szombat, február 20

Rácz-Stefán Tibor: Éld át a pillanatot! - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 272 oldal

Megjelenés: 2020

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Ár: 3299.-

Fülszöveg:

"Egy ​dedikálás, ami megváltoztatja az egész életed! 
Panka mindig is tudta, hogy csak saját magára számíthat. 
A tizenhét éves lány nevelőszülőknél él, emellett egy kiadónál dolgozik gyakornokként. Egyetlen szabály szerint éli az életét: senkit nem enged igazán közel magához, mert túl sokszor törték már össze a szívét. 
Bastien hiába híres író, az ő élete is csak kívülről tökéletes. 
A tizenkilenc éves, francia srác egy régebbi balesetét próbálja feldolgozni lelkileg, miközben egyre nagyobb nyomás nehezedik rá, hogy íróként is bizonyítson. 
Bastien a kétségbeesését és a haragját másokon vezeti le, a budapesti dedikálásán viszont emberére akad: Panka az egyetlen, aki felveszi vele szemben a kesztyűt. 
Egyre jobban izzik a levegő Panka és Bastien között, az idő viszont ketyeg, a fiú ugyanis hamarosan elhagyja az országot. A szerelmüket már csak egy karácsonyi csoda válthatja valóra? 
Az év legédesebb és legromantikusabb karácsonyi története, ami boldogsággal tölti meg a szíved. Mélyedj el benne!"

Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Őszinte leszek, amikor megláttam ezt a gyönyörű borítót, és elolvastam a fülszöveget, ami lényegében összefoglalta, hogy egy dedikáláson játszódó történetről van szó, egy kis  románccal megspékelve, tudtam, hogy kelleni fog nekem a regény, így egyből a kosaramba raktam a könyvet és megrendeltem. Számomra ez egy kihagyhatatlan olvasmánynak tűnt, és őszintén nem bántam meg, hogy így tettem.

Panka 17 évesen egy impozáns könyvesboltban dolgozik a középiskola mellett. Nagyon szereti a munkáját, hiszen könyvmolyként ez egy hatalmas álommeló a számára. Az emberi kapcsolatokra azonban nem nyitott, hiszen a múltban különféle sérelmek érték. Nevelőszülőknél él, mivel édesanyja belehalt a szülésbe, ebbe pedig apja nem tudott belenyugodni és lányát hibáztatta a következményekért. A költözések által rengeteg személyben csalódott, sok megkedvelt embertől, már-már baráttól kellett megválnia. Panka a távolságtartásával próbálja védeni magát, nehogy még valaki közel kerüljön a szívéhez, akiben majd csalódnia, akitől majd búcsúznia kell. Az élet azonban útjába sodorja Bastient, az elsőre sznob, nagyképű írót, akivel a kezdeti kellemetlenségek ellenére hamar megtalálják a közös hangot. Lehetséges lenne, hogy egy idegen, francia író ennyire megértse a lelki világát?  És mi a helyzet Bastiennel? Kit rejt valójában a nagysikerű bestseller író álarca?

A szereplőket hamar megkedveltem, nagyon jó volt könyvmolyokról, bloggerekről, egy igazi dedikálásról olvasni, ezáltal olyan volt, mintha én magam is ott lettem volna. Bastien habár kissé arrogáns volt a kezdetekkor, idővel megmutatta igazi arcát, ami engem is elbűvölt. Nagyon élveztem a művet, ebben a téli időszakban főleg, hiszen ezáltal megvolt a maga hangulata és varázsa. Iszonyatosan megérintett és több helyen meg is ríkatott a két fiatal szereplő története. Igen meglepődtem, mikor ráeszméltem, hogy Tibor több könyvével van összefüggésben, így kíváncsi és nyitott vagyok azokra is, hiszen sikerült megkedvelnem a mellékszereplőket, így szívesen olvasnám nekik is a történetét. Ez volt az első könyvem az írótól, de biztos nem az utolsó!


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Habár elsőre nem igazán kedveltem Bastient, az olvasás során a szívemhez nőtt a karaktere, nem semmi francia író, nem bánnám, ha létezne! Panka a kezdetektől szimpatikus volt, teljesen megértettem idegenkedését, bátortalanságát, vártam kiteljesedését. Nem csalódtam!

Kedvenc részek:

A DEDIKÁLÁS! Mi más lenne egy könyvmolynak?

Kedvenc idézetek:

"Mindenki azt hiszi, a negatív kritika a könyv halála. De tévednek. Akkor hal meg egy könyv, ha senki sem beszél róla."

***

"Bármennyire is nehéznek ígérkezik ez a nap, egy könyvesboltba mindig élmény belépni, különösen úgy, hogy a kinti fogvacogtató hideget idebent nyárias meleg váltja fel."

Borító: 5/5

Gyönyörű! Az egyik legszebb karácsonyi könyvborító, amit valaha láttam! Nagyon romantikus és hangulatos, öröm ránézni.

Pontozás: 5/5

Jár érte az öt csillag, abszolút megérdemli! Kíváncsi vagyok az író többi könyvére is, így remélhetőleg hamarosan kezembe veszem azokat is, amint lehetőségem lesz rá.


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése