hétfő, október 19

Leiner Laura: Bízz bennem - Értékelés | Lillsz


Oldalszám: 480 oldal

Megjelenés: 2020

Kiadó: L&L Kiadó

Ár: 3799.-

Fülszöveg: 

"Egy ​év telt el az Iskolák Országos Versenye óta. A Szirtes tavalyi győzelme után a gimi összes diákja beadta a jelentkezését a következő évi megmérettetésre. Kocsis igazgatón hatalmas a nyomás: melyik négy diákja lehet képes a címvédésre amellett, hogy nem roppan össze a negatív kritikák, kommentek súlya alatt, ami az interneten és a táborban éri őket? Az igazgató úgy dönt, ezúttal nem a tanulmányi versenyeken jeleskedőket választ… A tizenhét éves Major Sára tehetséges táncos, azonban egy balul sikerült buli után kirakták a csapatából, a történtek miatt pedig megbélyegzetté vált az iskolájában. Éppen ezért ő is meglepődik, amikor Kocsis igazgató esélyt ad neki, és beválogatja a Szirtes Gimnázium csapatába, hogy három hasonló sorsú társával részt vegyen az Iskolák Országos Versenyén. 
A négy név bejelentése nem kis meglepetést és felháborodást kelt a tanulók körében, az igazgató azonban bízik a megérzéseiben és a csapatában, így minden negatív reakció ellenére elindítja a Szirtes színeiben Major Sárát, Felcser Vivient, Fehér Rajmundot és Pap Dominiket.
A Bízz bennem az Iskolák Országos Versenye 2. trilógiájának első része."

Értékelésem: (SPOILER MENTES!)


Habár nem emlékszem mindenre pontosan az IOV első trilógiájából, az megvan, hogy szerettem, de már most kijelenthetem, hogy jobban szeretem ezt a kötetet és fogom is szeretni ezeket a könyveket, mint az előzőeket. Talán régen olvastam Laurától, talán ez kellett, hogy picit kizökkenjek a tanulnivalók sokaságából, ez nyújthatott menedéket, mindenesetre pozitív élményként fejeztem be az olvasást és tűkön ülve várom a folytatást, pedig kivételesen nem is kaptunk függővéget.

Major Sára, Felcser Vivien, Fehér Rajmund és Pap Dominik. A Szirtes gimnázium nem éppen kivállóságai. Miután Kocsis igazgató bejelentette a következő évi versenyre való pályázást, mindenki beadta jelentkezését, köztük a fent említett négy diák is. Másokkal ellentétben, az ő céljuk az volt, hogy bebizonyítsák maguknak, hogy nem azok, akiknek mondják őket, hogy tudnak változni és képesek megfelelni saját elvárásaiknak, nem törődve a kirekesztséggel és az állandó bullying-gel, amit az utóbbi időben kaptak a múltbéli hibáik miatt. Nem kis meglepetésként éri őket az igazgató döntése, de magukat összekapva úgy döntenek, hogy megpróbálkoznak a feladattal, így elindulnak a versenyre, aminek idén Hortobágy adott otthont.

A feladatok sokkal ötletesebbek voltak, mint az előző kötetekben, bár nekem azok is rettentően tetszettek. Arra emlékszem, hogy az első három könyvnél volt, amit én magam is ki tudtam találni, így nem ért váratlanul, amikor megtörténtek, ezzel ellentétben, most igazán törtem a fejem, egy feladatra sem tudtam rájönni, pedig pörgött az agyam a karakterekkel együtt. A szervezők, Laura bebizonyította, hogy nincs két egyforma IOV, hisz alapjaiba véve ugyanaz volt a verseny, de a szereplők, a feladatok teljesen átalakították az egészet. Voltak fenntartásaim, ha nagyon őszinte akarok lenni, nem is igazán vártam a tilógiát, hisz lerágott csontnak éreztem, de most az a véleményem, hogy simán kinézek egy harmadik szériát, engem most úgy meggyőzött. Látom az ötletben a potenciált és bár eddig senki nem tudott duplázni a történet szerint, tökéletes zárása lenne a trilógiasorozatnak, ha a kilencedik résszel zárulna az IOV-kaland. Erre nem látok valami sok esélyt, de hátha. Én mindenesetre vevő lennék, ti mit gondoltok?

Vicces volt, romantikus, tudta hozni a tipikus LL formát. Az előző könyveknél a kommentszekció volt az, ami néhol túllőtt a célon, ennek mennyisége ha mondhatom a duplájára nőtt, sokkal több humoros, néhol pedig idióta hozzászólást tudtunk olvasni, de én  most remekül szórakoztam ezek olvasása alatt. Laura nagyon mai stílusban fogalmazta meg könyvét, tökéletesen illik a mostani korszakhoz, trendvilághoz, a fiatalok érdeklődési köréhez. A téma, amit feldolgoz, pedig különös kedvencem, hisz önmagunk megtalálása, elfogadása és a hibáinkból való tanulás egy olyan terület, amire előbb-utóbb, akarva-akaratlan, de kénytelen az ember rálépni.


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Nem szeretném lelőni A SRÁC nevét, habár szerintem már sokan tudják ki lehet az illető. Szóval nekem abszolút szerelem Ő, de szinte az összes szereplő. Nagyon a szívemhez nőtt Kocsis elcseszett társasága.

Kedvenc részek:

Egyszerűen nem tudok választani a jelenetek között. Az egész könyvet nagyon megszerettem!

Kedvenc idézetek:

„Más igazgató: Én vagyok a diákok kedvence. Kocsis: Fogd meg a gulyáslevesem”

***

Hogy jeleled azt, hogy „én hülye eddig észre sem vettem, hogy mennyire átkozottul szép vagy?”

Borító: 5/5

A szokásos egyszerű, letisztult, de gyönyörű borító, ami megint csak elnyerte tetszésemet. Igazán illik a könyvhöz, én például rápillantva egyből levágtam a helyszínt.

Pontozás:

Természetesen öt az ötből és ment a kedvencek közé. Szabályos hiányérzet tört fel bennem, hogy véget is ért az első rész, annyira olvastam volna még a srácok versenyzését. Alig várom a folytatást!!!


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése