péntek, május 14

3+1 | A könyvek mellett, SORIZZUNK! #4 | Lillsz


Sziasztok!

Remélem, senki nem feledkezett meg erről a rovatról! A tarsolyomban még bőven akad szerencsére a sorozatokból, hiszen az idők során sikerült sokat megnéznem, és jelenleg is nézek ezt-azt, amikor időm engedni, úgyhogy remélhetőleg nem mostanában fogyok ki ezek prezentálásából. Most azokat szedtem össze, amiknek folytatása még idén, vagy legkésőbb jövőre érkezik, vagy esetleg már megérkezett. Tartsatok velem, hátha kedvet kaptok valamelyikhez!

1| Riverdale


A Riverdale megjelenése után teljesen meghódította a világot, hiszen igen hamar népszerűvé vált és rengetegen nézni kezdték ezt a nyomozós, rejtélyes, kissé abszurd sorozatot. Én szinte a kezdetektől követem a szériát és nagyon megszerettem, bár az idő múlásával számomra nem tudta megugrani az előző évadok szintjét, sőt, valahol tartani sem tudta a színvonalat. Mindenesetre folytattam és azóta is várom az új évadot, hiszen kíváncsi vagyok, hogy milyen meglepetéseket tartogatnak nekünk az írók.

A békésnek tűnő kisvárosban rejtélyes módon eltűnik Jason Blossom, a Riverdale High népszerű diákja, majd nem sokkal később a holtestét is megtalálják. Ezen eseményt csak rosszabbak követik, a kisváros élete teljesen felfordul. Gyilkosságok, ármányok és megannyi rejtély jellemzi az újabb és újabb epizódokat, évadokat. A főszereplők (Betty, Veronica, Jughead, Archie) kezdetben gimnazisták, de az 5. évadban a gimi utáni életükbe is betekintést nyerhetünk, ahol folytatódnak a bonyodalmak és a kellemetlenségek eseménysorozata.

Kezdetben csak faltam az epizódokat, ahogy fent is említettem, nagyon megszerettem a sorozatot, de számomra az idő múlásával semmi újat, érdekeset nem tudott mutatni, ami illet volna a kezdeti történésekhez. A hatalmas hype-nak köszönhetően és persze a nézettségi adatoknak, a sorozatkészítők folyamatosan berendelték az évadokat, de ezek már-már igen erőltetettre sikerültek. De ez persze az én véleményem!

2021. január 21-től már elérhető, nézhető az ötödik évad első 10 része, a maradék pedig augusztusban fog megjelenni. A hatodik évadot is berendelték, így biztosan érkezni fog az is!

2 | Chilling Adventures of Sabrina - Sabrina hátborzongató kalandjai


Ezt a sorozatot még anno azért kezdtem el nézni, mert a Riverdale spin-off sorozataként említették, azt pedig nagyon szerettem, így nem hagyhattam ki az élményt. Hogy őszinte legyek, sok köze nincs a kettő történetnek egymáshoz, pár helyen vannak mindössze hasonlóságok, összefüggések, de ettől függetlenül is elnyerte tetszésemet ez a széria.

Az alaptörténet, hogy a főszereplő lány, Sabrina boszorkány, aki normális középiskolába jár a barátaival, azonban a nagynénjeivel és az unokatestvérével él, mivel a szüleit elvesztette. Félig boszorkány, félig halandó az ősei révén, de a 16. születésnapján választás elé kerül. Hogyan tovább a boszorkány létével? Átiratkozik egy másik iskolába, vagy barátaival marad? Meddig bírja titkolni valódi személyét szerettei előtt? Milyen fenyegetések érik családi múltja, makacs viselkedése végett? A sok kaland, izgalom mellett, ezekre a kérdésekre is választ kapunk az évadok során és megannyi új tevődik fel melléjük a részek alatt.

Nagyon szerettem a Sabrinát a maga kellemesen ijesztő részeivel és érdekes fordulataival, így kíváncsian és kissé szomorúan várom az utolsó évadot, hisz úgy néztem volna még a részeit. Azoknak ajánlanám, akiket érdekel a mágia, akik szeretnének egy kissé megborzongani az epizódok alatt és akik szeretik a jó történeteket. Boszorkányok, mágia, romantika: itt mindent megtalálsz! 

Az új és egyben utolsó, a 4. évad december 31-től már nézhető a Netflixen.

3 | High School Musical: The Musical: The Series


Ha van sorozat, amitől újra gyereknek érzem magam és teljes extázisban várom az új részeket, akkor ez a HSMTMTS! Lényegében az eredeti High School Musical filmeken nőttem fel és bár nagyon pici voltam, de még megvan az emlék, ahogy csillogott a szemünk a tesómmal, amikor először adták a tévében. Emlékszem milyen átéléssel énekeltük a dalokat, amikor már tényleg ezredjére néztük újra a részeket. Szóval mondanom sem kell, hogy mennyire megörültem, hogy érkezik egy sorozat, aminek első évada erre fog épülni. Volt bennem egy kis félelem is, hogy nem lesz méltó "folytatása" a történetnek, de pozitívan kellett csalódnom. 

A fiatalok abba a középiskolába járnak, ahol egykoron a HSM-et forgatták így kitalálják, hogy szerveznek egy musicalt, ahol előadják Troy és Gabriella történetét. Egyfajta versengésre kerül sor, hiszen mindenki a főkaraktereket szeretné alakítani, azonban csak két hely kiadó a szerepekre. Ninit (Olivia Rodrigo) és Rickyt (Joshua Basett) éri a megtiszteltetés, hogy megformálhassák az East High középiskola legendás szerelmeseit, de feladatuk nem olyan egyszerű, hiszen nemrég szakítottak egymással. Ricky félt megosztani érzéseit a lánnyal, így váltak ketté útjaik. A fiú úgy dönt, hogy visszaszerzi Nini szívét, de vetélytársa akad. Hogy alakul kettőjük kapcsolata? Sikerül összehozni a fiataloknak a musicalt?

Tűkön ülve várom az új évadot, iszonyatosan megszerettem ezt a minisorozatot! A színészek is nagyon szimpatikusak és tehetségesek és maga a műsör is zseniális, nagyon jól kivitelezték! Minden egykori HSM rajongónak, fiatalnak, vagy idősebbnek egyaránt ajánlom!

December 11-től már elérhető a High School Musical: The Musical The Holiday Special, ami egy 45 perces karácsonyi kiadás. A második évad pedig május 14-én,  ma érkezik, aminek középpontjában A Szépség és a Szörnyeteg fog állni.

3+1 | Euphoria - Eufória


Nem jellemző rám, hogy valamit a nagy felhajtásnak köszönhetően egyből elkezdek nézni, legtöbbször várok, hogy lecsillapodjanak a kedélyek, azonban itt nem ez történt. Én felültem a hype vonatra, és ledaráltam a részeket! Az Euphoria eleve a függőségekről szól, de a részeket pörgetve a néző is függője lesz, csak ő a sorozatnak.

A sorozatban különféle gimnazisták függőségeibe nyerünk betekintést. Van aki szexfüggő, alkohol- és drogfüggő, de akadnak olyanok is, akik a közösségi média, egy feldolgozatlan trauma vagy egy elrontott párkapcsolat fogságába kerültek, ahonnan nem tudnak szabadulni. Minden ilyen karakter életébe egy kis betekintést nyerünk, ahol a készítők kíméletlenül részletezik életük nem túl fényes mozzanatait. Az Euphoria középpontjában két lány áll, Rue és Jules, akinek különleges kapcsolata az egész sorozatot körbeöleli és habár mindenki fő- és mellékszereplővé válik egyszerre, azért őket mondanám a sorozat igazi főszereplőinek.

Főként a 16+ -os, vagy annál is idősebb korosztálynak ajánlanám, hiszen igen nehéz témákat dolgoz fel, amikről nem árt, ha előre hall már az ember (családon belüli erőszak, drogtúladagolás stb.) és nem ott szembesül ilyenekkel először. Én egyszerre imádtam és utáltam a sorozatot, hiszen brutális volt, de egyszerre volt zseniális a maga beteg módján.

A második évadról még sok új hír nincs, de tavaly kijött két különleges epizód, ami megtekinthető az HBO GO-n.

Ti láttátok valamelyiket?

Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése