hétfő, március 23

3+1 | A könyvek mellett, SORIZZUNK! #2 | Lillsz


Sziasztok!
Elég pozitív fogadtatást kapott az első rész, így örömmel írtam meg a másodikat, remélem ezek a sorik is elnyerik a tetszéseteket, bár többsége nem lehet ismeretlen a számotokra. Itt inkább a nagy klasszikusokat hoztam el, ha nem is láttátok valamelyiket, hallani biztos hallottatok már ezekről. Jó olvasást, majd sorizást kívánok! ;)


1 | Pretty Little Liars - Hazug csajok társasága


Az előző részben már említettem, hogy erről mindenképp szó lesz, hisz ennek a spin-off-ját már ott bemutattam nektek. Nálam a PLL volt A SOROZAT. Emlékszem, egy unalmas tavaszi napon, mikor nem volt jobb dolgom, rettenetesen unatkoztam. Olvasni nem volt kedvem, így a facebook-ot böngésztem, s szembe jött velem valaki segélykéréses bejegyzése egy csoportból. Nem tudta milyen sorozatot nézzen, többen pedig ezt ajánlották neki. Mondanom sem kell, én is elkezdtem. De milyen jól tettem!

A történet 5 főszereplő lányról szól (Spencer, Aria, Hanna, Emily és Alison), akik közül, mindjárt a kezdetekkor eltűnik az egyikük, nem sokkal később pedig a hullája is előkerül. A lányok Alison eltűnését követően teljesen különválnak egymástól, de a temetésen mindnyájuk fenyegető sms-t kap -A aláírással, s ez újra összehozza a régi barátokat. Romantika, rejtély és gyilkosság, mindez egy amerikai sulis köntösbe csavarva.

Imádtam az egész sorozatot, a befejező résztől eltekintve, ami elég gyengére sikerült. A legvégén szinte mindenre fény derül, bár emlékszem, nekem maradtak kérdéseim az első évadokhoz még. Mindenesetre ajánlom a romantika és rejtélyek szerelmeseinek. Itt biztos nem unatkozol!


2| Glee - Sztárok leszünk!



A Glee - Sztárok leszünk! egy hat évadot megélt műsor, amely nem kevés embernek lopta magát a szívébe rövid időn belül. A többi musicales adásoktól eltérően ez nem egy össze-vissza éneklős idegtépő, epizódonkénti átlagos 40 perc, annál sokkal, de sokkal több. Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy mindenkinek egytől-egyig tetszik, de akik végignézték az összes részt, a hibáival együtt szerették az adásokat.

Mr. Schue egy gimis kórus klubot szeretne indítani, így születik meg a New Directions. A tagok különböző személyiségű emberek: a sztárcsillagá vágyni akaró Rachel, a focista Finn, a meleg srác Kurt, az ázsiai származású Tina, a nagymenő Quinn és még sorolhatnám. Az  ő életüket, szerelmi kapcsolataikat és felnőtté válásukat mutatja be ez a hat évad.

A karakterek sokszor idegesítőek, értetlenek és néhol elképzelhetetlennek tűnik egy-egy rész, de összességében egy szórakoztató, megható és gyönyörű alkotás, amit kár lenne kihagyni. Az a tipikus amerikai hangulat öleli körül az összes epizódot, sokszor érzi úgy az ember, bár ott lehetne a karakterekkel. Együtt nevettem, sírtam és bosszankodtam a szereplőkkel. És valamilyen szinten velük együtt is nőttem fel.


3 | Gilmore Girls - Szívek szállodája


A sorozat, amit jelenleg is nézek a mindennapokban, a sorozat, amit a kezdetekben iszonyatosan imádtam, és a sorozat, aminél elég nyögvenyelősen haladok így a finishben.

A Szívek szállodájára már régóta felfigyeltem, de a rengeteg elkezdett adásnak köszönhetően még nem mertem elkezdeni, főleg, hogy olyan egyénről volt szó, ami már rendelkezett lezárással, így még várni sem kellett volna egy-egy epizódjára. Tavaly a nyári munkahelyemen álltam neki a sorozatnak, ami alapvetően egy 16 évesen teherbe esett édesanya és már tinédzser lánya kapcsolatát mutatja be. Egyből beszippantott a világ és lenyűgözött az a bizalmi szál, ami kettőjük között kialakult, azonban idővel Rory karaktere már igen unszimpatikussá vált és cselekedetei megőrjítettek. Ettől függetlenül végig fogom nézni mind a hét évadot és a spin-off sorozatot, mert a környezet és a többiek élete igencsak érdekel és bevallom, azért a kicsapongó életű Rory élete alakulására is kíváncsi vagyok. Hátha megjavul. Én bízok benne.

A képzeletbeli városkában (Stars Hollow-ban) játszódó jelenetek egy olyan valóságos és varázslatos környezetet vetítettek a nézők felé, amiből igen nehezen sikerül kiszakadni. Ajánlanám minden fiatal lánynak (akár fiúnak is) és az anyukáknak, ha van lehetőség nézzétek együtt és tanuljatok, nevessetek vagy sírjatok közösen a részeken.


3+1 | Game of Thrones - Trónok harca


A többitől kicsit nagyon eltérő sorozatot hoztam +1-nek, ami szintén nagy klasszikussá vált az idők során. Igen, a Trónok harcát. Ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor be kell valljam én is fejrázósan, már-már a pokolba kívántam a sorozatot, a csapból kezdve folyt ez mindenhol is. De megjegyzem a GoT-ot nem hiába reklámozták ennyire. Rávettem magam és többször is végignéztem (soha nem néztem azóta se újra sorozatot!), bár a nyolcadik évadért azóta is fáj a szívem.

A nevéhez hűen a sorozat a királyságok harcáról szól, mindenki harcáról a Vastrónért. A nemesi családok mind úgy érzik jogosultak hozzá, ezért folyik a küzdelem. Cselszövések, ármányok, mágia, szerelem, vagy véres küzdelmek, itt minden megtalálható! A karaktereket nem tudod nem szeretni, legyen bármilyen ember az illető! Hét lehengerlő évad, amit nem tudtál nem nézni... és... és a nyolcadik. Amiről nem írnék inkább semmit.

A Trónok harcát az erős idegzetű embereknek ajánlanám, akik nem ijednek meg egy kis nagyon sok vér láttán – mondjuk bevallom a kezdetekben én is megijedtem –, és akik imádják a csatajeleneteket, illetve nem rémülnek meg attól sem ha egy félmeztelen vagy full pucér egyén beflangál a képbe. Engedjetek a csábításnak és kezdjétek el, ha még nem tettétek volna!


Neked kimaradt valamelyik klasszikus? Van ezek között nagy kedvenced? Oszd meg velem kommentben!

Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

12 megjegyzés:

  1. A fentiek közül egyedül a Trónok harcát láttam, és a Gilmore Girls az, amit talán egyszer megnézek. A többi kettő nem biztos, hogy tetszene. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bármennyire idegesít is engem Rory karaktere, nagyon ajánlom a Gilmore Girls-t! *-*♡

      Lillsz

      Törlés
  2. Jájj, imádom, hogy ugyanaz az ízlésünk sorozatok terén is, csajszim! <3 Így örökre a nyakadon fogok maradni, mert sosem fogunk kifogyni a beszédtémákból. <3

    Szuper lista lett, én is mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom az összeset ezek közül! :)

    Millió puszi:
    Barbid

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos! Nem menekülök, de te sem tőlem! ;)♡

      Puszi,
      Lillszed

      Törlés
  3. Szia,
    a Trónok harca nekem is egyik kedvenc volt sokáig, de a 8. évadot én is legszívesebben elfelejteném. :( A Szívek szállodája régóta várólistás nálam, a PLL-t pedig egyik vizsgaidőszakban elkezdtem, de véletlenül elspoilerezték, ki A, így csak a 3.évad első feléig jutottam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Sajnálom, hogy lelőtték a poént, képzeld én magamnak lőttem le egy-két helyen véletlenül a cselekményt! :D De örülök, hogy egyezik az ízlésünk! *-*
      Nagyon ajánlom a Szívek szállodáját! ;)

      Legyen szép napod!<3

      Lillsz

      Törlés
  4. Húha, nagy bajban vagyok, ha ezek közül csak a Trónok harcát láttam?😅 De ami késik, az nem múlik! Legalább lesz mit néznem!🥰

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagy bajban, ha bepótolod őket! :P
      Viccet félre téve, remélem megtetszik valamelyik! ;)

      Lillsz

      Törlés
  5. Kövezzen meg mindenki, de én nem voltam Szívek szállodája fan :D Mikor ment a tv-ben engem jobban lenyűgözött egy új Csillagkapu, Star Trek rész, mint egy Gilmore Girls :D Viszont a listán lévő összes többit láttam és a Trónok harca, na meg a PLL kedvenceim.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem foglak megkövezni, az egyszer biztos! :D Én annyi mindent nem láttam és nem is fogok...
      Örömmel olvasom, hogy szeretted a PLL-t és a Trónok harcát! *-*

      Lillsz

      Törlés
  6. A PLL-t kétszer is végignéztem, bár az utolsó évada szerintem ugyanúgy el lett rontva, mint nagyon sok más sorozat, amit már kár volt húzni. Ettől függetlenül szerintem harmadszor is nekiülnék, mert maga a hangulat, a történet, annyira nekem való, nem tudom nem szeretni.
    A Trónok harca is egyértelműen kedvenc, bár szintén azt vallom, az utolsó évad valami borzalmas lett, és emiatt hajazok arra, hogy egyszer végre nekikezdjek a könyvnek, ez még így is életem sorozata. :)

    Én egyébként se Szívek szállodáját, se Glee-t nem néztem, és valahogy nem is hoz lázba. :'D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ami a PLL-t illeti, nálam is érik egy újranézés, remek sorozat! :) (Igen, a végét ne nézzük.. xd)

      Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésem!:)

      Lillsz

      Törlés