vasárnap, december 10

Leiner Laura: Ég veled - Értékelés | Bogi és Lillsz


Oldalszám: 432. oldal

Megjelenés: 2017

Kiadó: L&L kiadó

Ár: 3499. -

Fülszöveg: 

"Újvári Hanna a tinik megszokott életét élte egészen egy évvel ezelőttig, egy családi tragédia azonban mindent megváltoztatott. Most apukájával kettesben tölti a hétköznapokat, és rég nem a korosztályának átlagos problémái foglalkoztatják. 

Miután átveszi a tizenegyedikes bizonyítványát, az évzáró után váratlan felkérést kap az igazgatótól: részt vehet egy iskolai versenyen, ahol kiváló matekosként főleg a logikai feladatok megoldásában számítanak rá.

Hanna környezete ragaszkodik hozzá, hogy elmenjen a megmérettetésre, így a Szirtes Gimnázium négyfős csapata elindul az Iskolák Országos Versenyére.
Az Ég Veled az Iskolák versenye trilógia első része."


Értékelésünk: (spoileres!)


Elérkeztünk egy újabb közös értékeléshez, ami már a második, és reméljük, hogy sok lesz még. ;) Mindketten nagyon szerettük Laura új könyvét, ezért nem is volt kérdés, hogy közösen értékeljük-e. ♥ Kedvenc írónőnk megint nagyot alkotott új művével, szívből ajánljuk mindenkinek! ♥


Eleinte bevallom, kicsit féltem attól, hogy nem fog annyira tetszeni, mint a többi LL könyv, de szerencsére tévedtem... ugyanis ez a kötet még közelebb áll a szívemhez, mint az eddigi részek. Nagyon más, egyedi, és szomorú a könyv. Persze vannak humoros jelenetek is, de inkább itt most a depresszió dukál, na meg persze az Iskolák Országos Versenye, rövidítve: az IOV.

Remekül kidolgozott a cselekmény, sehol nincs üresjárat, legalábbis én úgy éreztem. Újvári Hanna, a főszereplőnk csak nehézkesen dönt arról, hogy egyáltalán részt vesz-e a versenyen, ennek pedig megvan a rendkívül szomorú oka... de majd ti is rájöttök. Egy - egy részen majdnem elsírtam magam, máshol pedig csak nagyot néztem, ugyanis Laura olyannyira ki tudja mutatni a könyveivel, hogy milyen a mai világ, milyen érzések kavarognak a depressziós, vagy éppen a nem depressziós tinikben... nagyon nagy az elismerésem az írónőnek, tökéletesen "életszagú" műveket ír.

Egy kicsit bővebben a cselekményről: Ugye, a központi téma az IOV, amin különböző csapatok vesznek részt, köztük Hanna-ék is. Nagyon a szívemhez nőtt a Szirtes-gimi csapata, Zsombi az esetlenségével, Bernadett a maga szótlan, de annál inkább tiszteletre méltóbb karakterével, Lóri, a #párnaplábnap-jával, és a maga humoros, édes személyével, na és persze Hanna. Akinek olyan nagy törés van az életében, hogy azt feldolgozni nem lehet. Ennek ellenére imádtam, szurkoltam érte, hogy jobban legyen, hiszen 100%-an megérdemli, hogy boldog legyen. Szerencsére a versenyen szerez barátokat, összeismerkedik pár jó arccal, akik közül nekem nagyon gyanús volt egy. Máté, Benne nagyon nagyot csalódtam, de számítottam is rá, hogy nem egy szentlélek. :D

Azonban van valaki, akit még Nagy Márknál is jobban megszerettem. Igen, létezik ilyen. Ne öljetek meg. :D Ő pedig Kornél, a fekete csapatból. Nagyon aranyos, kedves, humoros fiú, komolyan, néhol sírva nevettem a gyereken, imádom. XD ♥ Szépen lassan kialakul Hanna és közte valami, Hanna egyre közelebb, és közelebb engedi magához, szóval ez egy gyönyörű szerelem kezdete! :D #teamKornél ♥

A felafatok a táborban nagyon izgalmasak, és ötletesek voltak, én személy szerint már a könyvemet szorongattam, azon izgulva, hogy mi lesz már, gyerünk, nem eshettek ki, hajrááá! xD Minden csapat nagyon szimpi volt, egyet kivéve. Az arany csapat, a tavalyi győztesek. Mindegyik tag egy bunkó, senkiházi. xD De valahol megértem őket, hiszen nem először vannak versenyen, tapasztalatból csinálják azt, amit...

A lényeg: én teljes egészében imádtam a könyvet, minden szomorú, vagy éppen humoros jelenetével együtt. Hannával, Kornéllal, Lórival, Bernadettel, Zsombival, Csengével együtt. Az izgalmas verseny-jeleneteket, a Hanna-Kornél párbeszédeket, vagy éppen a csapattársakkal való kommunikálást... amikor a történet végére értem, komoly "depresszióba" estem, hogy még nem tarthatom a kezemben a következő részt...

Jó tanács: Kitartást mindenkinek, aki még nem olvasta el az Ég veled-et, de annak is, aki megtartóztatja magát tőle... nem rossz egy ötlet, hiszen a folytatás csak fél év múlva jön. :D Addig is mindenkinek kellemes olvasást, nem fogtok csalódni a könyvben! ♥

Most pedig átadom a szót Lilla barátnőmnek, jó olvasást az ő értékeléséhez is! ♥



Hűha! Imádtam! Teljesen! Az elejét, a közepét, a végét, az egészet úgy ahogy volt! Sokkal másabb, mint az SzJG, Bábel, Asz, Bexi, vagy az írónő bármely könyve. Sokkal másabb, mégis hasonló. Ez is teljesen magával ragadott és lenyűgözött. Igen, ez az új kedvenc LL könyvem! :'D

Hannának ugye meghal az anyukája ez a fülszövegből is elég egyértelmű. Ami az egész könyvet és az olvasót is letaglózza. Ezeknek a jeleneteknek az olvasása közben a sírás kerülgetett, folyamatosan azon voltam, hogy ne sírjak, de nem igen jött össze. Főleg most, hogy belegondolok anyu is beteg, persze nem ilyen beteg, de beteg...

A szereplők közül Kornélt azonnal a szívembe zártam. Sokkal jobban, mint Cortezt vagy Márkot. Húú, visszaolvasva ez elég erő kijelentés volt! :D De most komolyan... Eltökélt szándékai vannak, nem játszik Hannával, nem egoista, aranyos és SPORTOL. AHHHW! *random fangörcs* Hanna is nagyon érett és okos karakternek bizonyult, rettentően sajnáltam az anyukája miatt.

Egyetlen egy kis apró negatívum, de tényleg. Hanna gondoskodó mániája. Nem ehetsz zsemlét, se semmit ami ehető,  glutént tartalmazó ételek kizárva, ahogy a cukrosak is. Értem én, hogy nem akarja elveszíteni az apukáját, de ennyire komolyan és szigorúan venni már vicc. De ettől eltekintek, mert ha nagyon el akarom képzelni el tudom ezt a szituációt. Talán.

Ohóóó! Visszakanyarodva a szereplőkhöz. Valakit nem szerettem, már az elején is túl fura volt. Máté! Az a srác egy barom, van egy rossz és csúnya sejtésem, hogy a következő részben még sok fejfájást fog okozni egyaránt az olvasónak és Hannáéknak is. :/

Nagyon jó ötletnek tartottam ezt a táborról szóló olvasmányt trilógiát, én mindig is szerettem volna ilyesmi könyveket olvasni, de sehol nem találtam. Igazán izgalmas, tanulsággal teli regény volt. Nagyon várom már a folytatását, MIKOR LESZ MÁR TAVASZ?

Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Bogi: Nagyon sok kedvencem van, pl: Hannát egyből a szívembe zártam, ahogyan Kornélt is. Csak a későbbiekben szerettem meg a piros csapat többi tagját, + bónusz kedvenc még Csenge. A fekete csapatban van Kornéllal együtt, aranyos lány. :D

Lillsz: Hanna abszolút pozitív főszereplő volt. Azonnal megszerettem, könnyen tudtam azonosulni vele. Illetve nagy kedvenc volt még most lepődj meg Kornél! Mit is mondhatnék róla... Imádtam? :D

Kedvenc részek:

Bogi: Rengeteg kedvenc részem volt, közöttük pl: a versenyes jelenetek, a Hanna - Kornél párbeszédek... és maga az egész cselekmény nagy favorit. :D ♥

Lillsz: Az első Hanna-Kornél jelenet... Fürdős, meztelenes. XDD Az összes H-K jelenet, ahogy segítettek egymáson, minden! :3

Kedvenc idézetek:

"– Tudod, hogy van ez. Mindig kell pár nap lábnap. Ez a mottóm – mesélte. 
– Ühüm – bólogattam. 
– Ezt amúgy én találtam ki. Nézd meg az Instán, #párnaplábnap."


***

"Valamiért Kornél társaságában teljesen máshogy működtem, ami egyszerre tett boldoggá, és okozott maró bűntudatot. Gyűlöltem magam, amiért jól szórakoztam a társaságában, miközben hálás voltam azért, hogy ez megtörténhet."

***

"– Miért van az Újvári Hanna, hogy minél többet tudok meg rólad, annál kevésbé ismerlek? 
– Nincs bennem sok megismernivaló – vonogattam a vállam. – Én csak… Vagyok."

***

"– Már a nagyanyád is hívott, és számon kérte, hogy miért engedtelek el az Éhezők Viadalára!"

***

"– Bármi is a közös feladat, megoldjátok! És tudjátok, miért? 
– Mert okosak vagyunk? – kérdezte Zsombi. – Mert legyőzünk bárkit? – nézett a kamerába Bernadett. – Mert soha nem hagyjuk ki a lábnapot? – tippelt Lóri. – Mert a Szirtes csapata vagytok! – válaszolta meg inkább a saját kérdését Kocsis igazgató. – És milyen a Szirtes Gimnázium? – Középszerű? – gondolkodott Lóri. – Nem – forgatta a szemét Kocsis. – A legjobb! – emelte magasba az öklét az igazgató teljes extázisban."

Borító:

Bogi: Nagyon illik a történethez, imádom! A többi LL borítóhoz képest letisztult, de annál inkább gyönyörű!

Lillsz: 5/5* - nagyon letisztult és gyönyörű! *-* Illik a történethez, imádom!

Pontozás:

Bogi: Szavakba sem tudom önteni, hogy mennyire imádtam ezt a könyvet. Annyi biztos, hogy sokkal jobban a szívemhez nőtt, mint a többi LL. Pedig azt hittem, hogy ez lehetetlen. :D De nem, nem az. Ha Ti is elolvassátok majd a könyvet, rájöttök. Mindenkinek nagyon ajánlom, szuper kikapcsolódás! ♥

Lillsz: Egyszerre sírtam és nevettem. Egyszerre könnyeztem és mosolyogtam. Sírva nevettem. Imádtam! Imádom! Bátran merem állítani, hogy Laura még a Bexinél is fantasztikusabb könyvet írt. És tudjuk, hogy én mennyire szeretem a Bexit! Nagyon, rettentően várom a folytatását, annyira nem kínzó a vége, de na! Érzelmekkel teli, izgalmas olvasmány. Természetesen 5/5! *-*

Sok sikert kívánok mindenkinek, én alig tudtam letenni!




xoxo:
Bogi és Lillsz

2 megjegyzés:

  1. Hű, én is hasonló blogot vezetnék. Tudtok adni tanácsokat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Add önmagad, írd le mindig őszintén, hogy mit gondolsz és akkor nem lesz semmi baj! <3

      xoxo: Lillsz

      Törlés