kedd, december 26

J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve - Értékelés | Lillsz



Oldalszám: 286 oldal

Megjelenés: 2016

Kiadó: Animus Kiadó

Ár: 3390.-

Fülszöveg: "Harry remegő kézzel megfordította a küldeményt. A borítékot lezáró piros viaszpecsétet címer díszítette: oroszlán, sas, borz és kígyó vettek körül egy nagy R betűt.

Harry Potter még csak hallani sem hallott Roxfortról, amikor a Privet Drive 4-es számú ház lábtörlőjére elkezdenek sorban hullani a levelek. A zöld tintával címzett és piros pecséttel lezárt sárgás pergameneket azonban gyorsan elorozza rémes nagynénje és nagybátyja. Harry tizenegyedik születésnapját egy hatalmas, bogárszemű óriás, Rubeus Hagrid zavarja meg, és elképesztő híreket hoz: Harry Potter varázsló, és felvételt nyert a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolába. Ezzel elkezdődik egy hihetetlen kaland!"


Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Úgy érzem egyre közelebb kerülök a Harry Potter világához! A filmeket anno nagyon szerettem, mégsem éreztem magam igazi HP fannak, ehhez kevés a filmek imádása. Mindig is el szerettem volna olvasni a könyveket, de maga a sorozat elég hosszú és úgy gondoltam elég nekem az a 7-8 felvétel. Majd beszereztem az első részt, ami ott porosodott egy darabig a polcomon, aztán egy kihívásnak köszönhetően rávettem magam és elkezdtem olvasni. Milyen jól tettem!


Az első rész még viszonylag rövid. Nincs 300 oldal, így a az a 2 órás film elég jól levetítette nekünk a könyvet. Nem is tudom mit írjak. Persze más volt, mindig más valamit látni és olvasni, de nálam eddig a könyvek és a filmek is a kedvenceim közé tartoznak. Írok itt úgy a könyvekről, hogy eddig egyet olvastam, de tudom, hogy a többiben sem fogok csalódni! Rowling tökéletesen bemutatta, leírta nekünk ezt a világot, a szereplőket, én egyszerűen imádtam! Nincs hiányérzetem, inkább többet is kaptam, mint vártam volna.

Ez lesz a blog legrövidebb értékelése, de egyszerűen nem tudok újat mondani. Lehet? A Dursley családon kívül és Tudjukkin kívül mindenkit szerettem! :D Mindent és mindenkit! 

Én csak ajánlani tudom a Harry Potter sorozatot mindenkinek, legyen kicsi vagy nagy, fiú vagy lány az illető! Az írónő olyan világba kalauzolja az olvasót, amiben mindenki szívesen élne. Ugye nem vagyok egyedül? Nem csak én várom a levelem a Roxfortba?


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Harry Potter ofc, aki a könyvben még bátrabbnak tűnt, mint a filmvásznon. Nálam nem csak a bátorságával, hanem a kedvességével, barátságával is elnyerte a kedvenc karakter címet. Illetve ott van még Hagrid, aki az egész könyvsorozat egyik leghatalmasabb arca! :D Imádom!  Hermione, valljuk be, minden lány Granger kisasszony szeretne lenni, és Ron! De ááá, ne felejtsük el Piton professzort, Dumbledore-t és a többieket! xD Ők  mind-mind a kedvenc karakterek közé sorolhatók! 

Kedvenc részek:

Ha jól emlékszem valahol a 7. oldalon kezdődik... és a 286. oldalon ér véget! :')

Kedvenc idézetek:

"Rossz úton jár, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni."

***

"– BOSZORKÁNY VAGY, TE SZERENCSÉTLEN! 
– Tényleg! – sikkantott Hermione."

***

"– Áh, a zene… – szólt a szemét törölgetve. – Varázslatosabb bármely mágiánál."

***

"– Nem kevés kurázsi kell hozzá, hogy szembeszálljunk az ellenségeinkkel, de ahhoz sem kell kevesebb, hogy a sarkunkra álljunk a barátainkkal szemben."

Borító: 5/4

Én mindig is a régi kiadást szerettem volna beszerezni, egyrészt mert keménykötéses, másrészt mert ennek jobban tetszik a gerince! :'D De igazából maga a borító nem a kedvencem, de nem is utálom. Aranyos! :)

Pontozás:

Annyira örülök, hogy végre elolvastam! *-* Kérdés, hogy mennyire szerettem? Nem! Egyszerre volt nagyon izgalmas, ijesztő, szomorkás néhol és igen mulatságos! :D Roxfortba akarok járni! LÉGYSZI, LÉGYSZI, LÉÉGYSZIIII! Minden mugli lénynek, aki nem hallott, olvasott volna erről a könyvről kötelező olvasmány!

Vedd kézbe és olvasd!


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése