vasárnap, szeptember 15

J. K. Smith: Káosz a köbön - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 328 oldal

Megjelenés: 2018

Kiadó: Álomgyár Kiadó

Ár: 3699.-

Fülszöveg:

"A ​káosz a köbön főszereplője Andi, akit a Szerelem hirdetésre című első J. K. Smith-regényből ismerhettünk meg Kori szókimondó barátnőjeként. Azóta férjez ment Kanadába Tomhoz, és a Walker-farmon éli látszólag boldog, nyugodt, kiegyensúlyozott vidéki életét. 
Paul sikeres ügyvéd. Az ő élete csupa csillogás: fényes karriert tudhat magáénak, drága autókat, luxuslakást és tökéletes testű nőket. 
De mi történik, ha mindkét ember életében megkapargatjuk a felszínt? Lehet, hogy Andi házassága valójában elhamarkodott volt, és Tommal nem is közösek a céljaik? Paulnak vajon mire van szüksége ahhoz, hogy lehulljon a szeméről a fátyol, és a hamis csillogást hátrahagyva visszatérjen szülővárosába, hogy ott kezdjen új, tartalmasabb életet? 
Ha kíváncsi vagy, mekkora káosz keletkezik abból, ha két ennyire különböző ember találkozik egymással, és a sorsuk egymásba fonódik, akkor feltétlenül olvasd el ezt a könyvet. Külön érdekessége, hogy J. K. Smith első regényéből megismert szereplők életébe nyerhetünk újból bepillantást."



Értékelésem: (SPOILER MENTES!)






J. K. Smith első két könyve után izgatottan vártam a harmadikat, hisz mind a Szerelem hirdetésre, mind az Ismert ismeretlen nagyon elnyerte a tetszésemet. Koriék története habár mondhatni lezárult az előbbi művel, kis betekintést kaphattunk a további életéből, de már Andi szemszögéből, az ő főszereplésével. Az olvasás során újra Kanadában érezhettem magam, a Walker farmon, a bohókás, kissé szórakozott, de szeretetteljes nő történetének köszönhetően.

Andi élete az évek során látszólag igazán szépen alakult. Férjhez ment Tomhoz, akivel a farmon ismerkedett meg illetve az angol nyelvet is – fogjuk rá, hogy jól – sikerült elsajátítania. Bár ez a "szépség" csak a látszat, ahogy említettem, hisz mikor kettesben vannak, az esetek többségében veszekednek, főként a családalapítás kérdésében. Akik olvasták az írónő első könyvét, azok már ott megtudhatták – ha nem, hát most elárulom nekik –, hogy főszereplőnk mindig is nagy famíliáról álmodott, sok gyerkőccel. A próbálkozások hiábavalóak voltak, a nő nem esett teherbe és kétségbeesésében egy vizsgálatra ment volna férjével karöltve, megtudni, hátha benne, bennük van a hiba. Ám Tom nem kért ezekből. Nem hatotta meg felesége kívánsága, ő nem akarta elsiettetni a baba kérdést, pedig Andi úgy érezte jócskán benne volt a korban. Kapcsolatuk így csúnya zátonyra futott. Paul Walker színre lépésével pedig felborul minden, ami eddig stabilnak tűnt és teljesen megváltoznak a dolgok mind kívül, mind belül.

Ha nagyon őszinte akarok lenni, egy parányit tartottam is a könyvtől, hisz attól még, hogy egy történet lezárul (Szerelem hirdetésre) nem feltétlen szükséges spin-off kötetként bemutatni egy másik karakter sorsát és életútját egy másik könyvben, mert az sok esetben tud nagyon vontatott lenni. AZONBAN, az írónő ezt egyáltalán nem untatva, humorosan és érdekesen adta elő, tudott újat mutatni, ami szerintem az egyik legfontosabb, ha egy ilyesfajta könyvről van szó.

Humoros, érzelmes és kikapcsoló élményt nyújtott az olvasmány! Andi nagyon a szívemhez nőtt, Paulról nem is beszélve, akinek a karaktere már Koriék történetében is felkeltette a figyelmemet. Nagyon szerettem olvasni!

Szívből ajánlom a könyvet azoknak, akik már olvastak az írónőtől, de ez a mű elkerülte figyelmüket, vagy azoknak, akiknek még nem volt szerencséjük J. K. Smith egyik kötetéhez sem! Lehengerlő stílus, páratlan élmény!



Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Andi, a humoros, barátságos jellemével, Kori, a még mindig szerethető lényével és hát Paul. Szerintem önmagában mindent elmond ez az egy név. Ha nem, hát olvasd el és megtudod!


Kedvenc részek:

Eléggé spoileres lenne, ha leírnám, így inkább nem árulom el. De ettől a résztől függetlenül szinte minden jelenetet egytől-egyig nagyon szerettem!


Kedvenc idézetek:

"[…] – Beállíthatsz kora reggel, fikázhatod a lakásom, a melegítőm, vagy amit akarsz, de soha, ismétlem, soha ne nyúlj a kajámhoz!"

***

"Lehet, hogy másnak aggasztó arra gondolni, hogy megbámulják vagy megszólják az utcán, de ez engem egy cseppet sem érdekel. Ez vagyok én. Miért is kellene másnak látszanom? Miért is játszanám meg magam?"



Borító: 5/4

A megszokott, "egyszerű, de nagyszerű".  Színes, bohókás, Andis.


Pontozás:

Nem tudok nem öt csillagot adni erre a műre! Kikapcsolt, szórakoztatott és Kanadába repített, amit nagyon fontosnak tartok kiemelni. #MendesArmy Egy fejezet tényleg végleg lezárul most, hisz tudtommal nem készül a Walker család köré egy újabb regény, de nem bánom, így volt jó. Köszönöm az élményt!



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

10 megjegyzés:

  1. Nem olvastam még semmit az írónőtől, de lehet, hogy bele olvasok valamelyik könyvébe majd. Alapból nem szeretem a magyar szerzők külföldön játszódó könyveit, de mivel valahogy egyre több ilyet olvasok, ez már nem lehet kifogás.
    Nagyon fifikás ötlet volt amúgy pont Paul Walkernek elnevezni az egyik karakterét. 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is féltem és úgy voltam velük, mint te, de a százalékok nem hazudnak, tényleg nagyon jó könyvről van szó! :)

      Bakker, ebbe bele sem gondoltam! :O

      Lillsz

      Törlés
  2. Egy ideje vár a polcomon ez a kötet, de idén olvasom mindenképpen. Nagyon szeretem én is az írónő laza stílusát, olvastam tőle az Ismert ismeretlent. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Szerelem hirdetésre c. könyvét se hagyd ki! Sőt, előbb inkább azt olvasd, mert a Káosz a köbön picit elspoilerezi.':D

      Lillsz

      Törlés
  3. Ha rossz a kedvem mindig fellapozom az írónő könyveit mert humorbombaként hatnak rám. A legújabb könyvét várom, hogy visszavigyék a könyvtárba ;)
    A Káosz a körömben visszaköszönnek a korábbi könyvei és karakterei ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól teszed! *-* Egy humorbomba, az biztos! :))

      Lillsz

      Törlés
  4. Még nem olvastam az írónőtől, de a Szerelem hirdetésee regényével régóta szemezek. Ezzel a bejegyzéssel pedig még inkább felkeltetted az érdeklődésem a regények iránt, szóval hamarosan lecsapok rá valamilyen formában. :D
    Elég a két kiemelt idézetre nézni, azok annyira az én személyemet tükrözik, hogy muszáj olvasnom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt örömmel olvasom! *-* Jó szórakozást majd hozzájuk! ;)

      Lillsz

      Törlés
  5. Andi könyvét talán még Koriénál is jobban szerettem, zseniális a csaj :D Örülök, hogy neked is tetszett, J. K. Smith könyveket olvasni a legjobb választás szerintem ebben az időszakban (meg bármikor máskor is :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valahogy mindig jobb kedvre deríti az embert! :) Örülök, hogy ugyanaz a véleményünk! ♡

      Lillsz

      Törlés