatni az emberi oldalát, hűen tükrözni a jó és a rossz tulajdonságokat, másrészt közben azért futkos az ember hátán a hideg. (És visszatérő kérdésem: Hogy lehet úgy élni, hogy nincs függöny az ablakokon?!)

    A második évad nekem mondjuk kicsit sok volt. Az elsőt valahogy realisztikusabbnak, jobban megalkotottabbnak találtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyetértek!
      Nem tudom!! De ez igen fura, én biztos, hogy nem tudnék függöny nélkül létezni. :D

      Köszi, hogy írtál!:)

      Lillsz

      Törlés