kedd, szeptember 15

Lois Duncan: Tudom, mit tettél tavaly nyáron - Értékelés | Lillsz

Oldalszám: 190 oldal

Megjelenés: 2017

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Ár: 2499.-

Fülszöveg:

"Baleset volt – ám örökre megváltoztatta az életüket. Tavaly nyáron négy halálra rémült barát kétségbeesett esküt tett, hogy eltemetik szörnyű titkukat. Vannak azonban titkok, amiket nem lehet eltemetni, és valaki megtudta, mi történt aznap. Valaki, aki bosszút akar. 

Idén nyáron eljön a rettegés ideje…"

Értékelés: (SPOILER MENTES!)


A Tudom, mit tettél tavaly nyáron c. film a legtöbb embernek ismert, de kevesen tudják, hogy e könyv alapján készült, legalábbis az alapgondolatot az írónő regénye adta hozzá. A filmet habár még nem láttam, Lois Duncannel olvasott interjúból azonban kiderült, hogy sok köze a kettőnek nincs egymáshoz, így ha láttad a filmet, de még nem olvastad a könyvet, akkor annak cselekménye nem feltétlenül lesz ismert a számodra. Nem mellesleg ez a mű is barátnői ajánlásból került hozzám, de ennél sajnos nem pozitív értelemben kellett csalódnom.

Négy fiatal egy esti piknikről tart haza kocsival, de az utazás nem úgy alakul, ahogy azt tervezték. Egy szerencsétlen pillanatban elütnek egy éppen hazafelé bicikliző kisfiút, akit a baleset után az úton hagynak. Az autóban vita dúl, hogy vissza forduljanak-e vagy sem, de végül átengedik magukat a félelemnek és hazamennek. Megfogadják maguknak, hogy erről az estéről sosem beszélnek és ők maguk is elkerülik egymást a történtek után, ugyanis a baleset halálos kimenetelű volt, az elkövetőket pedig nem találják. Egy évvel később, amikor a szétszéledt, egykoron baráti társaság éppen egy városban tartózkodik, megkapják első fenyegető üzenetüket, Tudom, mit tettél tavaly nyáron szöveggel. Ezután újból összegyűlnek, hogy a végére járjanak, hogy mégis ki a levélküldő. Azonban érdemesebb vigyázniuk, hisz aki egyszer megfenyegeti őket, megteszi többször is, és a következők lehet nem lesznek ilyen barátságos hangvételűek.

Számomra nagyon rövid volt, kiszámítható jelenetekkel és néhol érthetetlen cselekedetekkel, gondolok arra, hogy éveken keresztül titokban tartják, hogy megöltek egy kisfiút, majd mintha mi sem történt volna, élik életüket, csak már nem együtt, külön utakon. Ez számomra nem oké, illetve a fantasy, természetfeletti szál Julie anyukájánál, hogy ő előre megérez minden bajt. Ez így nagyon random volt és kidolgozatlanul tálalták az olvasónak. A szereplőket nem tudtam megszeretni, buták voltak, arrogánsak és iszonyatosan makacsok. Persze nem mindenki, de így ezekkel a jelzőkkel leírtam a négyesüket. A történet végére a fenyegető személyére igen hamar rájöttem, nagy csalódás volt ennek egyszerűsége és egy thrillerhez képest meglehetősen silány minőségű.

Habár nekem nem tetszett, én mindenesetre ajánlom, azoknak főként, akik félnek az ijesztő olvasmányoktól, mégis azért kicsit kilépnének a komfortzónájukból és belekezdenének valami újba. Megsúgom, azért annyira nem lesz új (egy-két jelenetet kivéve), de ők biztos szeretni fogják, hisz egyáltalán nem olyan félelmetes, brutális, vagy horrorisztikus. Kevésbé izgalmas, letehető, de egyszeri olvasásnak megfelelő.


Összesítés:

Kedvenc karakterek:

Ahogy az fentebb olvasható, nem igazán szimpatizáltam a karakterekkel. Julie-t kedveltem egy ideig, de ő sem lett kimondottan a kedvenc karakterem.

Kedvenc részek:

Az eleje jól indult, az nagyon tetszett.

Kedvenc idézetek:

"Az emberek beleőrülnek, ha csak az jár a fejükben, amin nem változtathatnak."

***

"Álmodnak vajon a holtak?"

Borító: 5/4

Figyelemfelkeltő, passzol is a történethez, bár picit durvábbnak tűnik annál, mindenesetre szép, egyszerű, de nagyszerű!

Pontozás:

Három csillagra értékelem, mert nem volt egy borzasztó olvasmány, azonban az én tetszésemet nem nyerte el. Többre számítottam, többet vártam ettől a műtől. A filmre mindenesetre kíváncsi vagyok, így mindenképpen megnézem!


Kövi bejegyzésig,
xoxo: Lillsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése