vasárnap, január 19

Leiner Laura: Mindig karácsony - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 516 oldal

Megjelenés: 2019

Kiadó: L&L kiadó

Ár: 3699.-

Fülszöveg:

"Karácsony. Káprázatos fények az utcákon, készülődés az ünnepekre, tolongó emberek a plázákban. 
A bevásárlóközpont forgatagában, december 23-án három lány egymás mögé kerül a mozgólépcsőn, éppen akkor, amikor egy prank videónak köszönhetően 14:59 perckor hirtelen leáll a szerkezet. 
A Mindig karácsony Anna, Luca és Bogi történetét meséli el, akiknek látszólag semmi közük egymáshoz, sorsukat mégis ezernyi láthatatlan szál köti össze karácsonykor."

Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Mikor előrendelhetővé vált Leiner Laura legújabb regénye, egyből lecsaptam rá és kosárba helyeztem. Hozzátartozik, hogy január elején jutottam csak el az olvasásához, mert a karácsonyi időszakban más volt nálam porondon, de ettől függetlenül vissza tudta hozni az elmúlt idők hangulatát és azt az elengedhetetlen karácsonyi érzést. Minél több LL könyvet olvasok így az idők során, egyre inkább félek, hogy egyszer kinövöm ezt a stílust, de szerencsére még mindig nem sikerült ezt elérni.

Az írónő egykötetes regénye három fiatal lány történetét meséli el, ami pontosan december 23-án 14:59-kor kezdődik el. A látszólag egymásnak ismeretlen szereplőinket szálak sorozata köti össze.

Anna Budapest egyik plázájának mozijában dolgozik mint büfés Somával, akivel a kezdetektől nagyon jó kapcsolatot sikerült kialakítaniuk. Szinte már legjobb barátoknak is nevezhetők, mindent megosztanak egymással, örömüket, bánatukat egyaránt. Egyik nap egy helyes másodéves egyetemista kíván megtekinteni egy filmet a nagyvásznon, ami előtt a büfét tűzi ki célul, így Annához megy, hogy nassolni valót vehessen. Soma egyből kiszúrja (ahogy az olvasó is), hogy a fiú oda-vissza van a lányért, csak Annának nem esik le a tantusz. Hamar felfordulnak a dolgok, amikor a lány exe állít be új barátnőjével a mozi kapujában.  A fél éve indokolatlanul dobott lány az egyetemista srác barátnőjének tetteti magát, amiben partnerévé válik a fiú.  De mi történik 23-a után? Hogy végződik Anna története?

Luca az ünnepeket családjával Sárváron tölti, de nehezményezi a kirándulást, mert ha tehetné, legszívesebben otthon bekuckózva tanulna, hogy jövőre sikerüljön neki az orvosi, ahova az idén nem sikerült bekerülnie. Legjobb barátnőjét felvették, de ő arra kényszerült, hogy egy évet halasszon. Napjai monoton ütemben haladtak eddig, csak tanult és tanult, de ha ideje engedte még akkor is tanult. Beteges bűntudata van, ha éppen nem a jegyzeteit nézegeti, így kapcsolata húgával és szüleivel az utóbbi időben kissé megromlott emiatt. A wellnesezős karácsonyt a háta közepére se kívánja, mégis kénytelen részt venni rajta. Egyetlen támasza, lelki forrása egy zárt facebook csoport, ahol hasonló sorsú emberek veszik őt körül, abból is Marci, aki százszázalékosan megérti a lány helyzetét, hisz ő maga is hasonló cipőben jár. Luca az üzenetek és a sok veszekedés hatására ráeszmél, hogy nem nevezhető egészségesnek az, amit csinál, és hogy hiányzik neki a testvére, ahogy a húgának is ő. Vajon hogyan ér véget a sárvári üdülés?

Bogi, avagy a csomagolópapíros lány, az ominózus napon éppen hazafelé tart barátnőjével, akivel előtte bandáztak egy sort, vásároltak, utóbbinak karácsonyfát kellett vennie például. Bogi, az első éves egyetemista lány arra lesz figyelmes otthon, hogy 3 évvel ezelőtti crusha, akinek családja hirtelen felindulásból elköltözött Németországba, hazajött az ünnepekre. Kettőjük búcsúja soha nem történt meg, a 3 évvel ezelőtti csókjuk óta nem is beszéltek egymással. Mi történik, ha ezek ketten újra találkoznak egymással? Az érzelmek kitartottak vagy az 1000 km-es távolság és a nagy hideg teljesen eltaszította, elhidegítette őket egymástól?

Az írónő a sajátos bájával, humorával ismét lenyűgözött. A három lány története közül nem tudtam egy kedvencet választani, mert mindegyik másért került bele ebbe a kategóriába. Míg Anna története egy igazán humoros rész volt, Lucáé egy komolyabb és számomra szomorúbb témát ölelt fel, addig Bogié nagyon édesen és szívmelengetően zárult. Aki eddig is szerette Laura stílusát, ezután is fogja, a karácsonyi hangulat pedig garantált!




Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Ahogy azt fent is említettem, nem tudtam egyet választani a lányok közül. Ott van Anna, aki a maga bátorságával és humorával volt kedves a lelkemnek, Luca, aki a az akaraterejével és félelmeivel alakított ki velem empátiát és Bogi, akik türelme és reménykedése nagyon hasonlított hozzám. A fiúkat is a szívembe zártam természetesen és a mellékszereplők is nagy favoritok lettek.


Kedvenc részek:


Képtelenség egy-két ilyet választanom. Így nem is teszem.


Kedvenc idézetek:

"– Mit írtál neki?– Baromságot. És már nagyon megbántam. Éjjel meg jó ötletnek tűnt. Csak aztán… Reggel lett, és reggel minden szarabb."

***

"– Néha a dolgokkal nem lehet mit kezdeni. Csak úgy vannak."

Borító: 5/4

Szerintem nagyon szép lett és illik a történethez. Három különböző ajándék, mint a három különböző lány személyisége. Hasonlítanak, de mindegyikük története mást rejt. Azonban engem ez a nagyon minimalista stílus már kicsit untat.



Pontozás:



Nem kérdés az öt csillag! Az egyik kedvenc karácsonyi kötetem lett!



Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

14 megjegyzés:

  1. Én nem mertem megrendelni. Az iskolák versenye trilógiát elolvastam, de annyira zavart, hogy a személyiségtípusok ugyanazok, mint az előző két sorozatának, így abból építkezik, hogy ettől féltem. Bár tetszett, de zavart. Viszont ez a 3 leírás amit adtál eléggé megfogott főleg Anna és Bogi története érdekel. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Icipici átfedések vannak, ha nagyon keresni szeretném, hogy ki kicsoda, de én nem észleltem hatalmas egyezéseket. :)
      Örülök, hogy sikerült megzavarnom! ;)

      Lillsz

      Törlés
  2. Én is mindig félek, hogy egyszer kinövöm ezt a stílust, amit LL képvisel. Főleg, amikor sikerül csalódnom egy-egy kötetében, de azért még mindig olvasom a könyveit :DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég nehéz elengedni, az egyszer biztos, én nem is próbálkozom inkább vele. Majd ha egyszer talán olyan igazán nagyot csalódok, de erre remélem nem lesz példa. :D

      Lillsz

      Törlés
    2. Nekem már a Bexi és az IOK is olyan volt, hogy hol lent, hol fent. Valamiért mégis mindig belekezdek az új könyveibe xD

      Törlés
    3. Ebbe is kezdj bele, mert rosszabb nem lesz, hidd el! ;)

      Lillsz

      Törlés
  3. Ebben a hónapban nálam is sor került a könyv elemzésére a blogon. Imádom Laurát és a stílusát és ezzel a kötettel sem okozott csalódást, remélem később sem fog! Azt érzem, hogy nem lehet belőle igazán sosem kinőni. Majdnem az eleje óta követem a munkásságát, sőt anyukám is és mindketten nagyon szeretjük, pedig nagyon nem egy generáció vagyunk! 😅

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy ő is szereti! Én anyukámat még nem tudtam rávenni, de még nem adtam fel a reményt! :)

      Lillsz

      Törlés
  4. Az írónőtől az SzJG-t, meg a Bábelt olvastam, és kifújt :D Viszont ezt a könyvet unokatesóm is ajánlotta nemrég, az értékelésed alapján egy könnyed(ebb) kikapcsolódás, szóval lehet, mégis kap egy esélyt.

    VálaszTörlés
  5. Én egyáltalán nem vagyok Leiner Laura rajongó. Valahogy nem visz rá a lélek, hogy tőle olvassak. Elegendő spoilerrel szembesültem akaratlanul is az Iskolák versenye egyes részeinél, szóval... nem nagyon próbálkoztam meg vele. De! A karácsonyi történeteket nagyon szeretem, szóval, ki tudja, lehet, jövőre hangolódásként elő fog kerülni. Ki tudja még, de az biztos, hogy a kedves szavaid kicsit közelebb vittek hozzá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ehhez tökéletes, úgyhogy szívből ajánlom és remélem, hogy jövőre megtörik az átok! :D
      Örülök, hogy így éreztél! :))

      Lillsz

      Törlés
  6. Az írónőtől eddig a Bexi-sorozatot olvastam pár éve, ami nagy meglepetés volt, mert csak elkezdtem és egyáltalán nem gondoltam volna, hogy végigolvasom mind a hat kötetét. Viszont sajnos azt érzem, hogy én már nem tartozom a célközönségébe, és nem akarom elrontani a Bexi-emlékemet, ami nagyon-nagyon jó, így nem valószínű, hogy olvasok még tőle. Hacsak nem ír a jövőben valami felnőttesebb témában.
    Viszont örömmel olvasok róla és a könyveiről, örülök, hogy tetszett Neked a kötet. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak idő kérdése szerintem, az olvasói nagy része felnőtt, így ki tudja mit hoz a jövő számára. :)
      Nagyon köszönöm a kommented! <3

      Lillsz

      Törlés